به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، درک نحوه استفاده از تبلیغات فیس بوک برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است. تبلیغات در فیسبوک می تواند حضور کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی را بدون آسیب زدن به بودجه موجود متحول سازد.

تبلیغ در فیسبوک به کسب وکارها اجازه می دهد تبلیغات سفارشی خود را ترویج کنند یا محتوایی را در اختیار مخاطبان هدف خود بگذارند. اینکار با هزینه های مختلفی انجام می شود که معمولا بر اساس دسترسی به مخاطبان و تعامل آن ها محاسبه می شود. تبلیغ فیسبوکی می تواند در بخش News Feed مخاطبان یا ستون راست فیس بوک به نمایش در آید. زمانی که در فیس بوک تبلیغ می کنید، می توانید بینشی در مورد مشتریان فعلی و احتمالی خود به دست آورید. اطلاعات و داده هایی که از طریق تبلیغات فیس بوکی خود جمع آوری می کنید، می تواند هدف گیری تبلیغ برای تجربه بهتر و موثرتر را بهبود ببخشد.

بسیاری از کسب و کارها هزینه و زمان قابل ملاحظه ای را صرف طراحی تبلیغات فیس‌بوک می کنند که به طور معمول جهت طراحی مناسب ترین آگهی فرایند های زیر را انجام می دهند:

– ابتدا گروه بزرگی از مخاطبان هدف و علایق آن ها را مورد بررسی قرار داده

– سپس تبلیغات متنوعی را متناسب با سلیقه های مختلف به طور آزمایشی منتشر می کنند، (به عنوان مثال رنگ نوشته ها در نسخه های مختلف تبلیغات آزمایشی را تغییر می دهند)

– و در نهایت از میان نسخه های آزمایشی بهترین را انتخاب کرده و ویژگی های تاثیر گذار آن نسخه را در آگهی های بعدی خود به کار می برند.

با وجود تمام این تلاش ها، آن ها در بسیاری از موارد موفق به طراحی آگهی تاثیرگذار و سودمندی نمی شوند.

درواقع آن ها نمی توانند تبلیغ مفیدی که بتواند اشتیاق خوانندگان را برانگیزد طراحی کنند ، در نتیجه به اتلاف سرمایه ی خود در تبلیغات بی تاثیر ادامه می دهند.

در اینفوگرافی زیر ترفند های طراحی تبلیغی جذاب و تاثیر گذار را ذکر خواهیم کرد.

تبلیغات فیس بوک