بازاریابی ایمیلی نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه ایمیل صورت می‌گیرد. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود. اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول صورت می‌گیرد. اگر بودجه زیادی ندارید، اما می‏ خواهید یک برنامه ایمیل به راه بیندازید، می‏ توانید. اگر بودجه انبوهی دارید می خواهید فوق العاده ترین برنامه ایمیل دنیا را بسازید، باز هم می‎توانید. درحالی‌که سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال دائماً در حال تکامل‌اند، بسیاری از بازاریابان با این سؤال شخصی مواجه‌اند که آیا بازاریابی ایمیلی، هنوز کارایی دارد؟ پاسخ این سؤال با یک آمار ساده مشخص می‌شود: طبق داده‌های به‌دست‌آمده از تحقیقات موسسه‌ی Radicati، روزانه ۱۹۶ میلیارد ایمیل در جهان ارسال می‌شود که ۱۰۹ میلیارد آن، ایمیل‌های مرتبط با کسب‌وکار هستند. اگر قواعد صحیح بازاریابی از طریق ایمیل را رعایت کنید، این روش هنوز هم می‌تواند بهترین و ساده‌ترین راه برای ارتباط با مشتریان بالقوه‌ی شما باشد. در اینفوگرافی زیر مزایای بازاریابی ایمیلی بیان شده است.

 

مزایای بازاریابی ایمیلی