عنوان کتاب: دوباره فکر کن
نویسنده: جیسون فرید، دیوید هینمیر هنسون
در این کتاب از انگیزش بیهوده خبری نیست، از آن دست کتابهایی نیست که کارآفرین ها را به دیوانه و روانی تشبیه کند و بی دلیل قصد کارآفرین کردن همه را داشته باشد! خوشبختانه با بازاریابی شبکهای هم میانه ای ندارد! و در کل از حرفهای کلیشهای خبری نیست.
دوباره فکر کن کتاب است موجز و مفید با مطالبی کاربردی برای کسب و کارهای نوپا و کوچک.
این روزها که راه اندازی فله ای استارتاپ در کشور ما مد شده، به نظر میرسد خواندن چنین کتاب هایی برای گریز از رفتن به بیراهه، از نان شب واجب تر باشد.
باعث میشود درباره بسیاری ازمسائلی که در زمینه کسب و کار پذیرفتهایم دوباره فکر کنیم و آنها را به چالش بکشیم.
دوباره فکر کن بسیاری از باورهای کلیدی ما، از طراحی محصول تا بازایابی و استخدام نیروها را تغییر میدهد.
به طور مثال کتاب تاکید زیادی روی کوچک نگه داشتن کسب و کار دارد و توصیه می کند شرکت های نوپا هرگز خودشان را با شرکت های بزرگ مقایسه نکنند.
به گمانم این کتاب برای افرادی هم که دستی در کارآفرین و کسب و کار ندارند نکات کاربردی بسیاری درد.
شاید خیلی مواقع برایتان ثابت شده است که خیلی از کارها همانگونه که استانداردها و تجربیات موفق نشان داده اند، باید انجام شوند. اما جیسون فرید و همکارش در این کتاب می خواهند این مهم را به ما گوشزد کنند که شاید لازم باشد برخی اوقات کارها و اقداماتمان در مدیریت یک شرکت یا شروع یک کار و ایجاد یک استارت آپ را متفاوت با آنچه که تاکنون یاد گرفته ایم، انجام دهیم.
تجربیات عملی و موفق نویسندگان کتاب در دنیای کسب و کار باعث شده این کتاب حاوی توصیه هایی کاربردی باشد و مثال های آن ملموس و معتبر. اساس این راهکارها بر مبنای خلاقیت و یا همان هنر مدیریت است که از نظر نویسندگان کتاب نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته است. اگر می خواهید امورتان را کارا و متفاوت مدیریت کنید، مطالعه این کتاب جذاب را به شما توصیه می کنم.