عنوان کتاب: برنامه ی بازاریابی راهنمای کامل تصویری
نویسندگان: مالکوم مکدونالد، پیتر موریس
در کتاب برنامه ی بازاریابی راهنمای کامل تصویری تلاش شده است در وهلهی اول خوانندگان را با مفهوم بازاریابی آشنا کند؛ سپس با ارائهی نکات مرتبط، آنها را در برنامهریزی و مدیریت روند بازاریابی یاری رساند. مکدونالد در تدوین این کتاب از تصاویر کارتونی استفاده کرده است تا علاوهبر آنکه سرگرمکننده باشد بتواند بیشترین بهرهوری را برای خوانندگان داشته باشد. این کتاب ۱۰ فصل دارد. اسامی این ده فصل بهترتیب عبارتانداز: «شناخت فرایند بازاریابی»، «فرایند برنامهریزی بازاریابی ۱»، «فرایند برنامهریزی بازاریابی۲»، «ممیزی مشتری و بازار»، «ممیزی محصول»، «تنظیم اهداف و استراتژیهای بازاریابی»، «برنامههای ارتباطی ۱»، «برنامههای ارتباطی ۲»، «برنامهی قیمتگذاری»، «مکانیک برنامهی توزیع و ارائهی خدمات به مشتریان»، «اطلاعات، پیشبینی و سازماندهی بازاریابی» و «طراحی و اجرای سیستم برنامهریزی بازاریابی»
- کسانی که تا کنون سابقه تدوین یک طرح بازاریابی ساختاریافته نداشتهاند.
- کسانی که سابقه تدوین برنامه بازاریابی دارند و صرفاً میخواهند به عنوان یک منبع ایده، کتابی در این زمینه را ورق بزنند و مطالعه کنند.
- کسانی که درسهای مرتبط با مدیریت بازاریابی را به صورت کلاسیک نخواندهاند، اما برای کار خود به دانش بازاریابی نیاز دارند.
- کسانی که حوصلهی خواندن یک کتاب تئوریک بدون تصویرسازی و کاملاً خشک و رسمی را ندارند.
- کسانی که قصد نوشتن برنامه بازاریابی برای محصولات FMCG (Fast Moving Consumer Goods)دارند.
گردآوری شده در مجله بیستک