بازاریابی دیجیتال شامل بخش‌های متنوع و پویایی است که در همکاری با یکدیگر باعث افزایش علاقه‌ی مخاطب به برند، تولید لید برای جذب مخاطب بیشتر و در نهایت افزایش فروش کسب‌وکار خواهند شد. در این میان وظیفه‌ی اصلی مدیران بازاریابی در شرکت‌ها، درک روند و فرآیندهای هر یک از این اجزاء و چگونگی دریافت بهترین نتیجه از هر یک از آنها است.

شبکه‌های اجتماعی یا به بیان بهتر رسانه‌های اجتماعی امروز به بخشی حیاتی از بازاریابی دیجیتال تبدیل شده‌اند. این ابزارها مزایای زیادی برای جذب مخاطب دارند و البته مانند تمام اجزاء دیگر این ترکیب، نیاز به دقت و مدیریت حرفه‌ای دارند. دلیل اهمیت این شبکه‌ها در قدم اول، فعالیت بالای مخاطبان بالقوه‌ی همه‌ی کسب‌وکارها در آنها است. در نتیجه آنها تمایل دارند تا محتوای منتشر شده توسط برندها را نیز مطالعه کنند و بیش از محتوای تبلیغاتی به آن اهمیت می‌دهند.  دانستن بهترین زمان برای ارسال در رسانه های اجتماعی بیشتر چالش برانگیز است.  بهترین زمان برای ارسال در رسانه های اجتماعی چه موقع می باشد؟ در اینفوگرافی زیر این موضوع بررسی می شود.

رسانه های اجتماعی