عنوان کتاب: چگونه به سرعت به اعتماد، باور، نفوذ و حسن تفاهم دست یابیم
نویسنده: تام شرایتر
در کتاب چگونه به سرعت به اعتماد، باور، نفوذ و حسن تفاهم دست یابیم، ۱۳ راه ساختن ذهنهای باز بوسیله حرف زدن با ضمیر ناخودآگاه را کشف کنید.
موضوع، معارفه نیست. قیمت نیست. بوی دهان فروشنده هم نیست. موضوع در کل مربوط میشود به آن چند دقیقهی جادویی اولیه که فروشنده، مشتری احتمالی را ملاقات میکند. چه اتفاقی میافتد؟ مشتری احتمالی در همان چند ثانیه اول تصمیم میگیرد که:
به شما اعتماد کند. شما را باور کند یا زنگ خطر «ورود فروشنده» درونش را روشن کند؛ فیلترِ «نمیتواند واقعیت داشته باشد» را به کار بیندازد؛ تردید کند و به دنبال «راه فرار» باشد.
این تصمیم، آنی گرفته میشود و متأسفانه، معمولاً تصمیم نهایی است.
در کتاب چگونه به سرعت به اعتماد، باور، نفوذ و حُسن تفاهم دست یابیم (How to Get Instant Trust Belief Influence and Rapport) یاد بگیرید که در چند ثانیه اول، حلقهای از اعتماد و باور با مشتریان احتمالی خود برقرار کنید. چطور؟ به وسیله حرف زدن مستقیم با بخش «تصمیمگیر مغز» یعنی ضمیر ناخودآگاه.
نگران نباشید. سخت نیست. چهار پنج کلمه ساده، چند جمله کوتاه و آسان و تکنیکهایی طبیعی خواهید آموخت که میتوانید در آنها به استادی برسید.
چند سالی است که از قانونی شدن بازاریابی شبکهای در ایران میگذرد و ما هنوز در ابتدای راهیم. عدهای – که کم هم نیستند – معتقدند (یا شاید به آنها اینگونه القاء شده است) که چیزی در نتورک نمانده که بلد نباشند. یا اصلاً نتورک چیز خاصی ندارد که به آنها یاد بدهد! اینها همیشه مدعیاند که «خودمان بلدیم، حتی بهتر از بزرگان این صنعت!» و «ما دنیا را میگیریم!!!» ولی صنعت بازاریابی شبکهای با گذشت سالها ثابت کرده، رشد درازمدت و موفقیتهای بزرگ را به افرادی میدهد که بخواهند سالم، اخلاقی و انسانی کار کنند.
تام بیگ ال شرایتر (Tom Schreiter) بیش از ۴۰ سال در زمینه بازاریابی شبکهای و بازایابی چند سطحی تجربه دارد. او که نویسنده کتابهای آموزشی در اواخر دهه ۷۰ میلادی است، در بیش از ۸۰ کشور دنیا به سخنرانی پرداخته و از عباراتی میگوید که ذهن مشتری احتمالی را بی درنگ باز کرده و پاسخ مثبت را از دهان او بیرون میکشد.
گردآوری شده در مجله بیستک