من عاشق محتوا هستم. روش های زیادی برای بهره گیری از مطالب عالی و عناصر مختلف آن وجود دارد. بیشتر افراد ارزش محتوا را مستقل می دانند. اما می توانید با استراتژیک کردن آن و اعمال فشارهای مختلف براساس اصول اهداف و اهداف تجاری خود ، ارزش بلند مدت از آن را مورد بهره برداری قرار دهید. به همین دلیل است که “بازاریابی محتوا” می تواند به برند شما کمک کند و به شما بیاموزد که چگونه با تمام توان می توانید از آن استفاده کنید:

قدرت بازاریابی محتوای دیجیتال

محتوا پادشاه است؛ محتوا در همه تیم ها حرف اول را می زند

اگر بتوانید دریابید که هر تیم خاص چگونه در شرکت شما از “محتوا” استفاده می کند ، می توانید هم افزایی یا سینرژی (Synerg) لازم را ایجاد کنید تا آن ها را قوی تر کنید. تیم بازاریابی ایمیلی شما برای دستیابی به چه چیزی تلاش می کند؟ در مورد فروش یا رسانه ها چطور؟

اگر مثلاً مشتری شما محصول جدیدی را که وارد بازار شده است نقد کند و نظرات و بررسی های مطبوعاتی مربوط به آن را دریافت کند ، تیم ایمیل شما می تواند از این مطالب در یک خبرنامه بهره ببرد. و بخش فروش نیز می تواند برای پشتیبانی از ابتکار عمل از محتوا و مطبوعات استفاده کند. اگر یک تقویم بازاریابی محتوا در رابطه با تیم های فروش ، بازاریابی و توسعه کسب و کار خود داشته باشید ، سود شما نیز  بیشتر می شود.

هزینه کوتاه مدت ، سود بلند مدت

اگرچه در ابتدا بازاریابی محتوا هزینه به همراه دارد – زمان ایده آل ، ابزارهایی برای انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی ، منابع تولیدی از قبیل نوشتن و فیلمبرداری فیلم و انتشار آن برای مخاطبان گسترده تر – این می تواند در دراز مدت بسیار کم هزینه شود، ضمن حمایت از ابتکارات تجاری و هدف قرار دادن اهداف. محتوای بازاریابی دیجیتال می تواند همیشه سبز (محتوایی است که همواره مردم در مورد آن جست و جو می‌کنند و در هر زمان می‌توانند از آن به عنوان مرجعی مفید و ارزشمند استفاده نمایند) ، تغییر شکل داده شده، باز نشر، تقویت شده، همچنین می تواند سندیکایی و فصلی باشد و این می تواند برای همیشه ادامه یابد.

محتوا به عنوان یک تجربه

رویدادها و تجربیات از نظر فنی نوعی محتوا هستند و درست مانند ایجاد محتوای نوشتاری ، حتی اگر رویدادها برای ایده آل بودن، برنامه ریزی و تولید گران باشند ، اما مزایای بسیاری  وجود دارد. شما می توانید به طور مستقیم با چشم اندازها ، مشتری ها یا مصرف کنندگان خود در تعامل باشید و مشارکت و روابط طولانی مدت را از طریق شبکه ایجاد کنید. و می توانید در مورد محصولات و خدمات خود بازخورد دریافت کنید.

همچنین می توانید عکس ها و یا فیلم های این رویداد را تهیه کنید ، که می تواند برای استفاده های بعدی پخش یا مجدداً بازپخش شود. به عنوان مثال ، شما می توانید یک فیلم کوتاه سه تا پنج دقیقه ای ایجاد کنید تا این رویداد را مجدداً تکرار کنید و سپس در سال بعد از آن برای موارد تبلیغاتی استفاده کنید. رویداد شما می تواند توسط مطبوعات پوشش داده شود و مطالب دیگری را ارائه دهد که توسط شخص ثالث معتبری تأیید شود.

با ایجاد یک برنامه بازی شروع کنید

همه این انواع مختلف بازاریابی محتوا عالی به نظر می رسند ، اما از کجا شروع می کنید؟ قبل از شروع استفاده از محتوای خود ، باید نقشه برداری محتوا را شروع کنید.

چهار سؤال وجود دارد که باید هنگام تدوین استراتژی محتوای خود بپرسید:

۱- اهداف شما چیست؟

۲- مخاطب هدف شما کیست؟

۳- مخاطب شما چه چیزی می خواهد یا نیاز دارد؟

۴- برای تحقق آن اهداف از چه نوع محتوایی استفاده می کنید؟

از آنجا که محتوا بسته به نوع استفاده از آن ، اهداف مختلفی دارد ، می تواند در اشکال مختلف نیز شکل بگیرد. اگر هدف از آن سرگرمی است ، ممکن است از  بازی ، فیلم یا مسابقه برای جذب کردن مخاطبان خود استفاده کنید. اگر هدف تبلیغ و آگاه سازی باشد ، می توانید از طریق تأیید افراد مشهور و محبوب ، نظرات معتبر شخص ثالث ، بررسی ها ، انجمن های آنلاین ، گروه ها یا رتبه بندی ها ، محتوا ایجاد کنید. آیا می خواهید به مشتریان خود آموزش دهید؟ سعی کنید از راهنماها ، اینفوگرافی ها ، روندها یا کتاب های الکترونیکی استفاده کنید. آیا سعی در ترغیب و ایجاد تقاضا دارید؟ ایجاد لیست های مناسب ، نظرات ، مطالعات موردی یا ویژگی ها می تواند مفید باشد.

این در مورد سفر و مقصد است

فایده بازاریابی محتوای دیجیتالی این است که مقصدی را ایجاد می کند ، که بازاریابی فیزیکی آن ، به مثابه آجر و ملات است و دیگر فعالیت های ایجاد کننده درآمد است. محتوا می تواند در حالی که خواب هستید ، مشغول درآمد زایی بوده و سود زیادی برای شما ایجاد کند ، درست مانند یک سایت تجارت الکترونیکی یا هر روش دیجیتالی دیگری برای ایجاد یک تجارت محتوا می تواند باعث ایجاد ترافیک ، تعامل ، دنبال کنندگان ، فروش ، افزایش فروش و حاشیه های مثبتی در مورد برند شما شود. حتی اگر مدت ها پیش محتوا را تولید کرده باشید ولی هنوز فعالیت زیادی با آن انجام نداده اید ، به جایی نمی رسد.

از طرف دیگر ، شما محتوای خود را در اختیار دارید و در سایت شما و صفحه نتایج موتور جستجو همواره فعال و قابل استفاده می ماند. همانطور که قبلاً مورد بحث قرار گرفت ، شما قبلاً هزینه تولید و انتشار محتوا را پرداخت کرده اید ، و اکنون مال شماست. شما صاحب آن هستید ، و می توانید هر کاری را که می خواهید با آن انجام دهید.

هدیه ای که در ادامه دادن می دهد

پس از راه اندازی یک تبلیغ ، گاهی می توانید یک کمپین را حذف یا غیر فعال کنید ، اما نمی توانیدبه یکباره تبلیغ آن را تغییر دهید. مطالب متفاوت است. می توانید مجدداً آن را ویرایش کنید ، زیرا این در مالکیت شما است.

به محض اینکه شخصی روی یک تبلیغات پولی کلیک کرد و محصول شما را خریداری کرد ، مجبورید هزینه های اضافی را متحمل شوید و از منابع دیگری مانند بازپرداخت مشتری از طریق ایمیل ، پیام کوتاه یا تبلیغات پرداخت شده استفاده کنید تا دوباره با آن ها تعامل برقرار کنید. بلاگ ها ، خبرنامه ها ، راه اندازی محصولات ، رتبه بندی ها و بررسی ها ، همه بدون هزینه های اضافی قابل استفاده مجدد هستند.

محتوای آنلاین به شما امکان می دهد مقصدی را ایجاد کنید که در آن مردم بتوانند به جمع آوری اطلاعات بیشتر ، خرید محصولات بیشتر یا استفاده از خدمات بیشتر بپردازند ، و  باز هم بازگردند و به فعالیت خود ادامه دهند.  مارک های تجارت الکترونیکی همیشه حتی بعد از اینکه شخصی کالا یا خدمات را خریداری کرده است ، پیشنهاد جدیدی ارائه می دهند. وبلاگ ها ، خبرنامه ها ، بررسی ها ، رتبه بندی ها ، فیلم ها یا کتاب های الکترونیکی ، محتوا می تواند به بازگرداندن مشتریان برای اطلاعات بیشتر کمک کند.

منبع: FORBES
نویسنده: جیان رستم آبادی – عضو شورای فوربس
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی