رنگ ها در روند فروش تاثیر گذار خواهند بود. فرقی نمی کند هدف شما چه فروش محصول باشد چه ارائه خدماتی و چه تبلیغ برای مکانی خاص، ترکیب صحیح رنگ های به کار برده شده در برند شما در حسی که مخاطب از برند شما و قدرت تاثیر گذاری آن دریافت می کند، موثر خواهد بود. بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه مریلند در این زمینه صورت گرفت، رنگ ها پیش از تصاویر و نوشته ها در مغز انسان ثبت می گردند. در تحقیقی دیگر ثابت شده است که رنگ ها قادر هستند شناخته شدن برند ها را تا ۸۰ درصد افزایش دهند.

یکی از مواردی که در کنار توجه به تئوری رنگ ها الزامی است تا به آن توجه کافی را داشته باشیم، روانشناسی رنگ ها و تاثیری که هر رنگ به خصوص بر ذهن و احساس مخاطب می گذارد، می باشد. این امر به اندازه ای اهمیت دارد که حتی فراتر از توجه به چرخه ی رنگ ها باید مد نظر طراحان قرار گیرد.

اگرچه روش‌های درک رنگ‌های مختلف، متفاوت است، اما نام خود رنگ‌ها هم در علاقه‌ی ما به آنها بی‌تأثیر نیست.

در یک مطالعه از افراد خواستند تا محصولات را بر اساس نام‌های رنگی مختلفی ارزیابی کنند. نام‌های “شیک” بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفتند. به عنوان مثال، برند موکا از رنگش که قهوه‌ای بود، طرفداران بیشتری داشت. در صورتی که محققان رنگ های یکسانی را به آنها نشان داده بودند.

این تحقیق در طیف متنوعی از محصولات انجام گرفت و نتیجه ی همه ی آنها یکسان بود. به چشم مصرف کنندگان برندهایی که رنگی نوشته شده بودند جذاب تر بود.

ثابت شده که هرچه نام رنگ ها غیرمعمول تر و منحصربه فردتر باشد، نیت خرید مصرف کننده را بیشتر می کند. مثلا پاستیل هایی با نام “رازماتا” (Razzmatazz) فروش بیشتری از پاستیل هایی با نام “زرد لیمویی” داشتند. این موضوع درباره محصولات غیرغذایی هم صدق می کند.

رنگ،‌‌ همان عنصر مسلطی است که در ظاهر برند بیشتر به چشم مخاطب می‌آید و برند‌ها را از یکدیگر متمایز ساخته و مخاطبان بر مبنای آن یک برند را می‌شناسند و به‌یاد می‌آورند. رنگ‌ها، احساسات ما را شکل می‌دهند و باعث می‌شود که نسبت به برندی، احساس خاصی پیدا کنیم.
رنگ‌‌ همان چیزی است که باید هنگام برندینگ بدان توجه داشته باشیم و هرگز اهمیت آن را نادیده نگیریم. رنگ، فقط زیبایی نیست. همین عامل است که به برند ما، هویت و شخصیت می‌دهد. مشتریان با رنگ، برندی را شناسایی می‌کنند و باز همین رنگ است که احساسات آنها را برمی‌انگیزاند. به رنگ برندتان توجه کنید چراکه این عامل به موفقیت شما کمک شایانی می‌کند. رنگ است که به برند شما، هویت می‌دهد، پس رنگ را با دقت انتخاب کنید.

در چنین شرایطی تامل در رنگ ها و داشتن شناخت و درک صحیح نسبت به آنها و همچنین شناخت قدرت نهان در رنگ های متفاوت به طراحان و بازاریابان کمک می کند تا با طراحی یک لوگوی جذاب و همچنین استفاده از این قدرت پنهان در تبلیغات برند مورد نظرشان، توجه بسیاری از مردم را به سوی برند متبوع خود جذب و از این طریق جمعیت هدف خود را به تعامل با محصولات و خدمات برند و شرکت تجاری مورد نظرشان تشویق کنند.

پس به خاطر داشته باشید که انتخاب رنگ هم به اندازه‌ی انتخاب نام برند از اهمیت ویژه‌ای در جلب توجه مصرف‌کننده دارد.

رنگ بندی برند