به عنوان کارآفرین ، ما به خوبی با نیروهایی که در مسیر کار و تجارت به عنوان سدی در برابر ما وجود دارند آشنا هستیم ، چه به دلیل بد شانسی یا چه شرایط نامساعد این ها به عنوان تهدیدهای قابل تامل برای مشاغل ما محسوب می شود. و همانطور که اثرات آن ها دیده شده و شناخته شده است ، می توانیم تلاش کنیم تا در صورت لزوم بر این مسائل غلبه کنیم مشکلات ناشی از آن را کاهش دهیم  و با هوشیاری نسبت به هرگونه اختلال و مانع در مسیر رشد و تعالی حرفه خود موفق باشیم. هرچند ممکن است دلهره آور باشد ، حداقل با این بررسی ها اطمینان حاصل خواهید کرد  که چالش هایی را که شناسایی کرده اید چه مقدار احتمال وقوع دارند. وقتی بزرگترین مانع موفقیت شرکت خود شما باشید ، چه اتفاقی می افتد؟

خود اندیشی

همه ما گاه به گاه بزرگترین دشمن خودمان بوده ایم ولی در عین حال این شانس را نیز داریم که اشتباهات خود را شناسایی کرده و بار دیگر در طول زندگی  آن نقش را به درستی ایفا کنیم. خیلی از اوقات پیش می آید که ما بیش از آن  میزان که واقعاً  قادر به انجام کار هستیم از  خودمان انتظار داریم و اگرچه  به اندازه کافی کار انجام می دهیم ولی همواره در تلاشیم تا کارهای به مراتب بهتر از آن در برنامه روزانه خود قرار دهیم. اما استثنائات و موانع  همیشه وجود دارد ، و احتمالاً همه ما با افرادی با ویژگی های فوق ارتباطی دوستانه داریم یا حداقل با آن ها آشنا بوده ایم. آن ها به احتمال زیاد دشمنان بسیاری را در طول مسیر حرفه ای خود تبدیل به دوستانی وفادار و صادق می کنند و تصمیم گیری آن ها می تواند همه موارد دلخواه آن ها را حفظ کند. آن ها تا آنجا که می دانند اقدام خود را به نتیجه رسانده اند از خود رضایت داشته و  سعی نمی کنند همه چیز را  بدون فکر به هم بزنند.

در حال حاضر شما احتمالاً فکر می کنید که آنقدرها خوش شانس نیستید تا به جای آن شخص باشید ، به خاطر تمام کاستی هایتان، شما فردی نیستید که دقیقاً همانطور که در اوج موفقیت هستید ، همه چیز را به بهترین شکل مدیریت کنید. اما این موضوع در مورد بدترین و آسیب پذیرترین عیب های ما صادق است: همه جنبه های آشکار و پنهان این افراد همواره برای همگی ما قابل رویت نیست و بسیاری از مسائل از چشم ما دور می ماند.

یک کارآفرین می تواند بنیانگذاری  موفق باشد و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد. معدود افراد بزرگی به آنچه که بدون انگیزه برای اثبات خود و نشان دادن توانایی خود در جهان رسیده اند ، دست یافته اند ، پس چرا باید ویژگی های بنیانگذار فرق داشته باشد؟ آن ها درجایی از نفس خود به نقطه ای می رسد که خودآگاهی شان شروع به حل مشکلات و ضعف هایشان می کند و همین امر موجب ناپدید شدن آن نقص ها در ذهن ما می شود. این موفقیت ها شاید با حجم زیادی از بودجه ، یا مشارکت یا قراردادهای کلیدی همراه باشد ، و باعث شود کمتر به نظرات بیرونی یا انتقاد سازنده یا حتی حدس های خود توجه کنید. پس از همه این موارد ، این شما هستید که کارها را انجام می دهید، این  شما هستید که با موفقیت هایی که می خواهید مورد توجه قرار خواهید گرفت ، و شما هستید که حرف آخر را در شرکت خود می زنید.

این عدم توانایی در تشخیص اشتباهات ، خطاها ، نقاط کور ما در نهایت می تواند تفاوت موفقیت و عدم موفقیت را ایجاد کند. برای همه بحث در مورد استخدام و جمع آوری کمک مالی برای هر کاری که می تواند به ایجاد یک تجارت منجر شود ، تصمیم گیری های ما در این راه و همچنین سایرین است که شرکت ما را می سازند یا نابود می کند، و اگر تصمیم درستی نمی گیریم یا شرایط بهتری را ایجاد نمی کنیم این نشان از وجود یک فرهنگ منفی در سازمان  با توجه به تمایلات یا صفات منفی ما  دارد، پس هر کاری که ممکن است انجام دهید، درنهایت همه آنچه می خواهید بدست خواهد آمد.

مطمئناً اگر چیزی نادرست در کاری که انجام می دهید یا انجام نمی دهید ، وجود دارد و همچنین اگر خطایی در آنچه فکر می کنید یا آنچه به آن نمی اندیشید وجود دارد، ممکن است کسی از اطرافیان آن را مورد توجه شما قرار دهد و این خطا را به شما گوشزد کند. و شاید شما به اندازه کافی خوشبخت باشید که همچین  فردی را در اطراف خود داشته باشید که این کار را برای شما انجام دهد و این بازبینی مداوم را در امود حرفه ای شما داشته باشد ، به یاد داشته باشید  برای وجود  این شخص باید شکرگزار باشید. اما برای بسیاری دیگر این امکان وجود ندارد و به نظر می رسد که این افراد درونگرا بازتاب دهنده خود و رفتارهای خود باشند. این می تواند یک کار سخت و دشوار باشد ، به ویژه اگر ما مستعد به نقد کشیده شدن و انتقاد هستیم. اما اگر لازم باشد بهترین نسخه برای خودتان برای کارمندان و شرکت خود (و خانواده خود ، برای آن موضوع باشید) لازم است این خود اندیشی را در وجودتان تقویت کرده  و نقاط ضعف و قدرت خود را یه خوبی بازشناسید.

لازم نیست برای تأمل به یک صومعه بروید!  اما لازم است که زمان لازم را برای ارزیابی خودتان برای بررسی سایر جنبه های تجارت خود اختصاص دهید – باید متوجه شوید چه چیزی به درستی کار می کند ، چه چیزی سر جای خودش نیست ، و چه چیزهایی هستند که می تواند برطرف شود یا بهبود یابد. گاهی اوقات چیزهایی درباره خودتان وجود دارد که آنقدر در شخصیتتان رسوب کرده اند که نمی توانید تغییرشان دهید ، و این اشکال ندارد ، لذا زمانی مناسب که برای آن ها مناسب است را انتخاب کنید و تغییرات را در صورت لزوم انجام دهید. اگر تمایل به تغییر خلق و خوی خود با اطرافیان ندارید ، پیاده روی سریع سریع کنید تا انرژی تان تخلیه شود. اگر تمایل به بررسی جزئیات دارید ، در این حیطه قدم بگذارید و از خود بپرسید که آیا نیاز دارید در این مرحله در تصمیم گیری خاصی شرکت کنید. هرچه ممکن است وقوع یابد ، از آن آگاه باشید و در تلاش باشید تا آن را به چیزی تبدیل کنید که برای شما یا اطرافیان مشکل ایجاد نکند. مطمئن باشید یک راه برای مقابله با آن وجود دارد ، اما شاید راهی  نادرست و ناشناخته بتواند بیشترین صدمات را به بار آورد.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی