خط بین شکست و موفقیت بسیار ظریف است و  می تواند نادیده گرفته شود. همچنین به سادگی امکان دارد در قالب اتفاق های مختلف به عنوان موضوعی برای صحبت های روزمره در بیاید. گفتگوی قدرتمند و مثبت می تواند کل طرز فکر شما را تغییر داده ، و عملکرد شما را تحت تأثیر قرار دهد. و به نوبه خود ، می تواند تأثیر بسزایی در میزان موفقیت شما در هر مسیر و یا  در برخورد با هرگونه مانع پیش روی شما داشته باشد.

قدرت مثبت صحبت کردن

آنچه به خودمان می گوییم ، چه واقعیت و چه داستان ، منعکس کننده این است که چگونه خودمان را در جهان می بینیم. در یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ ، دانشمندان زنانی را با معضل بی اشتهایی آزمایش کردند – باور کنید یا نه ، این خانم ها با ورود به درگاه ها و مکان های باریک بدن خود را به پهلو می چرخانند ، گویی که اضافه وزن دارند و به صورت عادی نمی توانند از درب آن جا در شوند. تصور کنید! این بدان دلیل است که روشی که ما خودمان را می بینیم – و ماهیت گفتگوی ما با خودمان – می تواند کل فیزیولوژی دیدگاه ما را شکل دهد.

از دیدگاه علوم اعصاب ، خود این گفتگو ممکن است از نظر نوآوری داخلی به طرق مختلفی انجام شود. با این حال ، برای ترمیم مغز ، ما باید کلمات خاصی را نیز در گفتگوهایمان تغییر دهیم. به عنوان مثال ، به جای استفاده از کلمه “من” ، افرادی که هنگام اجرای این ایده خطاب به خود از اسمشان استفاده می کنند ، اعتماد به نفس و پذیرش بهتری دارند. ممکن است در ابتدا ایجاد احساسی ناخوشایندی کند ، اما در نهایت به خوبی کار می کند. به عنوان مثال ، به جای فکر کردن به شکل:  “من واقعاً با آن ارائه همه را در محل کارم میخکوب کردم” ، به این صورت فکر می کنم : “تری واقعاً آن ارائه همه شرکت را تکان داد …” بر اساس تجربیات من ، بازگشت به خود از طریق شخص ثالث می تواند تأثیرات خود نظارتی قدرتمندی داشته باشد ، مانند کاهش استرس و تنظیم اضطراب؛ همچنین بین شما و اوضاع فاصله ایجاد می کند. اما چگونه با روش های دیگر می توانید روش های گفتگوی خود را بهبود ببخشید؟

در اینجا هشت نکته برای بهبود گفتگوی خود برای تأثیر مثبت در طرز فکر و عملکرد شما وجود دارد:

  • یک مجموعه سپاسگزاری ایجاد کنید. برای هر روز پنج موردی را که سپاسگزار هستید بنویسید. این به شما کمک می کند ارتعاشات مثبت موجود در زندگی خود را بشناسید و عمیقاً احساس کنید.
  • خود را با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه هرگز منجر به تغییرات خوب در ذهن شما نمی شود. فقط ذهن شما را با افکار منفی و شک به خود پر می کند. دوباره تأیید کنید که چقدر عالی هستید و جذابیت شما هیچ ارتباطی با شخص دیگری ندارد.
  • از تأییدات مثبت استفاده کنید. یادداشت هایی را در قسمت های مختلف خانه خود بنویسید ، جایی که آن ها را با همواره می بینید ، مانند “من خوب هستم …” یا “من خاص و منحصر به فرد هستم زیرا …” یا “من به خودم افتخار می کنم …” ممکن است شما هم لیستی از فیلم های مثبت داشته باشید و هر صبح یا عصر تماشا کرده یا گوش دهید.
  • خود را با افراد مثبت احاطه کنید. شاید این جمله را شنیده باشید ، “شما میانگین ۵ نفری هستید که بیشترین وقت را با آن ها سپری می کنید.” به عنوان انسان ، ما چشم انداز و دیدگاه دیگران را در نظر می گیریم ، بنابراین مهم است که با افرادی همراه باشید که دارای یک طرز تفکر باشکوه هستند و از این طریق گفتگوی مثبت را تمرین کنید. بودن با افراد مثبت بهترین چیزها را در شما به ارمغان می آورد و بازخورد بسیار خوب و سازنده ای به شما می دهد.
  • اهداف خود را تنظیم کرده و بنویسید. هنگامی که اهداف خود را بر روی کاغذ می نویسید ، به جای اینکه فقط ایده هایی که در سر شما وجود داشته باشد ، رسیدن به آن ها واقعی تر و آسان تر می شود. من از یک برنامه ریز اهداف روزانه برای پیگیری اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود استفاده می کنم ، و خودم را مسئول پیشرفت روزانه رسیدن به آن ها می دانم. این عمل حتی جنبه سپاسگزاری دارد و به من کمک می کند تا همه چیزهای خوب در زندگی ام را در پیش رو در مرکز توجه ادامه دهم!
  • ورزش. ورزش باعث افزایش سطح اندورفین می شود ، که موجب افزایش احساس بهزیستی می شود و پایه بهتری برای اعتماد به نفس ایجاد می کند. آیا تا به حال متوجه شده اید که پس از ورزش کردن ، روحیه شما بهتر می شود و بقیه روز را احساس با انرژی بودن می کنید؟ این کار تمام آن اندورفین های عالی است.
  • داوطلب شوید و به دیگران کمک کنید. کمک به دیگران می تواند به شما کمک کند تا ببینید چقدر اهمیت دارید و تا چه اندازه می توانید روی دیگران تأثیر مثبت بگذارید. داوطلبانه این امور را انجام دهید ؛ این کار همچنین مزیت اضافی کنار گذاشتن هر یک از احساسات غم و اندوه و افسردگی را نیز دارد. وقتی به دیگران کمک می کنید احساس خوبی داشته باشند خودتان دیگر نمی توانید احساس ناراحتی کنید.
  • موارد موفقیت ساز را در زندگی خود تجسم کنید. آنچه می خواهید به آن برسید و چگونه می خواهید به آن برسید را تجسم کنید. تصور کنید که به اهداف خود رسیده اید و وقتی در نهایت به آنجا رسیدید چه احساسی خواهید داشت. تاکتیک های تجسم، عملکردها در مغز شما را تغییر می دهد ، زیرا مغز شما نمی داند چه چیزی شما را تصور می کنید و چه چیزی واقعا رخ داده است و همواره بر این اصل استوار است که آنچه تصور می شود واقعی است. به عبارت دیگر ، اگر موفقیت را تصور کنید ، بدن شما به آن اعتقاد خواهد یافت!

بازتاب مثبت و تشویق نسبت به گفتگوی خود ، یک شبه اتفاق نمی افتد. این ها مهارت هایی هستند که نیاز به تمرین مداوم دارند. در ابتدا ، خود را به سرعت زیاد وارد این میدان می کنید ، اما یادگیری و تشخیص اینکه چه وقتی با خود صحبت می کنید ، اولین قدم بزرگ و اساس این کار است. وقت آن است که گفتگوی درونی خود را با قدرت بیشتری تجربه کنید.

شورای مربیان فوربس یک انجمن دعوت کننده برای مربیان پیشرو در حرفه و حرفه ای است.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی