تلفن‌های همراه، ضمن معرفی کسب‌ و کارهای جدید، کسب‌ و کارهای قدیمی را وارد عصر جدیدی کرده‌اند. وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی تنها راه فروش محصول و بالا بردن ارزش ویژه برند نیست. در حال حاضر همه‌ی شرکت‌ها به قدرت اپلیکیشن‌های موبایل و ظرفیت سودآوری آن‌ها پی برده‌اند. اپلیکیشن‌های موبایل به دسته‌ای از نرم‌افزارها گفته می‌شود که مخصوص اجرا روی دستگاه‌های همراه نظیر اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها است.

برنامه‌های موبایل به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون اینکه نیاز باشد پشت سیستم بروند یا لپ‌تاپ خود را روشن کنند از داخل همان موبایل، هر لحظه و هر مکان با شما در ارتباط باشند. بدین‌ترتیب شما فرصت مناسبی برای ارائه‌ی خدمات بیشتر به مخاطبانتان خواهید داشت از جمله:

  • ارائه‌ی تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه
  • ارائه‌ی اطلاعات درباره‌ی محصول یا خدمات
  • عرضه‌ی اطلاعات رایگان یا پولی
  • بستری مناسب برای پشتیبانی و بازخورد سریع‌تر از سوی مشتریان

چنین مزایایی باعث تقویت ارتباط با مشتری و پرورش وفاداریشان به برند شما می‌شود. نهایتاً برنامه‌های موبایل باعث افزایش ارزش مشتری (یا ارزش طول عمر مشتری CLV) که یکی از شاخص‌های مهم در رشد کسب‌وکارهاست خواهد شد. تقریبا ۹۰ درصد کسب‌وکارها با این موضوع که تجربه‌ی مشتری تاثیری کلیدی روی وفاداری و حفظ آن‌ها دارد موافق هستند.

هیچ فرمول جادویی و دقیقی برای تعیین هزینه‌ی ساخت اپلیکیشن وجود ندارد. پلتفرم برنامه (اندروید، iOS، ویندوزفون و …) مهم است؛ پیچیدگی برنامه مهم است؛ سطح تخصص برنامه‌نویس‌ها مهم است و بسیاری از فاکتورهای دیگر که در تعیین هزینه‌ی ساخت برنامه دخیل هستند. در این اینفوگرافی، فاکتورها و متغیرهای تاثیرگذار بر روی هزینه‌ و زمان ساخت برنامه را بررسی می‌کنیم تا اگر قصد ساخت یک اپلیکیشن موبایل داشتید با چشمان باز شروع کنید.

اپلیکیشن های موبایل