عنوان کتاب: حس برند

نویسنده: مارتین لیندسترم

کتاب حس برند هشت فصل دارد. «یک صنعت خانگی، حرفه‌ای می‌شود»، «برخی شرکت‌ها آن را بهتر انجام می‌دهند»، «تمایز برند»، «حرکت از برندسازی ۲ بعدی به‌سوی برندسازی ۵ بعدی»، «تحریک، بهبود و اتصال: خلق یک برند حسی»، «اندازه‌گیری حواس»، «آیین برند: درس‌هایی که باید آموخت» و «برندسازی: دیدگاه کل‌نگر» عنوان فصل‌های کتاب است. در بخشی از پیش‌گفتار آمده است: «کتاب حس برند را می‌توان به‌عنوان یک کتاب بین موضوعی معرفی کرد. یک موضوع “مدیریت برند” است که قبلا در گروه TMBA دو کتاب با نام‌های “کسب‌و‌کار نام‌های تجاری” و “دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی” را در حوزه‌ی برند منتشر کرده‌ایم؛ موضوع دیگر “بازاریابی حسی” است که کتابی را با همین نام “بازاریابی حسی” ترجمه و منتشر کردیم. بازاریابی حسی یکی از ابزارهای مهم و نسبتا جدیدتر نسبت به سایر ابزارهای ارتباطات و ترویج (تبلیغات، روابط‌عمومی، فروش حضوری، چاشنی‌های فروش و بازاریابی مستقیم) است. بازاریابی حسی فرایند شناسایی و تامین نیازها و علایق مشتری به روشی سودآور است تا آن‌ها را درگیر ارتباطات دوجانبه‌ای کند که شخصیت برندها را به زندگی آورده و برای مشتریان هدف، ارزش ‌افزوده ایجاد کند. تجربه‌ی زنده‌ی برند که برای به صحنه‌ی زندگی آوردن آن‌ها و ارائه‌ی ارزش بیشتر به مصرف‌کنندگان طراحی می‌شود، در مرکز رویکرد بازاریابی حسی قرار دارد و سایر کانال‌های ارتباطات بازاریابی از آن الهام می‌گیرند و پیرامون آن برای افزایش تاثیر این ایده‌ی بزرگ یکپارچه می‌شوند.»

 

 

 

گردآوری شده در مجله TFE|TIMES