عنوان کتاب: پولینستاگرام
نویسنده: امید جهانداری
برای موفقیت در کسبوکار امروز، استفاده از شبکههای اجتماعی دیگر یک مزیت نیست، بلکه یک ضرورت است. اینستاگرام به عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران، بستری مناسب قدرتمند و پراز فرصتهای پولساز برای کسبوکارها است. اما برای کسب درآمد از اینستاگرام تنها حضور در آن کافی نیست، بلکه نحوه رفتار مناسب در آن است که به رشد کسبوکار ما کمک میکند. شما در اینستاگرام میتوانید با هزینههایی بسیار کم نسبت به تبلیغات رایج، درآمد بسیار زیادی را بهدست آورید؛ اما اگر مهارت رفتار درست در آن را نیاموخته باشید، به همان اندازه که میتواند موثر باشد، آسیبرسان نیز میشود. پولینستاگرام براساس تحلیل رفتار مخاطب ایرانی، به شما نحوه رفتار درست برای کسب درآمد از اینستاگرام را آموزش می دهد.
در بخشی از کتاب پولینستاگرام میخوانیم:
بارها مشاهده کردهام که افراد یا حتی شرکتهای بسیار بزرگ، لینکی را در بیو صفحه خود قرار دادهاند؛ زمانی که بر روی آن کلیک کردهام با تنها چیزی که روبرو شدهام یک صفحه خوشآمد گویی از وبسایتی ناآماده بوده است.
فکر میکنم – البته مطمئنم – دیگر دوران اینکه تنها با داشتن یک دامین با نام اختصاصی خود، از سایر افراد متفاوت باشی، گذشته است. امروزه اگر آدرس وبسایتتان را درجایی قرار میدهید، حتما از فعال بودن آن اطمینان داشته باشید. برخلاف اینکه همیشه از اینترنت و فضای وب بهعنوان فضای مجازی نام برده میشود، حضور پررنگ شما در فضای وب بخشی از هویت واقعی شما است. بودهاند افرادی که خود را درزمینهٔ کاریشان حرفهای معرفی کردهاند و بارها به من پیشنهادهای همکاری دادهاند؛ اما فقط به دلیل نداشتن هویت در وب، از همکاری با آنها صرف نظر کردهام.
اینستاگرام مانند کافیشاپ است و وبسایت شما مانند دفتر کار دائمی است. فرض کنید که من را در یک کافیشاپ ببینید، کلی حرفهای خوب بزنیم، در پایان من با افتخار آدرس دفترم را نیز به شما بدهم و از شما بخواهم که به من سر بزنید. فردای آن روز شما به سراغ دفتر من بیایید؛ اما در عین ناباوری در آدرسی که دادهام تنها با یک ساختمان مواجه شوید که فقط یک اسکلت تیرآهنی دارد و یک تابلو که بالای آن نصب شده است. شما در این حالت چگونه درباره من و حرفهایم قضاوت میکنید و به من اعتماد میکنید.
بهترین حالت این است که اگر هنوز دفتر کاری نداریم، صادقانه موضوع را اعلام کنیم و بگوییم که فعلا همدیگر را در همین کافیشاپ خواهیم دید و درباره همکاریهایمان بحث خواهیم کرد.
فهرست مطالب
فصل اول:
مدل ذهنی
بازاریابی با اینستاگرام
داستان از چه قرار است
بهترین روش مارکتینگ
مدل پول نو
توهم کمک خوب
ساختار دریافت
دلیل خرید مشتری
مغز انسان در زمان خرید
مدل ومم
معرفی در عمل
طراحی معرفی درست
روشهای گفتن منفعت
کانالهای بازاریابی محتوا
بهترین کانالهای بازاریابی محتوا
فصل دوم:
ساختار محتوا
ساخت صفحه تجاری
تصویر پروفایل
نام صفحه و پروفایل
متن بیوگرافی
انواع فرمت پستها
عکس
ویدیو
صوت
متن
متن بهصورت مستقل
انواع محتوای تولیدی
چیدمان ساختار محتوا
استراتژی فروش در اینستاگرام
محتوای کمک
محتوای اعتماد ساز
محتوای دعوت به اقدام
استراتژی مرگ
فصل سوم:
ابزارها و رفتارها
استوری یا پست ثابت
کامنت
پاسخگویی به کامنتهای اعتراضی و اسپم
کلید طلایی کامنتهای اعتراضی
هشتگها
خطر هشتگ
جذب فالوور
راههای جذب مخاطب
جذب ارگانیک
تبلیغات در اینستاگرام
خرید فالوور و ربات
ایدههای برای تولید محتوا
لایو یا پخش زنده
استراتژی لایو
محتوای لایو
ساعت انتشار
چند توصیه برای استفاده بهتر
فصل چهارم:
توصیههایی برای کسبوکارها
فیزیکی و اینترنتی
اینستاگرام در کسبوکارهای فیزیکی
اینستاگرام در کسبوکارهای اینترنتی
جشنوارهها و کمپینها
استراتژی تخفیفگذاری
خطر اول
خطر دوم
چند نکته درباره تخفیف اثربخش
چند راهکار برای افزایش فوری فروش