عنوان کتاب: بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی
نویسنده: جیم بری
با تکیهبر مفهوم بازاریابی رابطه مند در کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی دستورالعملهایی استراتژیک برای کارآفرینان و کسبوکارهای کوچک و متوسط ارائه میشود تا در اقدامات بازاریابی محتوایی خود در رسانههای اجتماعی، از آنها بهرهمند شوند و با هزینه کمتر بازاریابی و فروش بیشتری داشته باشند. این کتاب دومین منبع جدی چاپی به زبان پارسی در کنار کتاب بازاریابی محتوایی اثر جو پولیتسی است.
یک راه برای مدیریت پیشرفت گامهای برنامه ریزی محتوایی در رسانه های اجتماعی، دنبال کردن «۱۳ ایی» در مفهوم بازاریابی جاذبهای است که در سه بخش به ترتیب زیر مطرح میشود:
۱- برانگیختن مخاطب به سخن گفتن
۲- برانگیختن مخاطب به ترویج محتوای مورد نظر شما
۳- برانگیختن مخاطب برای واکنش نشان دادن به فعالیتهای شما
اکنون اکثر نسلهای جوان جوامع از رسانه های اجتماعی اشباع شدهاند، کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی جهت گیری استراتژیک برای این موضوعات ارائه میدهد که به پرورش و هدایت فکری افراد مربوط هستند.
هدف این کتاب آموزش تفکر جدید و شبکههای اجتماعی مورد نیاز برای هدایت این ترافیک به روش به موقع و کم ریسک است. خوانندگان در کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی از یک مرور جامع و مختصر از این که چگونه شبکههای اجتماعی، وبلاگ نویسی، تبلیغات آنلاین هدفمند و تکنیکهای بازاریابی موبایل شرکتها باید به بهینه سازی فروش و بازاریابی کمک کند، بهره مند میشوند.
شاید نکته مهمی که این کتاب را متمایز میکند این باشد که مختص به یک رسانه خاص یا شبکه اجتماعی نیست. در حقیقت نه برای اینستاگرام، نه تلگرام و نه هیچ شبکه دیگری نوشته نشده اما برای همه آنها قابل کاربرد است.