تبلیغات دیجیتال به گونه ای از تبلیغات گفته می شود که تمامی پروسه تولید ، انتقال و نمایش آن توسط ابزار و زیر ساخت های دیجیتال امکان پذیر می باشد. تبلیغات دیجیتال در واقع مبتنی بر فرایند تکامل جوامع در استفاده از ابزار و زیر ساخت های دیجیتال است تا از چنین موقعیت عالی بیشترین بهره را ببرد. در دنیای امروز کمتر کسی را می توان یافت که از ابزار دیجیتال استفاده نکند همه ما روزانه از ابزارها و زیر ساخت های دیجیتال استفاده می کنیم . کامپیوتر های رومیزی، لپ تاپ ، موبایل ، CD ، DVD و اینترنت با صرف زمان های طولانی مورد استفاده ما هستند پس چرا نباید از چنین موقعیتی برای تبلیغات استفاده نمود.

در سال ۲۰۱۳ استفاده از شبکه‌های اجتماعی با رتبه قابل توجه نسبت به تلویزیون در صدر قرار گرفت و این شکاف روز به روز در حال گسترش است. مردم بزرگسال در آمریکا روزانه به طور متوسط چهار ساعت را به دیدن تلویزیون و پنج ساعت را به رسانه‌های دیجیتال اختصاص می‌دهند. همین موضوع نشان از برتری تبلیغ در رسانه‌های دیجیتال نسبت به تلویزیون دارد و آن را به یکی از ابزارهای تاثیرگذار برای دستیابی به جامعه هدف تبدیل کرده است.

در تبلیغات دیجیتال نیز باید با توجه به روند‌‌های موجود در بین نسل‌های مختلف ایده‌پردازی کنیم. به روز رسانی یک برند با روند‌های روز دنیا و روش‌های نوین دیجیتال، یکی‌ از مهمترین عوامل در نزدیک شدن‌ مخاطبان به نام یک برند است.

کیفیت خلاقیت آگهی یکی از مهم‌ترین عناصر در اثربخشی یک آگهی تبلیغاتی است. یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد که کیفیت خلاقانه یک آگهی بیش از نیمی از فروش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خلاقیت در تبلیغات دیجیتال یعنی خلاقیت در ابعاد دیداری، شنیداری و حرکتی و این سبب تعامل بیشتر مخاطب با طرح آگهی شده و این به اثربخشی بیشتر تبلیغ و آگاهی بهتر مخاطب می‌انجامد.

Choozle نظر بیش از ۲۷۰ مشتری را در خصوص تبلیغات دیجیتالی جویا شده است که حاصل آن را در اینفوگرافی زیر بیان شده است.