معرفی کتاب : تجزیه و تحلیل مه داده در بیمه
نویسنده: تونی بوبییر
در عصري به سر مي بريم که تکنولوژي در همه امور زندگي انسان به ويژه کسب و کار وارد شده و انسان عاقل به جاي فرار کردن از آن و طفره رفتن از يادگيري بايد به دنبال راهي براي سازش با تکنولوژي و استفاده و بهرهبرداري از حداکثر ظرفيتها و دستاوردهاي آن باشد.
مهارتهاي سنتي به سرعت با راه حلهاي تکنولوژي نوين جايگزين ميشوند. شرح شغلهاي جديد ظهور ميکند. شرکتهاي قديمي که نتوانند ابزارهاي جديد صنعت را فرا بگيرند دچار مشکل ميشوند.
گسترش دادهها و افزایش پیچیدگی تکنولوژی نحوه عملیات و رقابت درصنایع را دگرگون کرده است. در طول دو سال اخیر، ۹۰% دادههای جهان تولید شده که در نتیجه ایجاد ۲۵ کویینتیلیون بایت (۱۰ به توان ۱۸ ) داده روزانه است.bبه این دادهها، مه داده یا کلان داده می گویند. این رشد شدید تولید داده و ظرفیت اطلاعات، باعث بوجود آمدن فرصتهای جدیدی در جمع آوری، پردازش و تحلیل دادهها شده است.
همه دست اندرکاران صنعت بيمه شامل مديران و کارشناسان ستادي، کارکنان شعب و شبکه فروش شرکت بيمه بايد از آخرين تحولات تکنولوژي که ميتواند بر مدل کسب و کار آنها اثر بگذارد، مطلع باشند تا بيشترين استفاده را ازآن برند و کمترين آسيب را دريافت کنند. زيرا تغييرات تکنولوژي در همه حوزه هايي که وارد شده، منجر به خلق فرصتها و مدل هاي کسب و کار جديد شده و مدل هاي سنتي و ناکارآمد را از بين برده است.
آنچه مسلم است سازمان ها، فروشندگان و افرادي که زودتر از رقباي خود به اين مهم پي ببرند و با تکنولوژي آشنا شوند و بتوانند از ظرفيت آن در ارتقاي فرآيند و بهرهوري خود استفاده کنند، بقاي خود را تضمين کرده و ميتوانند پيشرو بازار شوند و به عنوان الگوي موفق مطرح شوند.
کتاب تجزیه و تحلیل مه داده در بیمه توسط گروه هوای تازه ترجمه و با حمایت دانشگاه ایرانیان در کانون نشر علوم منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب می توانید با انتشارات کانون نشر علوم تماس بگیرید.
گردآوری شده در مجله بیستک