•   ۹۴٪ سازمان ها می گویند که داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای رشد مشاغل و تحول دیجیتالی آن ها مهم است.
  •   ۶۵٪ از شرکت های جهانی در نظر دارند هزینه های تحلیلی خود را در سال ۲۰۲۰ افزایش دهند.
  •  ۵۸٪ از کارمندان خط مقدم در برزیل و آلمان به داده ها و تجزیه و تحلیل های سازمان دسترسی دارند و همه کشورها را در این نظرسنجی هدایت می کنند.
  •   ۴۷٪ پلتفرم های تحلیلی شرکت ها امروزه مبتنی بر ابر(cloud-based) هستند و این میزان در سال ۲۰۱۸ از ۳۹٪  به مقدار فعلی رسیده است.

این و بسیاری از بینش های جذاب از گزارش وضعیت جهانی “تجزیه و تحلیل سازمانی” شرکت MicroStrategy 2020  به دست آمده است. نسخه ای از این مطالعه را می توان در اینجا دانلود کرد. MicroStrategy با شرکت تحقیقات بازار Hall & Partners مشارکت کرد تا از ۵۰۰ متخصص حرفه ای در زمینه هوش تجاری و تحلیلی در سازمان هایی با ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر درآمد سالانه برای بررسی جهانی بهره بگیرد تا بتواند یک دیدگاه جهانی و متقاطع صنعتی از وضعیت و آینده داده ها و پذیرش “تجزیه و تحلیل سازمانی” را بدست آورد. سازمان های پاسخ دهنده در برزیل ، آلمان ، ژاپن ، انگلستان و ایالات متحده مستقر هستند و نماینده ده صنعت هستند. لطفاً برای جزئیات بیشتر در مورد روش ، به صفحه ۵ این مطالعه مراجعه کنید.

بینش اصلی این مطالعه شامل موارد زیر است:

— ۶۵٪ از بنگاه های جهانی قصد دارند هزینه های تحلیلی خود را در سال ۲۰۲۰ افزایش دهند. بزرگترین شرکت ها (با بیش از ۱۰،۰۰۰ کارمند) علاقه مندی خود را به برنامه های سرمایه گذاری را نشان می دهند. ۷۹٪ می گویند که آن ها در سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری بیشتری خواهند کرد. ارتباطات ، هتل داری و صنایع خرده فروشی منجر به هزینه های ۷۰٪ یا بیشتر شرکت ها در هر سه مورد می شود که پیش بینی می کند آن ها در سال ۲۰۲۰ فرآیند های تحلیلی و هزینه های BI (هوش تجاری) را افزایش دهند. ۴۷٪ از سیستم ها پلتفرم های تحلیلی شرکت ها هستند و امروزه  مبتنی بر ابر می باشند ، همچنین در سال ۲۰۱۸ از میزان ۳۹٪ افزایش یافته است. ۱۰۰٪ از شرکت های خدمات بهداشتی و درمانی و حرفه ای در نظر دارند یک انتقال به تجزیه و تحلیل ابری را طی ۵ سال آینده در نظر بگیرند. شرکت های مستقر در انگلستان و ژاپن پذیرش ابر جهانی را تنها با ۱۴٪ و ۱۵٪ از شرکت های این کشورها رهبری می کنند و می گویند پلتفرم های ابری یک گزینه است.

تجزیه و تحلیل سازمانی

— محاسبات ابری ، اینترنت اشیاء  و هوش مصنوعی / یادگیری ماشین بیشترین تأثیر را در ابتکارات تحلیلی شرکت ها طی پنج سال آینده خواهد داشت. مدیران ارشد برزیل ، آلمانی ، انگلیس و ایالات متحده محاسبات ابری را به عنوان مهمترین فناوری می شناسند و  باور دارند ابتکار عمل این آنالیزها می تواند تا سال ۲۰۲۴ تأثیر گذار باشد. پیش بینی می شود که در تمام مدیران شرکت در سطح جهان ، نگرانی های بزرگ داده ، ۵G ، و امنیت / حفظ حریم خصوصی بیشترین تأثیر را داشته باشند.

تجزیه و تحلیل سازمانی

—  ۸۵٪ از شرکت ها در سطح جهان می گویند استراتژی تجزیه و تحلیل موبایل آن ها برای موفقیت سازمانشان از ۳٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در سطح جهانی ، صنعت توریسم (۵۸٪) و ارتباطات از راه دور (۵۶٪) بیشترین اهمیت را در سیستم پلتفرم ها و برنامه های کاربردی تحلیلی موبایل دارند. کمترین میزان تجزیه و تحلیل موبایل و پذیرش BI در زمینه خدمات مالی (۲۹٪) و دولت (۳۴٪) است. تجزیه و تحلیل موبایل و پلتفرم های BI در ارائه تجارب عالی مشتری و کارکنان بسیار ضروری است. براساس بررسی اقتصاد آکسفورد از مدیران ارشد فناوری اطلاعات ، مدیر عاملان و سایر مدیران ارشد ، ۸۲ درصد می گویند دستگاه های تلفن همراه برای بهره وری کارکنان و همچنین چابکی و سرعت در تصمیم گیری بسیار مهم هستند.

تجزیه و تحلیل سازمانی

— تحلیل پیشرفته و پیش بینی شده امروز بر ابتکارهای تحلیلی شرکت ها حاکم است. ۵۹٪ از کل شرکت ها در سطح جهان از تجزیه و تحلیل پیشرفته و پیش بینی کننده استفاده می کنند ،  در حالی که ۸۵٪ مدیران شرکت معتقدند که داشتن یک استراتژی تجزیه و تحلیل موبایل برای موفقیت سازمانشان مهم است ، ۴۱٪ ابتکار عمل در این زمینه را دارند. درمجموع ، ۳۹٪ از کل شرکت ها ، در تمام مورد ها دارای صفحه هایی هستند که به روزرسانی های زمان واقعی را برای KPI ها در سازمان هایشان ارائه می دهند. معمول است که مانیتورهای صفحه تخت نصب شده در بالای مغازه ها و مراکز تولید با ارائه به روزرسانی در زمان واقعی برای KPI ها و تیم های تولیدی معیارها ، نیاز به سفارشات مشتری را در برنامه و در سطح کیفیت بالا نگه دارند.

تجزیه و تحلیل سازمانی

— فقط ۱۴٪ از بنگاه های اقتصادی امروزه داده ها و تجزیه و تحلیل ها را به صورت گسترده در دسترس کارمندان قرار می دهند که تنها ۵۲٪ از کارکنان خط مقدم به آن دسترسی دارند.  تولید ، دولت و توریسم صنایعی هستند که دسترسی شان به داده ها و تجزیه و تحلیل ها به ویژه در مقایسه با سایر بازارهای  کم تر است. مدیران و تیم های مدیریتی بیش از ۵۵ درصد دسترسی بیشتری به داده ها و تجزیه و تحلیل از کارمندان خط مقدم دارند.

تجزیه و تحلیل سازمانی

— بهبود کارایی و بهره وری (۶۴٪) ، دستیابی به تصمیم گیری سریعتر ، مؤثرتر (۵۶٪) و عملکرد اقتصادی بهتر (۵۱٪) سه مزیتی هستند که امروزه شرکت های تجاری از طریق آنالیز به دست می آورند. ۴۶٪ شرکت ها برای شناسایی و ایجاد جریان جدید درآمدی ، به تجزیه و تحلیل ها متکی هستند. ۴۵٪ از داده ها و آنالیزها برای ابداع مدل های تجاری موجود خود و ایجاد مدل های جدید استفاده می کنند. این مطالعه نشان داد که صنایع بهداشت و درمان و خرده فروشی ، سایر صنایع را در اتخاذ تجزیه و تحلیل برای ایجاد محصولات جدید و جریان درآمد پیشرو می کنند. ۵۸٪ از خرده فروشان جهانی و ۵۷٪ از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به طور فعال از تجزیه و تحلیل ها برای ایجاد مدل های جدید تجاری استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل سازمانی

 
منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی