عنوان کتاب: همهی بازاریابها دروغگو هستند
نویسنده: ست گودین
شما یک محصول را به تنهایی خریداری نمیکنید، بلکه داستانی را میخرید که با آن محصول همراه شده است.
ست گودین نویسنده کتابهای پرفروش قبایل و مهره حیاتی بر این باور است که همه بازاریابها داستان میگویند و اگر این کار را خوب انجام دهند، به آنها اعتماد میکنیم.
برای اینکه رضایت واقعی مشتری را حاصل کنید، باید نیازهای آنها را بسنجید و مطابق با آن نیازها شروع به داستان سرایی کنید، این ویژگی یک داستان خوب است. این موضوع میتوان منشاء سود و آینده کسبوکار یا سازمانتان باشد.
کتاب همه ی بازاریاب ها دروغگو هستند به شما میآموزد که چگونه داستانهای جذاب و جالبتوجه برای مشتریانتان بسازید و از این طریق خود و محصولات یا خدمات خود را از رقبایتان جدا کنید و از آنها پیشی بگیرید.
امروزه اکثر مردم دنیا بیشتر نیازهایشان مرتفع شده است. وقتی نیازها رفع شوند، پای خواستهها وسط میآید. در بازار خواستهها، ازدحام آنچنان زیاد است که اگر بخواهید فقط به مزایا و بازاریابی سنتی تکیه کنید بعید است پیامتان این ازدحام را کنار زده و به گوش مصرفکننده برسد. این کتاب با بررسی مثالهای موفق و ناموفق در بازاریابی، راز پیروزی و شکست در آن را به شما میگوید؛ رازِ آن شخصِ بازاریابی که ازدحام را کنار میزند و برای مشتری داستانی صادقانه تعریف میکند.
ست گودین کارآفرین و سخنرانی ماهر است؛ وبلاگ شخصی ست گودین، معروفترین وبلاگ دنیا، در زمینهی مارکتینگ میباشد. او همچنین پادکستی به نام اکیمبو (Akimbo) تولید میکند. او به متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن شهرت دارد و قلمی ساده، قابل فهم و صد البته آموزنده دارد.
فهرست مطالب
پیشگفتار مترجم
پیشگفتار نویسنده
در ابتدا فقط داستان وجود داشت
از بازاریابی استفاده میکنید؟
مرحلهی اول: مشتریان از قبل جهانبینی و چارچوب خودشان را دارند
مرحلهی دوم:آدمها فقط چیزهای جدید به چشمشان میآید و بعد دربارهی …
مرحلهی سوم: اولین برداشت داستان را آغاز میکند
مرحلهی چهارم: بازاریابهای قهار داستانهایی میگویند که باور میکنیم
مثالها:داستانهایی که حول جهانبینیها چارچوببندی شدهاند
مرحلهی پنجم: بازاریابان معتبر موفق میشوند
رقابت در دنیای دروغ
چشمگیر؟ آن گاو ساختمان را ترک نکرده است
بخش اول پیوست: داستانسرایان قهار و کسانی که هنوز اندر خم یک کوچهاند
بخش دوم پیوست: نکتههای حرفهای
مطالب خوبی برای خواندن
خوب، حالا باید چه کار کرد؟
داستان شما چیست؟