در این دوره بی سابقه از وجود عدم قطعیت جهانی در سرتاسر کره زمین، ما نیاز همگانی به ارائه این راهنما جامع را الزامی دانستیم تا به واسطه این راهکار ها و دستورالعمل ها بتوانیم از جوامع انسانی در این شرایط بحرانی احساسی حمایت لازم را داشته باشیم.

اولین چیزی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم این است که در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی، تجربه طیف گسترده ای از احساسات امری نرمال است. به منظور ساختن تعادل و انعطاف پذیری لازم در خصوص این شرایط موجود، اولین قدم اساسی و حائز اهمیت، پذیرفتن احساسات تان است. یکی از راه کارهای ساده در وهله نخست که به موجب آن احساس بهتری خواهید داشت، نام گذاری کردن احساساتی است که تجربه می کنید.

یادگیری نحوه شناسایی و کاهش میزان اضطراب یک مهارت بسیار مفید و کاربردی در کل زندگی می باشد.

در بخش اول این راهنما، به شما ابزار های متعددی را معرفی خواهیم کرد که به کمک آن ها می توانید با اضطراب خود مقابله کرده و آن را کنترل کنید. در بخش دوم، شما می توانید برای مقابله با استرس خود یک برنامه عملی را ایجاد کرده تا به کمک آن از بروز حالت اتو استرس جلوگیری کرده یا آن را کاهش دهید.

مطالب ارائه شده در این راهنما

  • مقدمه
  • برنامه ریزی در خصوص منابع اطلاعاتی تان
  • تهیه لیستی از مواردی که در حوزه کنترل شما قرار دارد
  • استفاده از خرد عملی برای تحمل شرایط بی ثبات و غیر قابل اطمینان
  • کاهش میزان استرس با کمک به چالش کشیدن افکار
  • شروع تمرین برنامه ریزی کردن
  • شروع یک تمرین سپاس گذاری و قدردانی روزانه
  • شروع یک برنامه تمرینی تنفس روزانه
  • بهبود بخشیدن به کیفیت ارتباطات اجتماعی تان
  • توسعه یک سری تمرین های روتین ورزشی روزانه
  • ایجاد یک برنامه عملی برای کاهش و متعادل سازی میزان استرس
  • منابع بیش تر

دانلود راهنمای کاهش اضطراب و استرس در دوره کرونا

 

 
 
تهیه شده در گروه مجله بیستک