استراتژی رسیدن به استراتژی

دنیای کسب‌وکار در سال‌های پیش‌رو به شیوه‌ای بی‌سابقه متحول خواهد شد و این مسئله نیازمند تفکر استراتژیک به شیوه‌ای کاملاً جدید است. این کتاب ابزاری مفهومی را برای آن دسته از رهبران فراهم می‌کند که خواستار موفقیت در این دنیای جدیدند. کلاوس شواب، مؤسس و مدیر ارشد اجرایی، مجمع جهانی اقتصاد
تصور میکنید استراتژی موفقی دارید، اما آیا واقعاً اینگونه است؟ معمولاً ایده‌ها و برنامه‌های زیادی برای رسیدن به استراتژی در ذهن یا روی کاغذ دارید، اما بسیاری از این ایدهها و اقدامات با هم در تضادند. برای دستیابی به استراتژی مناسب باید بزرگ باشید یا سریع؟ باید اقیانوس آبی خلق کنید یا انطباقی عمل کنید؟ باید به دنبال بازی برد باشید یا دستیابی به مزیت رقابتی پایدار را از ذهنتان پاک کنید؟ در محیط کسبوکاری که هرروز با سرعت بیشتری تغییر میکند و پیچیدهتر و نامطمئنتر میشود، هیچگاه انتخاب رویکرد مناسب به استراتژی تا این اندازه مهم یا دشوار نبوده است. ریوز، هانِس و سینها از گروه مشاورۀ بوستون در این کتاب روش آزمایش شدهای برای تصمیمگیری دربارۀ رویکرد بهینه به استراتژی پیشنهاد میدهند.

مارتین ریوز، نات هانس، جانمجایا سینها،‌

سید حسین جلالی

بهار ۱۳۹۵

برای تهیه این کتاب به اینجا مراجعه کنید.