عنوان کتاب: بازاریابی خدمات
نویسنده: والری زیتامل
کتاب بازاریابی خدمات برای دانشجویان و افراد شاغل در تجارت و کسبوکار و جهت پی بردن به اهمیتِ در حال افزایش خدمات و همینطور شناخت مشکلات منحصربهفردی که مدیران خدمات با آنها روبهرو هستند، نوشته شده است. برای آنهایی که نقش حیاتی خدمات را در اقتصاد و آیندهی آن درک میکنند.
رستورانی را فرض کنید که از اعلاترین دکوراسیون و میز و صندلی برای دکور داخلی خود استفاده کرده است، بهترین آشپزهای شهر را استخدام کرده است و مرغوبترین مواد اولیه را برای تهیه غذاهایش استفاده میکند. در کنار تمامی این عوامل قیمت مناسب غذاهای رستوران را هم اضافه کنید. مطمئناً دلیلی برای شکست در جذب مشتری برای این رستوران وجود ندارد اما کافی است این رستوران در آغاز فعالیت خود، مردمی را که در حاشیه شهر زندگی میکنند و فرهنگ و طبقه اجتماعی پایینتر از میانگین مردم شهر دارند، به خود جذب کند. باآنکه، کیفیت غذای بالا در محیطی دلنشین همراه با قیمتی پایین وجود دارد، اما وجود مردمی که کنار ما در آن رستوران خواهند نشست قطعاً همچون مانعی در ذهن ما برای رفتن به آن رستوران عمل میکند.
کریستوفر لاولاک در کتاب بازاریابی خدمات خود به بررسی عوامل تأثیرگذار در عرضه خدمات به مردم و پذیرش آن توسط مردم پرداخته است. کتاب که ۴ پی بازاریابی محصول را به ۸ پی بازاریابی خدمات تبدیل کرده است.
گردآوری شده در مجله بیستک