اگر شما در شبکه های اجتماعی حضور نداشتید و برای رستوران خود صفحه اختصاصی راه اندازی نکرده اید، بهتر است هرچه سریع تر دست به کار شوید. ساخت یک صفحه یا کانال زمان زیادی از شما نمی گیرد. مهمترین نکته ای که در مورد شبکه های اجتماعی وجود دارد این است که باید هر روز زمانی را برای بازاریابی رستوران خود اختصاص دهید و صفحه خود را به روز نگه دارید. آسان است که هر چند وقت یکبار به صفحه خود سر بزنید و یک مطلب به اشتراک بگذارید؛ ولی اگر این کار را منظم انجام دهید مشتریان بیشتری جذب می کنید و باعث فروش بیشتر رستوران شما می شود. اطمینان داشته باشید با این روش بازاریابی برای رستوران خود، تغییرات محسوسی در روش های تبلیغاتی رستوران شما بوجود خواهد آمد. با این توضیحات اگر به اندازه کافی زمان ندارید و نمی دانید که چگونه باید از همه قابلیت های شبکه های اجتماعی بهره مند شوید بهتر است یک کارمند در زمینه شبکه های اجتماعی استخدام کنید. برای او توضیح دهید که شما این کار را برای بازاریابی رستوران و فروش بیشتر می خواهید انجام دهید و انتظارات خود را کامل بیان کنید. از او بخواهید به صورت مرتب و منظم روزانه عکس و مطلب منتشر کند و در شبکه های اجتماعی با مشتریان شما ارتباط مستقیم داشته باشد. دانشجویان و دیگر افراد در این گروه رنجی تبحر ویژه ای دارند و می توانند به شما کمک های فراوانی کنند.

اینستاگرام بهترین و سریع ترین شبکه اجتماعی برای اجرای برنامه بازاریابی رستوران است. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است که به صورت اختصاصی می تواند خدمات ویژه برای صنعت غذا و رستوران داری ارائه کند. داستان روزانه فعالیت های خود را در بخش story اینستاگرام منتشر کنید، تمام فعالیت های رستوران را به اشتراک بگذارید، عکس غذاهای خود را نشر دهید، غذاهای جدیدی که به منوی رستوران خود اضافه کرده اید معرفی کنید، نوشیدنی های جدید متناسب با فصل را به مشتریان معرفی کنید و در نهایت مشتریان خود را تشویق کنید تا مشارکت بیشتری با شما انجام دهند. اینستاگرام در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی به گونه ای طراحی شده است که بیشترین بازخورد را از فعالیت های شما ارائه می دهد و می تواند برای رستوران شما مزایای فراوان به همراه آورد.

صنعت رستوران داری