از آنجا که زنجیره بلوکی به اثرات شبکه و همچنین تعریف شرایط قانونی وابسته است، اعمال آن یک افق بلند مدت دارد. بعلاوه، پیش از برداشتن گام ­های اجرایی اولیه، به درک کامل مزایا و محدودیت­ های این تکنولوژی نیاز داریم. با در نظر داشتن تمام این موارد، همین حالا بهترین زمان برای بخش بیمه به عنوان بخش اصلی و گردانندگان بیمه انفرادی است تا تکنولوژی زنجیره بلوکی و پتانسیل آن را بررسی کنند.

صداهایی به گوش می ­رسد که تکنولوژی در حال ظهور زنجیره بلوکی را بزرگترین انقلاب از زمان ظهور اینترنت می­ خواند. در سال ۲۰۰۹، اجرای زنجیره بلوکی به عنوان یک جز اصلی از بیت کوین به عنوان اساس معاملات پول دیجیتال مبهم و آزمایشی در نظر گرفته شد. حدود ۵ سال بعد، موسسات مالی و بانک ­های مرکزی، همزمان با VC به طور جدی علاقه خود را به اعمال زنجیره بلوکی فراتر از بیت کوین نشان دادند و کنسرسیوم ­هایی همچون R3 راه اندازی شدند.

در همان زمان، در ۱۵/۲۰۱۴ سرمایه گذاری ­ها در استارت آپ­ های مرتبط با بیت کوین در صنایع  به سرعت به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رشد کردند. پایگاه داده مَکِنزی پانوراما فین تک اخیراً بیش از ۲۰۰ راه حل مرتبط با زنجیره بلوکی را ثبت کرد که ۲۰ مورد از آن موارد کاربردی را برای بیمه گران محیا می­ کند که فراتر از معاملات پرداختی می ­روند- یا به عنوان برنامه­ های خاص یا به عنوان پلتفرم پایه. سرانجام، حتی شرکت­های بیمه سنتی همچون AXA و جنرالی، سرمایه گذاری در کاربردهای زنجیره بلوکی را آغاز کردند و آلیانز اخیراً پیلوت موفقیت آمیز خود از یک راه حل قرارداد هوشمند در مکانیزه کردن معاملات معاوضه سخت را اعلام داشته است.

۱– یک زنجیره بلوکی چیست

زنجیره بلوکی یک دفتر ثبت توزیع شده است که با استفاده از یک مکانیسم مبتنی بر اجماع در بررسی اعتبار تراکنش­ ها، داده ­های ثبت شده ایستا و/یا تراکنش­ های پویا را بدون نیاز به هیچ مرجع مرکزی ذخیره می ­کند. به عنوان یک جز اصلی از بیت کوین، زنجیره بلوکی تاکنون اولین راه حل مشکل دوجانبه بوده است که به یک سرپرست مرکزی یا نماینده تسویه نیاز نداشته است. بنابراین برای کاربردهایی که به شفافیت در داده­ها با یک مهر زمانی دائمی نیاز دارند بسیار مناسب است، همچون عناوین، تاریخچه سند و خدمات دفتر اسناد رسمی.

در حالیکه پیاده سازی لایه­ های مختلفی را پوشش می­ دهد- از زیرساخت­ تا پلتفرم­ های عمومی به کاربردهای خاص- یک راه حل زنجیره بلوکی، بدون نیاز به هماهنگی با مرجع مرکزی، به طور کلی بر روی مجموع ه­ای از چهار مشخصه ساخته می شود:

اعتبار سنجی نامتمرکز. داده­ های جدید در بلاک ­هایی جمع آوری می­ شوند که تنها پس از رسیدن توافق عمومی به اعتبار عمل می ­توانند به زنجیره بلوکی افزوده شوند، برای مثال یک فروشنده بلیط صاحب قانونی آن بلیط است- شکل زیر را ببینید. این روند به شرکت کنندگان اجازه می­دهد که حتی در غیاب یک مرجع مرکزی به تراکنش ­های خود اعتماد کنند، بنابراین فروش اینترنتی مستقیم و بدون واسطه را ممکن می ­سازد. اعتبار سنجی ممکن است نیاز به توان محاسباتی سنگین داشته باشد که توسط پردازنده­ های رایانه ­های شرکت کنندگان در شبکه زنجیره بلوکی تأمین شده است، که به این طریق شبیه سازی و دستکاری اعتبار سنجی برای هکرها بسیار مشکل می­ شود. بر اساس موارد استفاده اجرایی هدف، رویکردهای جایگزین در اعتبارسنجی می­ توانند به کار روند، به عنوان مثال افزایش قابلیت ارتقاء آن.

مکانیسم­ های دفتر کل توزیع شده زنجیره بلوکی

مثال: بلیط

زنجیره بلوکی در بیمه

افزونگی. زنجیره بلوکی دائماً بر روی همه و یا حداقل یک گروه از نود (node) در اینترنت تکرار می­ شود. در نتیجه، هیچ نقطه ای از شکست وجود ندارد.

ذخیره سازی تغییر ناپذیر. هر بلوک ذخیره شده به بلوک قبلی خود در زنجیره متصل است، که تغییر آنها را برای هکرها غیرممکن می­ سازد، از آنجا که آنها مجبور خواهند بود به هر بلوک به علاوه تعداد زیادی از رونوشت­ هایش دست ببرند. علاوه بر این، داده با ایجاد یک اثر انگشت دیجیتال و با استفاده از توابع در هم سازی با مهر زمان و تاریخ در زنجیره بلوکی ثبت می­ شود. چون اثر انگشت دیجیتال جدید با قبلی هم خوانی ندارد، هر گونه تلاشی در تغییر داده­ ها مشهود خواهد بود. در ترکیب با زنجیره­ای از بلوک­ ها، داده­ های ذخیره شده تغییر ناپذیر می­ شوند، و شفافیت کامل در تاریخچه تراکنش­ ها حاصل می­ شود.

رمزنگاری. امضاهای دیجیتالی بر اساس یک جفت کلید خصوصی و عمومی رمزنگاری شده، شرکت کنندگان شبکه را در موقعیتی قرار می دهند تا صحت هویت شرکت کننده­ای که یک تراکنش را آغاز کرد، مالک چیزی است، یک قرارداد هوشمند را امضا کرد، یا داده ­ها را در زنجیره بلوکی ثبت کرد را تصدیق کنند.

با این ویژگی­ ها، به طور کلی، زنجیره ­های بلوکی می­ توانند به عنوان یک سیستم نگهداری رکورد ایستا ( مثل اسناد زمین)، و یک دفتر ثبت پویا برای تبادل دارایی­ ها و پرداخت­ ها و نیز تأیید اطلاعات پویا (مثل بلیط ­ها) مورد استفاده قرار گیرند. آنها همچنین یک سکو برای قراردادهای هوشمند می­باشند، که برنامه­ هایی کوچک و در حال اجرا در زنجیره بلوکی هستند و عملیات مشخصی را در صورت از پیش تعریف کردن شرایط، آغاز می­ کنند.

۲- موارد بالقوه استفاده از زنجیره بلوکی در صنعت بیمه

در صنعت بانکداری، چندین مورد استفاده از زنجیره بلوکی اخیراً در دست اجراست، از تکنولوژی پرداخت رو در روی مشتری تا تجارت و خدمات صرافی. در حالیکه صنعت بیمه (از لحاظ پذیرش تکنولوژی) از بانکداری عقب­ تر است، جایگاه خاص و مناسبی جهت استفاده از تکنولوژی زنجیره بلوکی دارد. زنجیره بلوکی می ­تواند بر چالش ­های رقابتی بسیاری از متصدیان غلبه کند، از قبیل مشارکت ضعیف مشتری، رشد محدود در بازارهای بالغ و روند دیجیتال سازی. در ادامه، محتمل ترین موارد کاربرد مرتبط با بیمه را در سه گروه آورده ­ایم: محیا سازی رشد، افزایش کارایی و کاهش هزینه ها با خودکار سازی فرایندهای کلیدی.

محصولات و خدمات نوآورانه برای رشد

از دیدگاه ما زنجیره بلوکی به سه روش می­تواند رشد بیمه را تسهیل کند: بهبود مشارکت مشتری، امکان ارائه پیشنهادات برای محصولات با هزینه ­های مقرون بصرفه در بازارهای نوظهور و امکان توسعه محصولات بیمه مرتبط به اینترنت چیزها. اساسی­ ترین پتانسیلی که زنجیره بلوکی در این زمینه­ ها ارائه می­ دهد کاربرد آن به عنوان یک پلتفرم مطمئن و توزیع شده در اطلاعات شخصی کنترل شده توسط مشتری، بیمه­ های نظیر به نظیر (P2P)، و قراردادهای هوشمند است.

مشارکت مشتری. یک اهرم مهم در بهبود مشارکت مشتری، از طریق زنجیره بلوکی در زمینه اطلاعات شخصی است. ترس مشتریان در مورد از دست دادن کنترل داده شخصی به محض تحویل آن به یک شرکت و نگرانی آنها در نیاز به تکرار فرآیندهای ورود داده می­ تواند با یک زنجیره بلوکی کنترل شده توسط مشتری در تأیید هویت یا اطلاعات سلامت/پزشکی حل شود.

اطلاعات شخصی نیاز به ذخیره سازی در زنجیره بلوکی ندارد، بلکه در دستگاه شخصی کاربر باقی می­ماند. تنها تأییدیه آنها، برای مثال توسط یک پزشک، و تراکنش ­های مرتبط (مثل یک معاینه که در تاریخ معینی انجام شد) در زنجیره بلوکی ثبت می­ شوند. در اینجا، مقیاس کلید تکرار مزایای زنجیره بلوکی می ­باشد از آنجا که در استفاده مجدد از اطلاعات تأیید شده، به تعداد کافی از طرفین درگیر نیاز دارد.

“سرعت را زیاد و ورود مشتریان را راحتتر کن”- مورد استفاده KYC

استارت آپ­ هایی مثل تریدل «Tradle» در حال کار بر راه حل­های زنجیره بلوکی برای داده­های شناخت مشتری « (Know-your-customer (KYC» هستند. با KYC، مشتری به یک شرکت اجازه دسترسی به داده­های هویت خود را در مواقع ضروری همچون بستن قرارداد می­دهد. زمانی که پروفایل KYC مورد تأیید واقع شد، مشتری می­تواند از طریق ابزار مشابه اطلاعات تأیید شده هویت خود را به شرکت­های دیگر برای قراردهای مختلف بفرستد، با اجتناب از نیاز به تکرار فرآیند کامل هویت شناسی و تأیید، بنابراین موجب افزایش سرعت و کارآیی در جذب مشتری بیشتر می­شود.

همچنین زنجیره بلوکی می ­تواند با تأمین درجه بیشتری از شفافیت و عادلانه بودن تعرفه­ ها و نیز مدیریت خسارات، مشارکت مشتری را بهبود بخشد. به عنوان مثال، استارت آپ InsureETH یک بیمه نامه بیمه  پرواز P2P که بر زنجیره بلوکی با استفاده از قراردادهای هوشمند ساخته شده بود را به نمایش گذاشت. این قراردادهای هوشمند پرداخت ­های بلیط ­های بیمه شده پروازهایی را تأمین می ­کنند که کنسل شده­ اند و یا تأخیر دارند و از منابع اطلاعاتی معتبر گزارش می­ شوند (با به اصطلاح الهاماتی «oracles» به منظور قابل استفاده کردن منابع خارجی برای قراردادهای هوشمند در زنجیره بلوکی). در حالیکه بیمه P2P هم اکنون به عنوان یک مدل کسب وکار با استفاده از تکنولوژی استاندارد پیشنهاد می ­شود، زنجیره بلوکی حتی آنرا برای مصرف کنندگان شفاف­تر و قابل اطمینان­ تر می­ کند از آنجا که هیچ ناظر مرکزی عملیات آنرا کنترل نمی­ کند. برای تأمین کننده، این ابزاری مناسب در مکانیزه کردن گسترده عملیات بیمه P2P می­باشد.

چه به عنوان بخشی از بیمه P2P استفاده شوند یا نه، قراردادهای هوشمند در رأس یک زنجیره بلوکی مزایای فراوانی را ارائه م ی­دهد: آنها می­توانند مدیریت خسارات را مکانیزه کنند، یک مکانیسم پرداخت شفاف و قابل اطمینان برای مشتریان هستند، و می­ توانند در اجرای قوانین خاص قرارداد به کار برده شوند. برای مثال، در مورد یک تصادف ماشین، یک قرارداد هوشمند پرداخت خسارات ماشین را تنها در صورتی تضمین می­ کند که در تعمیرگاه از پیش تعیین و تعریف شده بیمه گر، تعمیر شود. اگرچه این قبیل برنامه­ ها می ­توانند بدون زنجیره بلوکی نیز اجرا شوند، یک پلتفرم قرارداد هوشمند مبتنی بر زنجیره بلوکی مزایای بسیاری را فراهم می ­آورد. این نه تنها باعث افزایش میزان شفافیت و اعتبار مشتریان به دلیل عدم تمرکز و همچنین خودکارسازی تأیید تراکنش­ها می ­شود، بلکه همچنین اثرات شبکه ­ای قابل توجهی را به همراه دارد- چه در مورد بیمه­ های P2P  چه در زمانی که چندین حزب در حال استفاده از آن هستند که نمی­ توانند یا مایل به انجام این کار با یک پلتفرم متمرکز نخواهند بود.

 

“مدیریت مکانیزه صدور و خسارت”- مورد کاربردی قراردادهای هوشمند

دینامیس «Dynamis» یکی از استارت آپ­ های زنجیره بلوکی است که در حوزه قراردادهای هوشمند برای محصولات بیمه نوآوری می­ کند. این شرکت در حال توسعه یک بیمه بیکاری مکمل P2P است و از مشخصات پروفایل شبکه اجتماعی برای تأیید وضعیت کارفرمایان استفاده می­ کند. در این مورد، قراردادهای هوشمند صدور بیمه نامه­ ها و مدیریت خسارات را مکانیزه می­ کنند- همراه با تأیید سایر بیمه گران که نقش ارزیابی را دارند.

اینترنت چیزها (IOT). طبق پیش بینی­هایی از IOT، اتومبیل­ ها، دستگاه ­های الکترونیکی یا لوازم خانگی می­ توانند بیمه نامه ­های ثبت شده و مدیریت شده خود را توسط قراردادهای هوشمند در یک شبکه زنجیره بلوکی داشته باشند، که به طور خودکار ابتدا آسیب را شناسایی و سپس فرآیند تعمیر و همچنین خسارت و پرداخت را پیگیری می­ کنند. بازارهای نوظهور. در بازارهای نوظهور، در صورت مکانیزه شدن صدور و رسیدگی به خسارات بر اساس قوانین تعریف شده و در دسترس بودن منابع اطلاعاتی قابل اطمینان، زنجیره­ های بلوکی و قراردادهای هوشمند در میکرو بیمه­ ها اعمال خواهند شد و به آنها هزینه­ های رسیدگی پایینی را پیشنهاد خواهند کرد. برای مثال، زمانی که شرایط خشکسالی از طریق پایگاه­ های داده آب و هوایی/جوی معتبر گزارش شوند، پرداخت­های کشاورزان تحت پوشش بیمه، انجام خواهد گرفت.

افزایش اثربخشی در شناسایی تقلب و قیمت گذاری

تخمین زده می­شود که ۵ تا ۱۰ درصد از کل خسارات جعلی هستند. بر طبق گزارشات FBI، این وضعیت برای بیمه گر غیر درمان آمریکایی بیش از ۴۰ میلیارد دلار در سال هزینه دارد. به منظور شناسایی دقیقتر تقلب در هویت، گزارشات خرابی یا صدمه جعلی، و …، زنجیره بلوکی می­ تواند به عنوان یک صنعت متقابل، دفتر ثبت توزیع شده با داده ­ها و مشتری خارجی مورد استفاده واقع شود، تا:

  • تأیید اعتبار، مالکیت و ارزیابی منشأ کالاها و همچنین صحت اسناد حاصل شود (برای مثال گزارشات پزشکی).
  • گزارشات سرقت پلیس/تاریخچه خسارات و همچنین هویت تأیید شده یک شخص بررسی و الگوهای رفتار جعلی مربوط به یک هویت خاص تشخیص داده شود.
  • تاریخچه و زمان صدور یک بیمه نامه یا خرید یک محصول/دارایی خاص تأیید شود.
  • مالکیت ­های بعدی و تغییرات موقعیت مکانی تأیید شود.

با این وجود، جهت دست یابی به مزایای خاص زنجیره بلوکی ازاین کاربردها در ماورای آنچه که ممکن است با راه حل­های پایگاه داده سنتی و فرم­ های شرکت­ های موجود به آن رسید- برای مثال، از طریق انجمن­ های صنعت- همکاری مفید بین بیمه گران، تولید کنندگان، مشتریان و سایر احزاب ضروری است. این مثالی دیگر از یک اکوسیستم در حال رشد در ماورای صنعت بیمه سنتی است، همانطور که در سناریو خودروی متصل دیده شد.

“تشخیص جعل را آسانتر کنید”- مورد استفاده از احراز هویت محصول

بلاک وریفای یک استارت آپ در زمینه تشخیص جعل در مورد کالاهایی نظیر وسایل الکترونیکی، دارویی، و اشیای قیمتی است. راه حل این استارت آپ به کاربران اجازه بررسی بیشتر در مورد محصولات تقلبی، کالاهایی که مقصدشان تغییر داده شده است، و نیز تراکنش ­های متقلبانه را می ­دهد. این روش با برچسب زدن محصولات و سپس ذخیره سازی تاریخچه و زنجیره تأمین در زنجیره بلوکی کار می­کند. یک کاربرد مشابه و معروف در این حوزه اورلجر می ­باشد که در مورد تآیید الماس و تراکنش­ های مرتبط به کار می ­رود.

اقتصادهای مرتبط با توسعه IOT و همچنین اشتراک گذاری (همچون اوبر و اِربی اِن بی) بیمه ­های مبتنی بر کاربرد و حسگر هستند، که هم اکنون تبدیل به بازارهایی شامل میلیون­ ها مشتری شدند، بخصوص در مورد بیمه ­های خودروی مبتنی بر کاربرد، و به رشد خود ادامه می ­دهند. در اینجا، زنجیره بلوکی می­ تواند برای مثال در کاربردهایی که اطلاعات سلامت و یا کاربرد یک بیمه گذار را ثبت می­ کنند مورد استفاده قرار گیرد، و همچنین به قراردادهای هوشمند اجازه محاسبه/به روزرسانی تعرفه ­ها را ­دهد. مجدداً، اگر کنترل دسترسی به چنین داده­های حساسی با مشتری بتواند حفظ شود در حالیکه اطلاعات نیز قابل تأیید و (پس از تصویب توسط مشتری) قابل استفاده برای احزاب دیگر باشد، یک مزیت کلیدی حاصل می ­شود.

کاهش هزینه اداری

زنجیره بلوکی ممکن است هزینه­ های عملیاتی/اداری را از طریق اعتبارسنجی خودکار هویت بیمه گذاران و اعتبار قرارداد، ثبت ادعاها و داده ­های قابل حسابرسی از احزاب ثالث (برای مثال تراکنش رمزگذاری شده از اطلاعات بیمار بین پزشک و شخص مصدوم که جهت تأیید هزینه در دسترس بیمه است) و پرداخت خسارات با استفاده از قراردادهای هوشمند یا پرداخت­ های مبتنی بر زنجیره بلوکی، کاهش دهد. برای مثال در مورد بیمه گران اتکایی، یک دسترسی کنترل شده به خسارات و تاریخچه آنها که بر زنجیره بلوکی ثبت شده است، شفافیت را برای آنها به یک روش مکانیزه و همزمان قابل حسابرسی، بهبود می ­بخشد.

۳- شرایط و محدودیت­های اعمال زنجیره بلوکی

پیاده سازی زنجیره بلوکی باید تحت شرایط خاصی صورت پذیرد. اگر اخیراً تراکنش­ها شامل واسطه­ های چندگانه شوند و نه تنها به ضمانت یک واسط بلکه به ثبت دقیق و غیرقابل تغییر تاریخ و زمان نیاز داشته باشند، زنجیره بلوکی یک راه حل بدون نیاز به واسطه گری را ارائه می ­دهد. زنجیره بلوکی همچنین در شرایطی که طرفین درگیر در معاملات انگیزه های رقابتی بالقوه دارند، تغییر داده­ های معطوف به گذشته یک ریسک است، یا کاربردهای چندگانه از دارایی مشابه بسیار محتمل بوده و هیچ قدرت معتمد مرکزی در دسترس و یا مورد نظر نیست، می ­تواند بسیار مفید واقع شود.

برعکس شرایطی نیز وجود دارد که تحت آنها زنجیره بلوکی یک راه حل مناسب نیست. در شرایطی که تراکنش ­ها شامل تنها تعداد محدودی از گروه­ها شوند- یا نیازی به یک واسطه نباشد- یا یک واسطه معتمد و باتجربه هم اکنون وجود دارد، بیمه گران ممکن است به ادامه کار با مدل ­های تراکنشی که در حال استفاده هستند توصیه شوند.

پیش از هر اقدام مشخص، شرکت ­ها باید با محدودیت­ های این تکنولوژی از لحاظ مقیاس پذیری، امنیت، و استاندارد سازی آشنا شوند.

مقیاس پذیری. به دلیل مکانیسم اعتبارسنجی مبتنی بر اجماع و تکرارهای مداوم، و همچنین میزان رو به رشد داده ­های ذخیره شده (و غیر قابل تغییر)، مقیاس پذیری سیستم زنجیره بلوکی یک چالش است. حتی اگر پیاده سازی­ های جدیدتری از زنجیره بلوکی با محدودیت­ های عملکردی کمتری وجود داشته باشد، سرعت/حجم بالاتر، گرفتن اطلاعات در زمان واقعی، و ذخیره سازی حجم زیادی از داده در زمینه­ های مورد نظر زنجیره بلوکی نیست.

امنیت. وقایع اخیر حاکی از این امر است که در اکوسیستم زنجیره بلوکی انواع جدیدی از حملات در راه هستند. اینها به مراتب کمتر درک شده­اند و بنابراین کمتر از آنهایی که در معماری­ های سنتی پایگاه داده اتفاق می ­افتند جدی گرفته می­ شوند.

استاندارد سازی. برای درک مزایای پایدار از یک سیستم باز یا حداقل تا حدودی سیستم مشترک و توزیع شده، یقیناً استانداردها بحرانی هستند. فقدان استانداردها و پیاده سازی­ های اثبات شده و موفقیت آمیز مرجع، نشانگر این است که این فناوری هنوز در دوران طفولیت خود به سر می­برد. بنابراین، ریسک اعمال راه حل­های ناکارآمد و نیاز به تلاش­های از پیش پیاده سازی شده جهت تعریف و ایجاد استانداردهای صنعت بالا هستند، و تصمیمات سرمایه گذاری باید با دقت بالایی گرفته شوند.

۴- چشم انداز گام ­های بعدی در صنعت بیمه و شرکت­ های بیمه انفرادی

زنجیره بلوکی یک تکنولوژی آماده کاوش توسط بیمه گران است. این به این دلیل است که زنجیره بلوکی به عنوان یک سیستم توزیع شده عمل می ­کند و بنابراین ارزش آن به همکاری با رقبا، تأمین کنندگان و سایرین بستگی دارد. زنجیره بلوکی یک سرمایه گذاری IT با چشم اندازی از حدوداً پنج سال تا فهم کامل مزایای آن است. در زمینه ­های کاربردی که صرفاً بر مکانیسم ­های توزیع شده زنجیره بلوکی تکیه نم ی­کنند، راه حل­های متداول م ی­توانند سریعتر مزایای مشابه را تأمین کنند. از سوی دیگر، در حالی که اثبات برجسته است، زنجیره بلوکی قول پتانسیل ویژه­ای را به بیمه گران می ­دهد، تا از طریق آن بتوانند بازارهای نوظهور را با میکرو بیمه­های P2P تأمین کرده و در بازار IOT محصولات را گسترش دهند، یا جهت ارتقاء در، برای مثال، تشخیص جعل یا مکانیزه سازی مدیریت خسارات، داده­ها را از/ با سایر احزاب به اشتراک گذارند.

در صنعت به طور کلی، این به معنای شروع به  کار با کنسرسیوم، کارشناسان فناوری و استارت آپ­ها، تنظیم کنندگان و دیگر شرکت کنندگان در بازار جهت شناسایی چالش­های حول ماهیت غیرمتمرکز و باز زنجیره بلوکی است. در این میان، چالش ­ها شامل محدودیت­ های تکنولوژی و بازار، قانونی/ نظارتی (چه کسی در غیاب واسطه یا راه حل­های درون مرزی مدیریت می ­شود؟)، و نیازمندی­ های عملیاتی، برای مثال، استانداردسازی و محافظت از داده می­ شوند.

بهتر است که شرکت­ های بیمه انفرادی با یک درک جامع از نیازهای مشارکت مشتری و نقاط ضعف آنها در مورد ارزیابی محلی که در آن بهترین موارد کاربرد زنجیره بلوکی موجود است، آغاز کنند. به عنوان یک تکنولوژی نوآورانه، زنجیره بلوکی تهدیدی برای صاحبان سمت در قالب مدل­ های نوآورانه تجاری و/ یا مزایای هزینه محسوب می­ شود. با این وجود، با پذیرش روشی که استارت آپ­ها فعالیت می­ کنند، شراکت و یا به کارگیری آنها، گزینه­هایی برای مقابله با این تهدید وجود دارد. کلید شکل گیری آینده اکوسیستم زنجیره بلوکی بیمه، درگیر شدن هر چه زودتر در مشارکت و فعالیت­های صنعتی است.

زنجیره بلوکی یک تکنولوژی دیجیتال سازی است که می ­تواند برای بیمه گران مورد توجه استراتژیک قرار گیرد. از بزرگترین چالش ­های وارد بر پیاده سازی گسترده این صنعت می­توان تسهیل همکاری بین شرکت کنندگان بازار و مدیران تکنولوژی، موفقیت در تحولات عملیاتی، و شکل دادن یک محیط نظارتی تحریک کننده را نام برد. بنیان گذاری اقدامات لازم جهت رفع این چالش­ها، امروزه، شرکت­های بیمه را در جایگاهی قرار می ­دهد که تا حدود پنج سال آینده، موارد کاربردی در مقیاس مشخص داشته و از مزایای تکنولوژی بهره لازم را ببرند.

 

 

 

منبع
ترجمه شده در گروه  TFE|TIMES به قلم مریم فقیه عبدالهی