عنوان کتاب: موقعیت یابی
نویسنده: ال ریس و جک تروت
هفتمین کتاب مفید در زمینه بازاریابی است که به محققان این عرصه معرفی می کنیم. بیش از دو دهه از انتشار کتاب می گذرد، اما به اعتقاد برخی از متخصصان بازاریابی، همچنان مفاهیم و رویکردهایی که در کتاب ارائه شده است، کاربردی و متناسب با فضای کسب و کار امروز است.
«موقعیت یابی» در حقیقت یک کتاب کلاسیک است که ال ریس و جک تروت سال ها پیش آن را نگاشــته اند. آنها مشــاهدات تجربی داشته اند و سپس این مشاهدات را در قالب کتاب برای دیگران آورده اند. مخاطبان در این کتاب یاد می گیرند با دیگر افراد و دیگر شرکت ها کار کنند و در عین حال نتیجه مطلوب خود را به دست بیاورند. آزمایش هایی نیز از سوی نویسندگان این کتاب انجام شده که در کتاب آورده شده است.
”جک تروت“، مدیر شرکت موفق بازاریابی ”جک تروت و شرکا“، تخصص ویژه ای در موقعیت یابی در تبلیغات و بازاریابی داشته و به همین خاطر توانسته، شهرت خوبی در سراسر دنیا پیدا کند. شرکت بین المللی ”جک تروت و شرکا“ در زمینه مشاوره بازاریابی فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در ایالت کانکتیوس امریکاست. از مشتریان معتبر ”جک تروت و شرکا“ می توان به شرکت های ”ای تی اندتی“، ”ساوت وست ایرلاینز“، ”مرک“،”تترا پک“،”زیراکس“،”اریکسون“،”لوتوس“ و بسیاری دیگر اشاره کرد. وی در پرتو اعتبار و نفوذی که پیدا کرد، وزارت امور خارجه امریکا نیز از او دعوت کرده و مشاوره گرفت. ”جک تروت“ در زمره معدود ستارگان جهانی است که برترین راه کارهای بازاریابی را ارائه کرده و در این راه تبحر خاصی دارد. وی بنیانگذار مفاهیم بزرگ و مهمی هم چون ”موقعیت یابی“در بازاریابی است.
گردآوری شده در مجله TFE|TIMES