عنوان کتاب: جمله‌ی اول؛ چگونه با چند کلمه مشتری احتمالی را جذب کنیم

نویسنده: تام شرایتر

کتاب جمله‌ی اول؛ چگونه با چند کلمه مشتری احتمالی را جذب کنیم نوشته‌ی تام شرایتر، به شما می‌گوید که جملات چطور در کسب و کار شما تأثیر دارند و چگونه باید سر صحبت را برای جلب نظر مشتری به کالا یا خدمت خود باز نمایید.

تصمیم می‌گیرید در یک رستوران غذا بخورید. خیلی اوقات حتی منو را هم نمی‌بینید؛ با دیدن چند ثانیه‌ی نخست یک فیلم درباره‌ی آن قضاوت می‌کنید، چرا؟ چون وقتش را ندارید. سعی می‌کنید از فعالیت‌های وقت‌گیر مانند گوش دادن به برنامه‌های طولانی و کسل کننده‌ی فروش اجتناب کنید. ذهن شما بلافاصله تصمیم می‌گیرد که از فروشنده خوشتان بیاید یا نه. ذهن شما بلافاصله تصمیم می‌گیرد که پیشنهاد فروشنده برای شما جالب خواهد بود یا نه. ذهن شما بلافاصله تصمیم می‌گیرد که باید به این فروشنده اعتماد کنید و حرف‌هایش را باور کنید یا نه.

شما این تصمیمات را بر اساس جمله‌ی اول (First sentences for network marketing)، یا جملات اول می‌گیرید. فقط چند ثانیه با موفقیت… یا شکست فاصله دارید. اگر جمله‌ی اول شما بد باشد، کار تمام است و شانسی ندارید. اگر می‌خواهید اوضاع کسب و کار خود را بهتر کنید سریع‌ترین راه این است که روی جمله‌های اول خود کار کنید.

جمله اولی که از دهانتان بیرون می‌آید چیست؟ می‌دانید همین یک جمله باعث می‌شود سرنوشت‌تان در بازاریابی شبکه‌ای به کلی تغییر کند؟ فقط یک انتخاب دارید تا تأثیر اولیه‌ی خوبی روی مشتری داشته باشید. اگر تأثیر اولیه‌ی شما عالی باشد، حتی اگر در ادامه پرزنت اشتباهاتی هم مرتکب شوید، باز مشتری احتمالی از شما خوشش خواهد آمد و هنوز می‌خواهد که وارد مجموعه‌ی شما شود.

فهرست مطالب

مقدمه
زیر شاخه‌ها تنبل نیستند
یک جمله‌ی ساده برای جلب سریع توجه مشتری احتمالی
دو جمله‌ی اول واقعاً کوتاه
پس تلفن چی؟
واقعیت‌ها می‌گویند، داستان‌ها می‌فروشند
جمله‌ی اول محبوب من
جمله‌ی اول خود را بگویید و بعد گوش دهید
مشتریان احتمالی خود را با کلوچه‌ی شانسی تحت تأثیر قرار دهید
سوا کردن مشتریان احتمالی با جمله‌های اول
چطور مشتریان احتمالی را محترمانه رد کنیم؟
سؤال‌های مثبت برای شروع صحبت
سؤال‌های منفی برای شروع صحبت
درخواست برای معرفی سایر افراد
تیتر همان جمله‌ی اول است؟
نظرات احمقانه‌ی ما را فراموش کنید
چند جمله‌ی اول «آزمایش شده»
حدس زدن … کار مزخرفی است
کمی غیرعادی باشید
با مشتریان چغر چطور درباره‌ی کارمان صحبت کنیم که به ما نه نگویند؟
جذب صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در بازار سرد
تبدیل نکات منفی به مزیت
کافی است پیشنهاد خوبی بدهید!
تیترها و جمله‌های اول بد
جمله‌ی اول یا تیتر خوب به ذهن‌تان نمی‌رسد؟
جمله‌ی اول «یخ‌شکن»
امضای شما در پایین ایمیل
تیتر آگهی شما
عنوان ایمیل‌ها
عنوان مطالب در شبکه‌های اجتماعی
بقیه‌اش با خودتان!

 

گردآوری شده در مجله بیستک