عنوان کتاب: خلق تجارت های بزرگ با ریزداده ها
نویسنده: مارتین لیندستروم
این کتاب درباره داستان زندگی و مشاهدات یکی از ۲۰ متفکر برتر بازاریابی و برندینگ دنیا یعنی مارتین لیندستروم است وی مروج استفاده از ریز داده در کسب و کار است و معتقد است: کلان دادهها (Big data) میتوانند ما را گمراه کنند، ریز دادهها (Small data) میتوانند مکمل کلان داده باشند و حتی نواقص کلان داده را بپوشاند.
خلق تجارتهای بزرگ با ریز دادهها کتابی است که دنیای تجارت را با نگاهی متفاوت بررسی کرده و راهی متفاوت ازآنچه قبلاً بهصورت معمول استفاده میشد، ارائه داده است. این کتاب راهنمایی است برای همهی کسانی که به دنیای تجارت علاقه دارند و دلشان میخواهد بدانند در دنیای اطرافشان چه میگذرد، چه چیزی تفاوت اصلی میان برندهای موفق و تجارتهای معمولی و کم سود وجود دارد. این کتاب یک نظریه نیست، یک تجربهی آزموده است که کسی آن را نوشته که خودش در این مسیر گام برداشته و تکتک حرکاتش را شرح داده است. یک کتاب راهبردی برای هرکسی که میخواهد تغییر ایجاد کند و به آرزوهای بزرگ دست پیدا کند.
فهرست مطالب
فصل یک: وزیدن آرزو
فصل دو: سوسیس، مرغ کباب شده و رسیدن به خوشبختی واقعی
فصل سه: هندوستان، سرزمین رنگها
فصل چهار: گرفتن یک مهره به خاطر کاهش وزن
فصل پنج: چگونه اسبها، یقهی پیراهن و باورهای سنتی کمک کردند تا یک ماءالشعیر برزیلی درخطر افتاده دوباره احیا شود
فصل شش: مورد کرم دست گمشده
فصل هفت: خوابیدن بدون روتختی
فصل هشت: نگاهی به پشتصحنه