بازاریابی جودویی

کسب و کار خود را با استفاده از ذهن بسازید نه با بودجه

نویسنده:

جان بانز و ریچارد ریچاردسن

جیگارو کانو خالق جودو در سال ۱۸۸۲ است.

“جو” به معنی انعطاف­پذیر و “دو” به معنی راه است.

جودو درباره بکارگیری انرژی ذهنی و فیزیکی به جای نیروی بی­رحم و بی­خرد است. “بازاریابی جودویی” کتابی کوتاه است که برای افرادی نگارش شده که می­خواهند برند و کسب و کار خود را بسازند ولی بودجه زیادی ندارند. این همان موقعیتی است بود که ما خودمان در سال ۱۹۸۸ در هنگام تاسیس رستوران داشتیم. این باعث شد به فکر بازاریابی جودویی بیافتیم. در جودو شما از نیرو و دارایی­های رقیب به نفع خودتان استفاده می­کنید و در جودو ذهن شما مهم­تر از اندازه­تان است. در جودو هر کسی می­تواند کمربند مشکی بگیرد فقط باید به اندازه کافی سریع باشد. تعادل خود را حفظ کند و آموزش­های سخت را دیده باشد. ما دانشگاهی نیستیم. قول می­دهیم حتی یکبار هم از واژه­های قلمبه سلمبه مانند پارادایم استفاده نکنیم. این کتاب یک رساله علمی دیگر نیست. این کتاب چارچوبی مفید برای استراتژی بازاریابی برای شرکت­ها و افراد با بودجه کم ارائه می­دهد. از همه مهم­تر این کتاب شامل تجربه­های واقعی است که در آنها بازاریابی جودویی تکامل یافته است.

بنابراین در تاتامی (تشک جودو) به ما بپیوندید. جودوگی­تان را (لباس­های جودو) به تن کنید. و یاد بگیرید که چطور از ذهن به جای بودجه استفاده کنید.