عنوان کتاب: رضایت مندی در کسب و کار
نویسنده: تونی شی
این کتاب نوشته کارآفرین بزرگ و صاحب فروش آنلاین آمریکا، تونی شی می باشد که در سال ۲۰۱۰ میلادی پرفروش ترین کتاب سال شد.
در مقدمه نویسنده آورده است: من بیشتر عمرم یک کارآفرین بودهام.
چون فکر میکنم همواره از خلاق بودن و تجربه کردن لذت برده و درسهایی را که در طول زندگی شخصی و ماجراجوییهای جدید آموختم، همیشه به کار گرفتم. در سال ۱۹۹۶ ال ایکس را پایهگذاری کردم که در سال ۱۹۹۸ به قیمت ۲۶۵ میلیون دلار به مایکروسافت فروخته شد.
در سال ۱۹۹۹ با زاپوز به عنوان مشاور و سرمایهگذار شروع به همکاری کردم و در نهایت مدیرعامل آن شدم. ما شرکت را از فروش هیچ در سال ۱۹۹۰ به بیشتر از یک میلیارد دلار فروش سالیانه رساندیم. در سال ۲۰۰۹ زاپوز در معاملهای به ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار به آمازون واگذار شد.
مطالعه این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده بیان کننده موفقیتها، شکستها، فرصتها و تهدیدهای کسب و کارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایتمندی درونی و بیرونی ارائه مینماید؛ برای کارآفرینان، فعالین حوزه تجارت و کسب و کار و مدیران سازمانها توصیه میشود.
دلایل مهم برای مطالعه این کتاب: ۱٫ مایلید مسیری را بیاموزید که در شرکت زاپوز برای رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار فروش در کمتر از ده سال طی شده است. ۲٫ مایلید از اشتباهاتی که در این کتاب به آنها اشاره شده درس بگیرید. ۳٫ مایلید توازن صحیح سود، اشتیاق و هدف را در تجارت و زندگی بسنجید. ۴٫ مایلید کسب و کار با دوامی را پایهگذاری نمایید. ۵٫ مایلید تجربه مشتریمداری بهتری کسب کنید. ۶٫ مایلید در کار و زندگی رضایتمندی را پیدا کنید. ۷٫ مایلید با معاشرت خارج از ضوابط کاری به توسعه در کسب و کار خود بپردازید. ۸٫ مایلید فرهنگ سازمانی قویتری ایجاد نمایید. ۹٫ مایلید تجربیات یکی از کارآفرینان موفق را در قالب داستانی جذاب مطالعه نمایید.