به نظر می رسد تعدادی از کلمات کلیدی بازاریابی توجه بیشتری را در رسانه های اجتماعی به خود جلب می کند. به این دلیل است که وقتی یک کمپین رسانه های اجتماعی به صورت خلاق طراحی شود و به خوبی اجرا شده باشد ، می تواند  به شکلی قدرتمند وجود منابع و امکانات بالقوه سیستم بازاریابی شما را اثبات کند.

اما به دلیل رقابت زیاد برای جلب توجه ، الگوریتم های سازگار با امور همیشگی و اشتباهات بازاریابی پرهزینه ، بسیاری از آن ها با مشکل مواجه می شوند و باعث می شوند بازده قابل توجهی از سرمایه گذاری از رسانه های اجتماعی حاصل شود. بله ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی می تواند با مشکلات جدی همراه باشد – اما همچنین سرشار از پتانسیل های کسب سود نیز هست.

این مسئله برایم کاملاً واضح شده که وقتی که با فلورین سوسباوئر ، یک معلم سیستم های رسانه های اجتماعی و یکی از کارشناسان برتر در آلمان در زمینه ی ساخت و سازندگی و مقیاس گذاری مصاحبه کردم. در طول مکالمه ما ، در مورد چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی برای بالا بردن هزینه های قابل توجه کمپین های بازاریابی ربایشی در هر شرکت صحبت کردیم.  شما فقط باید از آن به نفع خود استفاده کنید.

محتوای با کیفیت بالا برای استراتژی موفقیت آمیز بازاریابی رسانه های اجتماعی امری بسیار مهم است. در حقیقت ، طبق آماری که اخیراً در گزارشی مشترک از الوکا و کاپوست ارائه شده است ، نشان داده شده است که بازاریابی محتوا ۳۰۰ درصد بیشتر از جستجوی پرداخت شده به عنوان کانالی برای کسب درآمد کمک می کند.

تبلیغ این محتوا از طریق رسانه های اجتماعی و کانال های دیگر راهی عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شماست — و پس از تعامل با این محتوا ، مصرف کنندگان بیشتر تمایل دارند که نسبت به خدمات شما ابراز علاقه کنند.

محتوای کیفیت نیز در درجه اول به فروش متمرکز نشده است. از بسیاری جهات ، رسانه های موفق اجتماعی و تلاش های بازاریابی محتوا ، مخاطبان را به همان روال و روند فروش سنتی می سازند. آنها بیشتر بر جستجوی یک فروش فوری ، بر پرورش یک رابطه و تأمین ارزش در طول زمان متمرکز هستند.

توصیه های سوسبائور نیز به شدت منعکس کننده این ایده است. او  این موراد را به اشتراک می گذارد ، “بهترین آگهی های تبلیغاتی در فیس بوک مانند یک تبلیغ به نظر نمی رسد – به خصوص هنگام فروش خدمات B2B. کاربران رسانه های اجتماعی تمایل به رد مطالبی دارند که به نظر می رسد سعی می کنند آن ها را به عملی خاص ترغیب کنند. در عوض ، تبلیغات رسانه های اجتماعی باید محتوا و ارزش و تسهیلات بیشتری را به مشتری ، از هر نظر ارائه دهند. به اشتراک گذاری یک کتاب الکترونیکی رایگان یا به اشتراک گذاشتن پیوندی با آخرین پست وبلاگ خود ، باعث تقویت شهرت و ارتباط شما با رهبری بالقوه می شود. “

بازاریابی ربایشی

 اعمال نفوذ به وسیله  هدف گذاری در فیس بوک

محتوای با کیفیت یک نقطه شروع اساسی است ، اما اگر نمی توانید از تاکتیک های درست استفاده کنید تا آن را در مقابل مخاطب هدف خود قرار دهید ، تأثیر زیادی بر بازار نخواهید گذاشت. سوسباوئر توضیح می دهد: “اگر واقعاً مایل به یافتن مسیرهای ورودی با کیفیت با بازاریابی در رسانه های اجتماعی خود هستید ، باید یک هدف اصلی را در اولویت قرار دهید.”

وی می افزاید: “جمعیت شناسی به تنهایی اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار نخواهند داد. فیس بوک به شما امکان می دهد با تمرکز بر روی علاقه های کاربر ، بخش اشتغال و موارد دیگر ، عمیق تر وارد حیطه مورد نظر شوید— و می توانید گروه هایی را که نمی خواهید در آن ها  هدف گذاری کنید ، کنار بگذارید. ایجاد مخاطبان ظاهری یا سفارشی در فیس بوک با استفاده از یک گروه مشتری از قبل ، راهی عالی برای یافتن مسیر های جدید است که باعث می شود مشتریانی مشابه مشتریان فعلی تان را پیدا کنید. ” اگرچه ممکن است به نظر برسد که کاهش مخاطبان بالقوه برای تبلیغات فیس بوک پتانسیل شما برای تولید محتوا با کیفیت بالا را محدود می کند ، اما برعکس آن نیز معمول و محتمل است. نکته جالب دیگر ، به گفته سوسباوئر ، قرار دادن لینک فیس بوک در وب سایت شما یکی دیگر از ابزارهای ارزشمند در تنظیم دقیق هدف گذاری و تولید مسیرهای ورودی است زیرا این امکان را به شما می دهد تا به صورت موثرتر از افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند ، استفاده کنید.

وی می افزاید: “این کد برای پیگیری اقداماتی که کاربران در سایت شما انجام می دهند در محتوای سایت شما تعبیه شده است. این نه تنها به شما امکان می دهد تا اثربخشی تبلیغات فعلی خود را بهتر ارزیابی کنید ، بلکه به فیس بوک نیز کمک می کند تا مخاطبان سفارشی خود را بهینه سازی کند تا محتوای شما را به کاربرانی که به احتمال زیاد اقدام مورد نظر را انجام می دهند ، تحویل دهد. “

بازاریابی ربایشی

 تکمیل شدن فرایند فروش

هنگامی که از کارزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود راه های ربایشی را دریافت کرده اید ، باید برای ادامه و تکمیل فروش ، اقدامات صحیحی را انجام دهید. استفاده از ابزارهای مناسب برای سازماندهی و ارزیابی مسیرهای ورودی می تواند نقش مهمی در رشد برند شما داشته باشد.

یک بستر با کیفیت به همه افراد درگیر در فرآیند فروش امکان می دهد تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند ، بنابراین آن ها بهتر می توانند با چشم انداز مورد نظر درگیر شوند. با اطمینان از اینکه تیم شما با پیشروهای واجد شرایط کار می کند و سپس مکالمات خود را بر اساس اطلاعات به دست آمده از طریق ابزار تولید تطبیق می دهد ، کارمندان فروش شما می توانند از وقت خود به طور کارآمدتری استفاده کنند. البته شما هم باید تیم فروش مناسبی را در سازمان خود داشته باشید. به دنبال افرادی باشید که ارزش های اصلی شرکت شما را به اشتراک بگذارند و به آن اعتقاد داشته باشند ، به ویژه افرادی که دارای رشد مداوم و مطلوب هستند و دائما در تلاشند مهارت های خودشان را ارتقا دهند.

مربیگری یکی دیگر از ویژگی های مهم هنگام جمع آوری تیم فروش و بازاریابی است. همانطور که سوسبائور توضیح می دهد ، “یک تیم بازاریابی موفق همیشه به دنبال فرصت های یادگیری است. آن ها به طور فعال به دنبال راه هایی برای بهتر شدن هستند – و این به آن ها امکان می دهد تا کارآمدتر شوند و راه های جدیدی برای کمک به خط مشی آژانس تبلیغاتی شما بیابند. “

همانطور که لورا دی فرانکو ، درمانگر و نویسنده در هافینگتون پست می نویسد ، “مربی بودن در مورد آگاهی و توانایی گرفتن امتیاز های ممکن از یک موقعیت مناسب است و  هدف آن چگونگی  استفاده از فرصت ها به نفع شماست. خردمند بودن در مربیگری اهمیت به سزایی  دارد. این بدان معناست که شما به افراد دیگر و تجربه ، خرد ، مهارت و دانش آن ها روی آورده اید و می خواهید به اندازه کافی از نزدیک به تجربیات و راهکار های آنان گوش کنید تا ببینید چه چیزی در میات ایده های آن ها می تواند به شما کمک کند. “

استفاده از تمرین های نقش آفرینی می تواند یک روش عالی برای ارزیابی قابلیت مربیگری افراد باشد. بعد از شروع فروش اولیه بازخورد خود را در نظر بگیرید و پس از آن فرایند فروش را دوباره انجام دهید. آیا آن ها بازخورد های قبلی  را در سیستم فروش جدید خود اعمال می کنند؟ این یک روش عالی برای تعیین این است که آیا یک مدیر فروش واقعاً مربی است یا خیر .

با برخورداری از یک تیم قوی و منابع مناسب ، و نیز هدایتی که از طریق رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید می تواند به منبع قدرتمند درآمد در کسب و کار خود دست پیدا کنید-  و همچنین از نتایج فروش قوی تر و حرکت رو به جلو اطمینان حاصل کنید. با استفاده موثر از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی ربایشی ، می توانید اطمینان داشته باشید که بودجه تبلیغاتی شما به هدر نخواهد رفت.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی