در صورت واقعی بودن حضورتان در رسانه های اجتماعی و تا زمانی که همچنان برند شما به طرزی جالب و جذاب در مقابل مخاطبانتان نمایان است ، می توانید در عرصه تجارت محکم قدم بردارید. در دنیایی که همه فقط نکات برجسته و منحصر بفرد خود را نشان می دهند – لحظاتی دقیق ، کاملاً روشن و کاملاً فیلتر شده – به راحتی در گرفتاری های مقایسه شدن قرار خواهید گرفت  و در یک قدمی به دام افتادن خواهید بود. از  به صدا درآمدن این  آژیر خطر جلوگیری کنید و بگذارید برندتان از طریق لحظه های واقعی صحبت کند.

اصیل بودن یک بخش اساسی برای ارتباط با دنبال کنندگان است ، زیرا اکنون بیش از هر زمان دیگری ، مصرف کنندگان به دنبال تجارب معتبر هستند و تمایل دارند مارک ها را از نظر محتوای واقعی خود پاسخگو باشند. برندها باید با ارزش و صدای برند خود صادق باشند ، با مشتری ها صریح و صادقانه ارتباط برقرار کنند و در قبال اقداماتشان مسئول باشند.

واقعی بودن و ایجاد محتوای معتبر می تواند ارتباط عمیق تری با مشتریان ایجاد کند ، وفاداری به برند را ترغیب نموده و از طریق فروش روز افزون به سود مورد نظر برسد. این پدیده در مورد رابطه بین برند و دنبال کنندگان و واقعی بودن این ارتباط است ، این رابطه در صورت واقع گرایی قوی تر می شود و به برند ها امکان می دهد تا توجه و تعامل ارزشمند مشتریان را تضمین کنند. علاوه بر این ، مشتری ها احساساتی از خود دارند که از برند هایی که پشتیبانی می کنند ناشی می شود ، بنابراین دانستن اینکه از برند هایی حمایت می کنند که اصیل و معتبر هستند ، باعث می شود احساس خوبی نسبت به انتخاب خود داشته باشند.

چنانچه  می خواهید در مورد چگونگی ارائه برند خود بصورت آنلاین تصمیم گیری نمایید به طوری که به شما در حفظ واقعی بودن آن کمک می کند ، چند نکته زیر را در خاطر داشته باشید.

  • صادق باشید.

همه چیز نباید همواره کامل باشد. برای اینکه پیروان شما احساس کنند که شما واقعی هستید ، باید واقعاً واقعی باشید. این موضوع کاملا منطقی است که عکس هایی بدون فیلتر بگذارید ، یا حتی در مورد چالش ها و مشکلاتی که با آن ها مواجه هستید مطالبی را در صفحه اجتماعی خود قرار دهید. مطمئن باشید در این کار نکات و دستاورد های مفیدی وجود دارد درست است که شما نمی خواهید برند خود را به طور واضح دارای نکات منفی نشان دهید ، اما شفاف و صادقانه بودن برای رسیدن به اصالت راه طولانی را طی می کند که در مهایت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

  • تصاویر و محتوا را جعل نکنید.

ممکن است فکر کنید این همان صادق بودن است ، اما تفاوت کوچکی در این بین وجود دارد. اگر در حال ارسال تصاویری از محصول خود با برند تجاری تان هستید ، از تصاویر جعلی یا فتوشاپی که نشان می دهد این محصول کارهایی را انجام می دهد که در واقع نمی تواند انجام دهد یا به شکلی ظاهر می شود که هنگام ارائه به خود مشتری ، با آن احساس ناسازگاری کند استفاده نکنید. ممکن است جعلی کردن برخی مطالب وسوسه‌انگیز باشد ، اما بهتر است یک عکس واقعی ارسال کنید یا اصلاً آن تصویر خاص را ارسال نکنید.

  • اندکی توقف کرده و فکر کنید.

قبل از ارسال هر چیزی ، لحظه ای به جایگاه و روش پست آن فکر کنید. روش پستی شما چگونه شما یا برند تان را نمایندگی می کند؟ آیا به شیوه ارسال خود افتخار می کنید و احساس می کنید نمایشی دقیق از برند شما است؟ پس از یافتن جایگاه خاصتان در رسانه های اجتماعی ، دیگر نمی توانید آن را پس بگیرید ، بنابراین قبل از کلیک برای اطمینان از ادامه دادن با روش خود ، اندکی توقف کرده و فکر کنید.

  • دریافت و عدم دریافت لایک.

اگرچه دریافت لایک و کامنت و سایر این مشغولات می تواند پاداش دهنده باشد و به شما این امکان را می دهد که طرفدارانتان از آنچه برایشان ارسال می کنید قدردانی کنند. با این حال ، از ارسال مطالب فقط برای دریافت لایک و کامنت خودداری کنید. صرفنظر از اینکه محتوا “تکان دهنده” باشد ، از انتشار مطالب تکان دهنده و لایک خور خودداری نمایید. شبکه های اجتماعی که ارزش بالایی را برای محتوا و مفاهیم واقعی قائل هستند از پیام هایی که به شیوه ای اغراق شده و غیر واقعی تولید می شوند دوری می کنند. برای به روزرسانی های مطالب واقعی ارسال کنید که منعکس کننده شخصیت اصلی شما و نام تجاری شما باشد ، و خواهید دید لایک ها و نظرات به طور طبیعی ظاهر می شوند.

  • از صدای خود استفاده کنید.

وقتی با طرفداران خود به صورت آنلاین درگیر می شوید ، با استفاده از صدای واقعی خود پاسخ دهید. و آنچه فکر می کنید می خواهند بشنوند ، را دوباره بنویسید. بنویسید که در قبال هرگونه خطا و بروز مشکلی واقعاً چه احساسی دارید ، از آن ها استقبال کنید و در صورت لزوم عذرخواهی کنید به یاد داشته باشید که همواره باید احترام بگذارید و هرگز فراموش نکنید که پاسخ های شما برای دیدن همه عمومی است ، بنابراین حرفه ای باشید اما همچنین صادق باشید.

  • مسابقه ها را کپی نکنید.

سخت نیست که به آنچه دیگران انجام می دهند نگاه کنید ، درگیری آن ها را مشاهده کنید و از ایجاد پست های مشابه الهام بگیرید. پس از همه ، همه ما می خواهیم مورد شنیدن و قدردانی قرار بگیریم. با این وجود کپی کردن سبک ، محتوا یا نگرش رقبای شما راهی برای انجام آن نیست. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مختص شماست. پایگاه خود را پیدا خواهید کرد و آن ها از اینکه خودتان هستید ، قدردانی می کنند.

معامله ای واقعی

واقعی بودن در روابط آنلاین می تواند یک کار غیر قابل انجام به نظر برسد ، اما واقعاً صادق بودن  راز این موفقیت است. با ارسال مطالب صادقانه و دارای اندیشه ، در مورد خود و برندتان صادق باشید. نیازی نیست تمامی محتوایی که به اشتراک می گذارید بی نقص و همیشه جامع باشد، اما باید اخلاق برند شما را منعکس کند و آن باوری که بر آن استوار هستید را به روشی معتبر و واقعی بیان کنید.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی