این اتوبوس کار خود را در ساحل Hamptons آغاز کرده است. این اتوبوس به صورت رایگان توسط افراد بومی ساخته شده است که ارزش آن برای اهداف تبلیغاتی می باشد. اما این اتوبوس تبدیل به یک راه حل شهری شده است و برای پر کردن گپ های حمل و نقلی به کار می رود و می تواند آلودگی را به حداقل برساند. فقط با نوشیدن نمونه های نوشیدنی.

در ابتدا، بومی های شرق Hampton، الکساندر اسپوزیتو و جیمز میراس، برای مدت زمان طولانی در ارتباط با کمک هزینه های مشترک ارتباطی فکر نمی کردند. اسپوزیتو در یک مصاحبه ی تلفنی گفت : ” ما شروع به فکر کردن در این باره بودیم که ایده ای را برای داشتن یک اتوبوس ساحلی طراحی کنیم. ” ماشین خود را در پارکینگ پارک کنید و ما به شما یک سواری در ساحل می دهیم تا ساحل را بگردید “.

این پارکینگ چند مایل از ساحل فاصله دارد و با چند گزینه ی دیگر پارکینگ خیابان ها می توانند بر شلوغی و و سر و صدای بیش از حد ماشین ها که در شهر می چرخند و سر و صدا ایجاد می کنند، غلبه کند. همکاران حال حاضر در این سواری رایگان با مشکل اولین مایل – آخرین مایل رو به رو شدند ” و همچنین یک مورد مشابه و متداول را در یک مطالعه ی صورت گرفته در ارتباط با ترافیک شهر های بزرگ دیدند، پیش از آن که آن را با این اسم بنامند. ولی هزینه ی این اتوبوس، شامل سوخت و حقوق راننده ها، این ایده را برای چند سال ارائه دادند و به ثمر رسیدن آن زمان بر شد. زمانی که آن ها برنامه های کار را تا سال ۲۰۱۱ جمع آوری کردند برای این که یک برنامه ی کسب و کار واقعی را بسازند، آن ها تصمیم گرفتند که یک راهی را پیدا کنند تا بتوانند سفر را برای مسافران به صورت رایگان انجام دهند حتی اگر مجبور شوند تا به رانندگان این اتوبوس ها مانند یک کارمند حقوق ماهانه پرداخت کنند. آن ها به این فکر کردند که شاید برند ها برای ارائه تبلیغ و تصویر محصولاتشان مایل باشند تا از این اتوبوس ها استفاده کنند و تصویر محصولاتشان را بر روی این اتوبوس ها نمایش دهند، در نتیجه با تبلیغ ان ها بر روی اتوبوس آن ها را در معرض دید مسافران و افراد محلی در تعطیلات بگذارند و به این ترتیب از این وسایل به صورت مفید و کارا استفاده کنند. در اضافه کردن یک معامله ی بازاریابی با یک تقاضای سفر، یک بخش اشغال شده در بدنه ی واگن که در دید عموم قرار دارد و چشم های را در فضای آزاد به خود خیره می کند می تواند یک تاثیر بسیار مفید را داشته باشد.

از اولین شاتل الکتریک در Southampton در ۲۰۱۲ تا اواسط تابستان ۲۰۱۴، اسپوزیتو و میراس سانتا مونیکا، ساحل جرسی و سان دیاگو را نیز اضافه کردند. تمامی شرکت کنند گان در هر موقعیت به واسطه ی ابزار و وسایل و هزینه ها کمک شدند، و همگی شغل تمام وقت خود را نیز در اوایل سال حفظ گردید. اسپوزیتو یک مشاور تجزیه و تحلیل کسب و کار برای Accenture بود در حالی که میراس تحلیل گر عملیاتی در مورگان استنلی بود.

تصویر برندها نه تنها در نواحی پر ترافیک شهری بر روی وسایل نقلیه رو به افزایش بوده است بلکه از طرف دیگر توسط مسافرانی که از برند ها عکس می گیرند و آن ها را در گوشی ها و صفحات نمایش شان پخش می کنند نیز به صورت گسترده تبلیغ می شوند و پخش می شوند. همه ی آن ها طی این سفر رایگان و با توجه به پیام های مرتبط جغرافیایی نسبت به این تبلیغات و برند ها مشتاق می شوند و هیجان زده می شوند.

این وسایل نقلیه ی رایگان که در ساحل تردد می کنند وسیله ی بسیار مناسبی برای جایگزینی بیلبورد های تبلیغاتی برای دو برند Corona beer و ضد آفتاب اورئال، دو تبلیغ پر طرفدار همیشگی می باشد. اسپانسر ها همچنین می توانند برای همه ی مشتریان و برای جذب مشتریان جدید نمونه های رایگان از محصولات شان را به مشتریان و مسافران ارائه دهند با حفظ و بیان نکته های حساس و مهم مانند نوشیدن یک لیوان نوشیدنی خنک در یک روز داغ.

سان دیاگو شروع کننده ی عبور از حمل و نقل شهری در سال ۲۰۱۴ بود. طیف وسیع درخواست های شهری برای پیشنهاد هایی برای برخی از انواع گردشگری های مرکز شهری نیاز به الزامات بسیار شدید و سختی نداشت. و این زمانی بود که ما فهمیدیم و درک کردیم که این نمونه ی ساده ی شاتل ساحلی راه حلی ساده و پرکاربردی برای رفت و آمد و حمل و نقل در مرکز شهر است که ما هم اکنون آن را تحت عنوان سیستم حمل و نقلی FRED می شناسیم، یعنی سیستم حمل و نقل رایگان برای هر نقطه ای در مرکز شهر.

در اوایل امسال این سیستم های رایگان حمل و نقلی حدود ۲۵ درصد از تجارت آزاد را شامل شده است. اسپوزیتو و میراس سرویس خود را به قیمت و به صورت پایداری به فروش رساندند، همچنین در سایز های کوچک تر، که در نتیجه انعطاف پذیری بیشتری را نسبت به یک اتوبوس بزرگ گازی دارد. در واقع این بیزینس به جای رقابت با ترانزیت آن را کامل می کند و به علاوه گپ های ایجاد شده بین ایستگاه های اتوبوس و پارکینگ ادارات و دیگر تحولات را پر کرده و آن ها را به هم متصل می کند.

بخش اسپانسری برند ها نیز همچنان با قدرت پیش می رود. قیمت پرداختی توسط آن ها به ازای یک دوره ی چهار هفته ای رنجی بین ۳۵۰۰ دلار تا ۱۲۰۰۰ دلار می باشد.

بر اساس گزارش Wrapify مدیر عامل و همکار جیمز هلر، در مقایسه با تبلیغات Wrapify هزینه برای هر هزار تبلیغ حدود ۲ دلار تا ۳ دلار می باشد. این برآورد ها بر اساس دیدگاه های افراد و ردیابی مکان ها ی راننده و تراکم جمعیت در مناطق کاری آن ها محاسبه می شود.

به گفته ی اسپوزیتو، این راننده های دوست داشتنی این اتوبوس هایی با سفر اریگان به عنوان سفیر برندها عمل می کنند، به طوری که هم سفر رایگان خود را انجام می دهند و هم تصویر برند مورد نظر را در سطح جاده ها و خیابان ها به نمایش می گذارند.

 

 

 

منبع: فوربس
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم رویا رجایی