عنوان کتاب: قلاب
نویسنده: نیر ایال و رایان هوور
چرا برخی از محصولات توجه گستردهای به خود جذب میکنند؟ چه چیزی باعث میشود ما با محصولات خاصی تعامل داشته باشیم؟ آیا الگویی وجود دارد که نشان دهد چگونه فناوریها ما را قلاب میکنند؟
کتاب قلاب نوشتهی نیر ایال مرحلهبهمرحله شما را در مسیری پیش میبرد که به ایجاد عادتهای جدید بهوسیلهی محصولی جدید منجر میشود. این مسیر با بهکارگیری مثالهای واقعی از زندگی و راهی برای نزدیکشدن به سؤالات بدیهی اجتنابناپذیر شکل میگیرد. امروزه شرکتهای کوچک و جدید کاربران خود را از طریق فعلوانفعالاتی که من اسمشان را قلاب میگذارم، هدایت میکنند و رفتار آنها را کاملاً دگرگون میسازند. هرچه کاربران، بیشتر در این قلابها گیر کنند احتمال اینکه استفاده از کالایی برایشان به «عادت» تبدیل شود بیشتر است.
کتاب در یک نگاه کلی به موضوع تولید محصول بر مبنای عادت مشتریان می پردازد. به شکل دقیق تر کتاب قلاب درباره این صحبت می کند که چگونه محصول را در ذهن مشتری بنشانیم که توان در نظر گرفتن محصول رقبا از آنها را بگیریم. اتفاقی که در دوره برند زده امروز برای هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد. بر خلاف برخی کتابها که به مفاهیم نو می پردازند.
کتاب قلاب ، بر اساس سالها تحقیق، مشاوره و تجربه عملی ایال نوشته شده است. این کتاب برای مدیران محصول، طراحان، بازاریابان، بنیانگذاران کسبوکار و هر کسی که میخواهد بداند چگونه محصولات بر روی رفتار ما تاثیر می گذارد، نوشته شده است.
فهرست مطالب
فصل اول: قلمرو عادت
فصل دوم: عامل محرک
فصل سوم: اقدام
فصل چهارم: پاداش متغیر
فصل پنجم: سرمایهگذاری
فصل ششم: کاربرد مدل قلاب
فصل هفتم: آزمودن عادت- شرایط فرصت عادت سازی