بازاریابی جودویی
کسب و کار خود را با استفاده از ذهن بسازید نه با بودجه
نویسنده:
جان بانز و ریچارد ریچاردسن
جیگارو کانو خالق جودو در سال ۱۸۸۲ است.
“جو” به معنی انعطافپذیر و “دو” به معنی راه است.
جودو درباره بکارگیری انرژی ذهنی و فیزیکی به جای نیروی بیرحم و بیخرد است. “بازاریابی جودویی” کتابی کوتاه است که برای افرادی نگارش شده که میخواهند برند و کسب و کار خود را بسازند ولی بودجه زیادی ندارند. این همان موقعیتی است بود که ما خودمان در سال ۱۹۸۸ در هنگام تاسیس رستوران داشتیم. این باعث شد به فکر بازاریابی جودویی بیافتیم. در جودو شما از نیرو و داراییهای رقیب به نفع خودتان استفاده میکنید و در جودو ذهن شما مهمتر از اندازهتان است. در جودو هر کسی میتواند کمربند مشکی بگیرد فقط باید به اندازه کافی سریع باشد. تعادل خود را حفظ کند و آموزشهای سخت را دیده باشد. ما دانشگاهی نیستیم. قول میدهیم حتی یکبار هم از واژههای قلمبه سلمبه مانند پارادایم استفاده نکنیم. این کتاب یک رساله علمی دیگر نیست. این کتاب چارچوبی مفید برای استراتژی بازاریابی برای شرکتها و افراد با بودجه کم ارائه میدهد. از همه مهمتر این کتاب شامل تجربههای واقعی است که در آنها بازاریابی جودویی تکامل یافته است.
بنابراین در تاتامی (تشک جودو) به ما بپیوندید. جودوگیتان را (لباسهای جودو) به تن کنید. و یاد بگیرید که چطور از ذهن به جای بودجه استفاده کنید.