بازاریابی موفق و کارآمد به معنای درک خواسته ها و نیاز مخاطبان مورد نظر شما و نیز در نظر داشتن این عناصر در استراتژی بازاریابی شرکت شماست. این روزها، اولویت های جدید نسل هزاره و نسل Z متخصصین بازاریابی را به چالش جدیدی کشیده تا هرچه سریع تر برنامه بازاریابی خود را کامل کنند. در واقع، توانایی داشتن سرعت  بالا در دستیابی به موقعیت های اجتماعی و بازار های جدید می تواند سود زیادی در هر صنعت ایده آل برای مشتریان جوان داشته باشد.

کاملاً بدیهی است که توانایی پیش بینی و موفق شدن در فروش بسیار سخت تر از برنامه های عملی و اجرایی آن باشد. بنابراین، سوال اینجاست که کدام یک از استراتژی های بازاریابی در خصوص نسل های جوان بهتر کار می کنند و با کسب و کار شما نیز بهتر هماهنگ می شوند؟ برای کمک به حل این موضوع، هفت کارآفرین از شورای توسعه کسب و کار فوربس بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی خود را برای به دست آوردن کشش لازم در مشتریان نسل هزاره و نسل Z به اشتراک گذاشته اند و همچنین در مورد اینکه چرا مشتریان این نسل ها در بحث فروش و بازاریابی تا این حد موثر هستند توضیحات مفیدی ارائه می دهند.

۱. ایجاد محتوایی تازه و قابل توسعه

نسل جوان نیازمند محتوای تازه ای هستند که به نوعی به آنها مربوط باشد. به عنوان مثال، در مورد ایجاد محتوا برای نام تجاری لباس کودکان برای مجموعه جدید پوشاک زمستانی استفاده از  سبک فورتینایت پیشنهاد می شود، به این دلیل که برای آنها آشنا و بسیار جذاب بوده. سپس آگهی های مرتبط با این مجموعه ی جدید  بر روی  شبکه هایی مثل اسنپ چت، اینستاگرام و فیس بوک، استراتژی مناسبی است که می تواند به خوبی در راستای توسعه میزان فروش کار کند.

۲. یک نام تجاری مدرن ارائه دهید

یکی از کارهایی که ما در سال گذشته انجام دادیم، پیاده سازی یک نام تجاری جدید و مدرن بود. ما متوجه شدیم که در حال از دست دادن کسب و کارمان هستیم زیرا مردم ما را  به عنوان یک شرکت شناخته شده در این زمینه حساب نمی کردند. مشتریان نسل هزاره و نسل Z بطور خاص فقط با مارک های مورد اعتماد خود جذب خواهند شد، بنابراین داشتن یک نام تجاری قابل اعتماد و جذاب که نشان دهنده ارزش شرکت باشد برای افزایش فرصت های فروش بسیار سودمند است.

۳. شخصیت های محبوب آنها را شناسایی کنید

برای ارتباط با مشتریان جوانتر، متخصصان بازاریابی باید ابتدا درک کنند که چه چیزی و چه افرادی بر نسل هزاره و نسل Z تأثیر می گذارد. در حالی که بازاریابان مدتهاست اهمیت استفاده از افراد مشهور در کمپین های تبلیغاتی را درک کرده اند، انواع شخصیت های مشهور و محبوبی که  فروش محصولی از شما را بین مصرف کنندگان جوانتر ترویج می کنند، می توانند متفاوت باشند، به عنوان مثال یک فرد مشهور در یوتیوب یا چهره ای شاخص و معروف در اینستاگرام می توانند بیش از یک بازیگر یا یک ورزشکار اثر داشته باشند.

۴. ساخت یک نام تجاری معتبر

نسل هزاره  و نسل Z اغلب به کانال های بازرایابی در زمنیه پوشاک مورد استفاده شان بسیار حساس هستند. اگر شما انتظار دارید که با استفاده از این نسل از مشتریان کسب و کارتان رونق بگیرد، باید یک نام تجاری معتبر داشته باشید.  من پیشنهاد می کنم که به پله اول و مراحل آغازین کسب و کارتان برگردید و به مأموریت و دورنمای اهدافتان، ارزش های برندتان و حتی هویت نام تجاری و زبان طراحی شده ی کسب و کارتان توجهی عمقی تر کرده و نگاهی نو ایجاد کنید.

۵. وب سایت های ارتباط جمعی

نسل هزاره و نسل Z به شدت در رسانه های ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی فعال هستند، یک اصل بازاریابی دیجیتال که بسیاری از شرکت ها فاقد آن هستند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت های ارتباط جمعی تان مانند اسنپ چت، اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر، بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما هستند. محتوای شما باید مرتبط و در راستای موضوعات مورد توجه مخاطبانتان باشد. مطمئن شوید که آنچه به اشتراک می گذارید موضوعیست که نسل جوان با آن درگیر می شوند، سپس آن را به برند تجاری و یا استراتژی بازاریابی دیجیتالی تبدیل کنید.

۶. از نظر یک متخصص علوم جمعیت شناختی مناسب برای توسعه بینش تجاریتان استفاده کنید

بهترین توصیه من این است که به جمع های متشکل از افرادی که در محدوده سنی مورد نظرتان هستند، بروید، از آنها یاد بگیرند و ببینند که چه کاری انجام می دهند، چگونه با هم تعامل برقرار می کنند و انواع برنامه هایی که هر روز استفاده می کنند را شناسایی کنید. همچنین پیشنهاد می شود  با مردم واقعی که در جامعه آماری مد نظرتان وجود دارند صحبت کنید در این صورت می توانید تمام پاسخ های مورد نیاز خود را پیدا کنید. سعی کنید آنها را درک کنید، در نهایت به طور موثرتر می توانید آنها را در راستانی خرید محصولاتتان ترغیب کنید.

۷. آن ها را در رسانه هایی که در آن فعال هستند، دنبال کنید.

سیستم های رسانه های اجتماعی همچنان به دنبال ارائه راه های سریع، متونع و مقرون به صرفه برای رسیدن به مخاطبان جوان که معمولا از دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کنند، هستند. همچنین تبلیغات جغرافیایی در برنامه ها می تواند سودمند باشد برای مثال، شما می توانید به طرفداران ورزشی در ESPN یا یک برنامه مرتبط دست پیدا کنید.

 

 

 

 

 

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی