عنوان کتاب: بازاریابی محتوایی
نویسنده: جو پولیتزی
جو پولیتزی پدرخوانده بازاریابی محتوایی است. شاید اگر او نبود، اکنون این عبارت هم خلق نشده بود. بسیاری از کارشناسان بازار، به این نکته واقفاند که بازاریابی محتوا اگر به مهمترین نوع بازاریابی تبدیل نشود، قطعاً جزء مهمترینها خواهد بود.
جو اولین کسی بود که اصطلاح بازاریابی محتوا را استفاده کرد و شدیداً هم از آن دفاع میکند چراکه معتقد است این اصطلاح هم به اهمیت محتوا اشاره دارد و هم نقش مهمی که محتوا در بازاریابی دارد. از نظر جو بازاریابی محتوا یعنی:
رساندن اطلاعات ارزشمند و مرتبط از طرف یک شرکت به مخاطبان با هدف ایجاد یک رفتار یا تغییر در رفتار آنها
آقای پولیتزی در کتاب معروف خود به ما یاد میدهد که چگونه به وسیله خلق محتوا و دادن اطلاعات مفید به مردم، مشتریهای وفادار جذب کنیم.
بازاریابی محتوایی با مدلهای قدیمی بازاریابی که اعصاب مشتری را بهواسطه تبلیغات سطح پایین و پیامهای بازرگانی خرد میکرد، متفاوت است.
کتاب بازاریابی محتوایی راهنمای گامبهگامی است که شما را به سمت فرایند آگاه و سرگرمکردن مشتری و درنهایت ترغیب او به خرید هدایت میکند.
این کتاب یکی از پنج کتاب کسبوکاری است که از منظر مجله فورچون باید خوانده شود.
در کتاب حاضر خواننده میآموزد که چگونه با هزینههای بازاریابی و تبلیغات کمتر، فروش بیشتری داشته باشد. در این کتاب بیان میشود که بازاریابی محتوایی، یک فرآیند کسبوکار و بازاریابی است که برای ایجاد و توصیه محتوای باارزش و بسیار جذاب بهمنظور جذب، به دست آوردن و پیوند دادن مخاطبان هدفی که بهروشنی تعریف شده و در راستای تشویق اقدامات سودآور مشتریان هستند. بازاریابی محتوایی با بازاریابی ناپیوسته امروزی که همه ما را در هر دقیقه روز بمباران میکند، فاصله بسیار زیادی دارد.
این کتاب مناسب:
- مدیران بخش بازاریابی و فروش شرکت های تولیدی
- متخصصین بازاریابی و تبلیغات
- کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای نوپا
- افراد مصمم و علاقهمند به مبحث بازاریابی و تبلیغات مدرن و موثر