وقتی پایگاه گسترده ای از مشتریان را در اختیار دارید ، شانس این را دارید که هدف مناسبی را برای یک کمپین خاص بدست آورید؟

کمپین تقسیم بندی بازاریابی دیجیتال

بیایید این طور به قضیه نگاه کنیم که شما یک مجموعه گسترده از مشتریان دارید که باغبان هستند. برای گسترش پایه محصول خود ، تصمیم می گیرید که برای کسانی که عاشق باغبانی هستند اما در آپارتمان ها زندگی می کنند و فضای حیاط ندارند محصولات مناسب را تولید کنید ، می توانید یک خط از محصولات مربوط به باغبانی کانتینر را راه اندازی کنید.

هنگام تهیه یک کمپین تقسیم بندی بازاریابی دیجیتال برای مستقیم تر شدن بازار برای این دسته از مخاطب ها خاص خود ، در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید مخاطبان خود را تقسیم کنید:

  • شهرهای بزرگ با افزایش جمعیت زیاد.
  • اجتماعات با بازارهای اجاره ای بزرگ.
  • کد پستی با تعداد زیادی از ساکنان آپارتمان و خانه های شهری.
  • شهرستان ها و شهر هایی با میزان مسکن متراکم.
  • جوامع سالمند.
  • اعضای گروه های باغبانی کانتینر.

این  همان چیزی است که همه موارد مهم در خصوص تقسیم مشتری در مورد آن صادق است. آنچه که واقعاً خاص است ، این است که در همه کانال ها به طرز انعطاف پذیری کار می کند.

نحوه استفاده از تقسیم بندی به صورت دیجیتال

کمپین تقسیم بندی بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال ، STP مخفف تقسیم ، هدف گذاری و موقعیت یابی است. بیشتر بازاریابان دیجیتالی با این مدل آشنا هستند زیرا این روش تصمیم گیری در مورد بهترین نوع محتوا برای تبلیغات کاملاً مؤثر است. استراتژی STP از افراد بازاریاب برای هدف قرار دادن پیام های مناسب به مشتریان مناسب استفاده می کند.

با توسعه شخصیت های مناسب ، بازاریابان چهار مزیت زیر را کسب می کنند:

  1. بازاریابان می توانند مطالب خود را به گونه ای تنظیم کنند که از لحن و سبک مناسبی برخوردار باشد تا بسته به انواع مختلف مشتریان برای همه آن ها جذاب باشد.
  2. بازاریابان می توانند فرایند خرید ، از جمله اتمام کار را ارزیابی کنند ، بنابراین می توانند شناسایی کنند که مشتریان سبد خرید خود را بدون این که آن را رها کنند تا چه زمان به بخش انتهایی فروش می برند.
  3. عملیات تقسیم بندی فرصت هایی را برای افراد در موقعیت های متقابل فراهم می کند که به تسریع در فروش و افزایش تبدیل کمک می کند.
  4.  تقسیم بندی  گزینه های جدیدی را برای هدف قرار دادن مخاطبان اصلی شما ایجاد می کند ، که می تواند به شما در حداکثر رساندن بودجه بازاریابی نیز کمک کند.

در اصل ، تقسیم مشتری حدس و گمان را از محدود کردن به مخاطبان شما خارج می کند. زیرا بیشتر از پیش دارای فرض هایی است که توسط اطلاعات مناسب و قابل استناد تبدیل به آگاهی شده است.

با تجزیه و تحلیل شما و ایجاد مجموعه ای از کلمات کلیدی که افراد هنگام وارد کردن جعبه جستجو به شما می گویند ، هنگام مقایسه محصولات مورد نظر خود ، می توانید از آنها استفاده کنید. در فیس بوک ، می توانید چشم انداز های خود را به سمت کسانی که به باغبانی کانتینر یا کسانی که در آن زندگی می کنند و یا به دنبال آپارتمان هستند ، معطوف کرده و آن دسته از مخاطبان را  هدف قرار دهید. برنامه های ایمیل و محتوای سایت خود را بر اساس آمار و ارقام مشتری مانند پروفایل های آن ها و رفتار آنلاین شخصی سازی کنید.

چرا از بازاریابی مبتنی بر تقسیم بندی استفاده می کنیم؟

من می توانم نکات بسیاری از کارشناسان را برای شما بیان کنم ، اما نمی توانم داده های شما را تجزیه و تحلیل کنم و فرمول دقیقی را برای محصولات شما ارائه دهم. آنچه بخش بازاریابی می تواند برای شما انجام دهد این است که اطلاعات مشخصی به شما می دهد تا بتوانید مخاطب ایده آل را برای هدف گیری و طراحی یک کمپین در اطراف خود انتخاب کنید.

تا به حال این را فهمیده ام که بهترین نتیجه را وقتی می گیرم که به جمعیتی واضح از پایگاه هدف خود نگاه می کنم و برای عمیق ترین خصوصیات آنها برنامه های دقیقی را طراحی و تدوین می کنم. در اینجا پنج روش برای هدف قرار دادن مشتری های باغبانی کانتینر ارائه شده است.

  •  رفتار خرید: آیا آن ها از شرکت های کوچک یا خرده فروش های بزرگ خرید می کنند؟ آیا آن ها به دنبال معامله یا محصولات میان رده یا با کیفیت بالاتر هستند؟ آیا آنها در اواخر شب یا آخر هفته خرید می کنند؟ آیا آن ها چندین بار خرید همزمان انجام می دهند؟
  • چگونگی سبک زندگی: در چه خانه ای زندگی می کنند؟ آیا آن ها مالک هستند یا در خانه ای اجاره ای ساکنند؟ آیا آن ها تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند یا تازه ازدواج کرده اند؟ آیا آن ها وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوند؟
  •  تصمیمات فصلی: آیا فصل بهار نزدیک است؟ آیا هر یک از محصولات می توانند هدایای عید پاک یا هدایای روز مادر را تامین کنند؟
  • اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی: آیا پیش بینی شما در مورد جستجو ی محل مکانی برای خرده فروشی است؟ آیا مشتریان شما در یک شهر یا شهرک ساکن هستند که شما  آن را به عنوان یک منطقه با ترافیک بالقوه مشخص کرده اید؟ آیا آن ها غالباً در خانه هستند یا در محل کار حضور دارند؟
  • ذهن مشتری: چه چیزی آن ها را در خرید یک محصول باغبانی کانتینر ترغیب نموده و در مورد محصولات شما چگونه فکر می کنند؟ آیا آن ها به دنبال گلهای جذاب هستند؟ آیا آن ها به دنبال مصرف گیاهان یا سبزیجات هستند؟

با جمع آوری این اطلاعات ، شما باید ایده خوبی داشته باشید که بهترین کاندیدا ها برای محصولات باغبانی کانتینر چه کسانی هستند. اکنون زمان آن رسیده است که در حال توسعه یک خط چند کاناله – پرداخت هزینه برای هر کلیک ، صفحه نمایش ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل – استراتژی تقسیم بازاریابی باشید که می توانید به روش های مختلفی آن را تدوین کنید و همچنین از مزایای تقسیم مشتری استفاده کنید.

اگرچه شما ممکن است تمایل به فکر کردن داشته باشید و بر این گمان باشید که  ممکن است یک استراتژی بهتر از روش دیگر عمل کند ، من فهمیده ام که بهتر است سعی کنید به همان اندازه کانال های کاربردی را عملی کنید. بسیاری از عوامل وارد روند خرید می شوند و نتایج اغلب روشنگرانه و غیر منتظره است. من توصیه می کنم برخی از تست های  A / B (عنوان فرایندی است که برای تشخیص اینکه از میان دو ویژگی «آ» و «ب» کدام‌یک مناسب‌تر است به کار می‌رود.) را انجام دهید تا بتوانید استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید تا به طور مداوم بهترین نتیجه را بدست آورید.

در اینجا چند روش برای تست شما آورده شده است:

  • خطوط موضوعی مختلف را امتحان کنید.
  • عناوین خود را جایگزین کنید.
  • محتوا را تغییر دهید.
  • در مورد دکمه فراخوان (CTA) تجدید نظر کنید.
  • تجزیه و تحلیل پرداخت برای هر کلیک را برای هر تبلیغ دنبال کنید.

دلیل تقسیم مشتری  به عنوان یک استراتژی محبوب بازاریابی دیجیتال این است که به خوبی کار می کند تا به شما در یافتن محتمل ترین خریداران واجد شرایط ، کمک کند چه محصول شما باغبانی کانتینر باشد چه هر محصول و خدمت دیگری.

من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت آزمایش چندین مخاطب و نظارت بر نتایج آن تأکید کنم. این تنها راهی است که شما می توانید بفهمید چه کارهایی انجام می شود ، چه کسی تبلیغات شما را پیدا می کند و چه نوع تبلیغات و کانال هایی محصول را برای آن ها جذاب می کند. مخاطبان می توانند ناراضی باشند. نظارت دقیق و تنظیم تقسیم بندی به شما امکان می دهد به اندازه کافی زیرک باشید تا بتوانید تنظیمات سریع را انجام دهید تا تلاش های خود را برای بهبود بیشترین بازده سرمایه گذاری به صورت مداوم بهبود بخشید.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی