بی‌اعتمادی کاربران به سازمان‌ها در پی سرقت‌های اطلاعاتی

بی‌اعتمادی کاربران به سازمان‌ها در پی سرقت‌های اطلاعاتی
نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد سازمان‌های مستقر در منطقه خاورمیانه که با سرقت‌های اطلاعاتی مواجه شدند در معرض خطر از دست دادن اعتماد مشتریان خود هستند. در بررسی مرکز Gemalto مشخص شد ۴۱درصد کاربران بر این باورند که سازمان‌ها امنیت اطلاعات مشتریان را چندان جدی تلقی نمی‌کنند و ضعف امنیتی باعث به خطر انداختن این اطلاعات شده است. با این وجود در بررسی جدید همچنین مشخص شد مشتریان سازمان‌ها قادر به حفظ امنیت داده‌های خود نیستند و در این میان ۶۴درصد آنها از رمز عبور مشابه برای چند حساب کاربری استفاده می‌کنند و این در حالی است که ۲۸درصد کسب و کارها همچنان فرآیندهای دو مرحله‌ای برای تشخیص هویت کاربران را مورد استفاده قرار می‌دهند.

کارشناسان دریافتند مشتریان فقط به برخی صنایع اعتماد دارند و در این میان ۲۸درصد کاربران گفتند که فقط به بانک‌ها اطمینان دارند تا از داده‌های شخصی‌شان به خوبی محافظت شود. پس از آن ۲۳درصد کاربران دولت را قابل‌ اعتمادترین مرکز خواندند، ۱۹درصد به کارخانه‌های تولید دستگاه‌های الکترونیکی اشاره کردند و ۹درصد هم گواهینامه‌های صنعتی را ایمن‌ترین منبع خواندند. جیسون هارت، مدیر مرکز فناوری، تشخیص هویت و حفاظت از داده‌های Gemalto گفت: کاربران از اینکه مسوولیت حفاظت از داده‌های شخصی خود را به یک کسب و کار واگذار کنند بسیار راضی خواهند بود، ولی توقع دارند بدون هرگونه مشکل تمام ضوابط امنیتی برای اطلاعات آنها لحاظ شود.

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

درباره نویسنده

مجله علم و فناوری ایرانیان

مجله علم و فناوری ایرانیان وابسته به موسسه آموزش عالی ایرانیان، رسانه الکترونیکی برخط به زبان فارسی‌ در حوزه‌ی فناوری است که از سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرده است.

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

نظر سنجی

نظر شما در مورد طراحی این سایت چیست؟

مشاهده نظرسنجی

بارگذاری ... بارگذاری ...

آرشیو نظرسنجی ها

اینفوگرافی