بسیاری از بازاریاب های سنتی بهینه سازی موتور جستجو  یا سئو  و رسانه های اجتماعی را تلاشی یکسان برای انجام یک کار می دانند ، اما به روش های مختلف به آن نزدیک می شوند.

ترکیب موثر کمپین های سئو و رسانه های اجتماعی

نکته اساسی که باید به خاطر بسپاریم این است که هردو هدف یکسانی را در ذهن دارند – بازاریابی تجاری با هدف جذب و افزایش مصرف کننده. موتورهای جستجو در حال حاضر نمایه سازی پست های رسانه های اجتماعی عمومی را آغاز کرده اند ، به این معنی که سئو می تواند به خوبی در رسانه های اجتماعی نیز اعمال شود.

استراتژی های ترکیب رسانه های اجتماعی با سئو می تواند از قدرت هر دو سیستم برای دستیابی به اهداف ارتقاء مشاغل بهره ببرد. در زیر ، پانزده متخصص از شورای آژانس فوربس برای ایجاد یک کمپین بازاریابی یکپارچه که از مزایای هر دو سیستم استفاده می کند ، به ارائه چندین روش برای ترکیب سئو با رسانه های اجتماعی می پردازند. اعضا توضیح می دهند که چگونه ترکیب سئو و تلاش های رسانه های اجتماعی به آن ها برای ایجاد بیشترین اثربخشی یاری می کند.

۱- اهداف این دو را با یکدیگر همسان کنید

هر دو این ابزار یعنی سئو و رسانه های اجتماعی (از طریق دسترسی ارگانیک) قصد دارند حضور آنلاین یک شغل را بهبود بخشند ، بنابراین اهداف آن ها باید تراز شود. یک استراتژی خوب می تواند با محتوا باشد و حتما به سئو هم نیاز دارد. همچنین باید از طریق رسانه های اجتماعی تقویت شود تا حواشی لازم ایجاد شود و به طور غیرمستقیم اعتبار آنلاین کسب و کار را بهبود بخشد.

۲- استراتژی سئو باید تمامی محتوای مورد نظر شما را در بر بگیرد

یافته شدن از طریق جستجو هدف اصلی هر برند ، خدمات یا کالای ارائه شده در وب است. هر برنامه سئو قدرتمند از استراتژی ها و تاکتیک هایی برای رتبه بندی عبارات کلمات کلیدی مورد نظر ساخته شده است. این فقط توسعه برنامه نویسی بازاریابی محتوا در تمام سیستم عامل ها – از جمله رسانه های اجتماعی – که استفاده مداوم و استراتژیک از عبارات کلمات کلیدی را همگام با برنامه سئو شما امکان پذیر می کند ، معقول است.

۳- محتوا و پیام خود را همسان کنید

رسانه های اجتماعی و استراتژی سئو شما باید همیشه در کنار هم کار کنند. ابتدا مطمئن شوید که پیام رسانی شما مخاطب مورد نظر تان را در وب سایت و حساب های اجتماعی شما درگیر می کند. دوم ، اطمینان حاصل کنید که مطالبی که در سایت اجتماعی ارسال می کنید ، از کلمات کلیدی استفاده شده در وب سایت خود استفاده می کند. به یاد داشته باشید: پروفایل های اجتماعی در نتایج جستجو قرار می گیرند ، بنابراین این دو کانال همیشه به هم مرتبط هستند.

۴- با مردم به زبان خودشان صحبت کنید

مشخصات هدف را تعیین کنید ، نه مخاطب مورد نظر ، زیرا مشخصات تمامی مخاطبان بسیار گسترده است. به عنوان مثال: اگر محصول تولیدی شما  شلوار جین برای زنان است ، شما نمی توانید برای همه خانم ها  این محصول را به صورت یکسان بفروشید. اگر این محصول برای افرادی از نسل هزاره است که در بیرون از خانه کار می کنند ، شما باید اینستاگرام و فیس بوک خود را فعال نگاه دارید در اینستاگرام و فیس بوک تصویر ایده آلی از محصول تان بسازید و زنانی را که کار می کنند ، هدف قرار دهد. سپس برای اطلاعات بیشتر به وب سایت پیوند دهید و یک سیگنال اجتماعی ایجاد کنید که خود بهترین سئو تا به امروز است.

۵- از کلمات کلیدی استفاده کنید

نکته ای که باید بدانید این است که شما و تیم سئو تان از کلمات کلیدی مشابه استفاده می کنید. دانستن اینکه شما در حال طراحی روش هایی پیرامون همین استراتژی هستید به شما کمک می کند که اکنون و در آینده با همان نتایج جستجو موفق باشید.

۶- بر کیفیت متمرکز شوید ، نه کمیت

رسانه های اجتماعی می توانند سئو برند را از بسیاری جهات فراتر از افزایش ترافیک تقویت کنند. هدایت سهام و پیوندهای بعدی باید یک هدف باشد ، اما بهترین راه برای تأثیرگذاری سئو محتوایی با کیفیت عالی است. با به دست آوردن مطالب جالب ، جذاب  در مقابل سازندگان تأثیرگذار ، شانس بسیار بهتری برای بهبود رتبه موتورهای جستجو با گذشت زمان دارید.

۷- از آموزنده بودن و هدفمند بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنید

برای یک شرکت بسیار مهم است که پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را به درستی مدیریت کند ، به خصوص هنگامی که در گوگل رتبه خوبی دارد. اگر اینگونه نباشد ، یک کاربر می تواند تصور کند که این شرکت وقت و تلاش کافی را برای به روزرسانی کانال های اجتماعی خود صرف نمی کند و شهرت آنلاین آن می تواند به درک کلی مشتری درباره شرکت آسیب برساند.

۸- به اشتراک بگذارید ، به اشتراک بگذارید ، به اشتراک بگذارید

به یاد داشته باشید صاحبان سایت و استراتژیست های محتوا نمی توانند آنچه را که نمی دانند به اشتراک بگذارند! به اشتراک گذاشتن محتوا از طریق رسانه های اجتماعی می تواند منجر به دستیابی به پیوند های مفیدی از سایت های دارای قدرت بیشتر و با دامنه بالاتر شود و سایر سایت ها را به پیوند به محتوای شما ترغیب کند. هرچه پیوند های خارجی بیشتری از سایت های معتبر کسب کنید ، در جستجوی ارگانیک Google رتبه بالاتری خواهید داشت.

۹- روی آنچه مشتریان جستجو می کنند متمرکز شوید

در حالی که انجام یک رویکرد سعی و خطا می تواند گاهی در هر دو رسانه اجتماعی و سئو بسیار وسوسه‌انگیز باشد ، بهترین کار این است که بفهمید موارد خاصی را که مشتریان در جستجوی آن هستند تا برند بتواند تحویل دهد را به طور دقیق شناسایی نموده و سپس محتوای خود را درباره آن موارد خاص تدوین کنید. تمامی اهداف و استراتژی های خود را تجزیه و تحلیل کنید و تمام بازاریابی را برای تمرکز روی این تلاش آماده کنید.

۱۰- تیم رسانه های اجتماعی خود را در زمینه سئو آموزش دهید

هر قدر خلاقیت تیم رسانه های اجتماعی و هشتگ های آن ها را دوست داشته باشید ، ولی باز هم ممکن است آن ها فاقد دانش  لازم در زمینه سئو باشند. با روش های های روز و تغییرات جدید در زمینه سئو ، آن ها را آموزش داده و به روز کنید. از مدیر محتوا بخواهید بر فعالیت های اجتماعی نظارت داشته و از اصول سئو پیروی کند. اهداف سئو که با هر بخش مشترک است را همواره مد نظر داشته باشید.

۱۱- بر محتوایی متمرکز شوید که محدود به زمان خاصی نباشد

در خدمات حرفه ای سئو و ابزار های اجتماعی تقریبا غیر قابل تشخیص هستند. پست اجتماعی امروز نتیجه جستجوی فردا را تولید می کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که محتوای شما – در رسانه های اجتماعی ، وب سایت شما ، تبلیغات تان در سئو و هرجای دیگری که آن را قرار داده اید – در مورد آنچه که برای مشتریان ایده آل شما مهم است صحبت می کند. سعی نکنید محدود در زمان باشید. سعی کنید همواره فعال باشید و اطمینان داشته باشید مطالب شما در نهایت نتایج مثبت خود را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

۱۲- نفوذ خود را محدود به ساختار سیلوی سئو وب سایت تان نکنید

یک تاکتیک مورد علاقه برای بهینه سازی سئو اینفلوئنسر ها هستند. از آن ها بخواهید اصطلاحات تأثیرگذار در جستجوی را برای استفاده در وبلاگ خود و پست های اجتماعی شان در نظر قرار دهند. وقتی اینفلوئنسر ها از کلمات کلیدی هدفمند در برچسب های عنوان وبلاگ خود و همچنین پین های Pinterest استفاده می کنند ، منجر به تقویت محتوای مور نظر شما خواهند شد. وبلاگ ها و Pinterest به طور همسان کار می کنند ، زیرا هر دو همیشه سبز هستند و هر دو در گوگل نمایه می شوند.

۱۳- پیوند محتوای اجتماعی ایجاد شده به وب سایت توسط کاربر

یک استراتژی برای اطمینان از کارکرد سئو و مبارزات رسانه های اجتماعی ، پیوند دادن محتوای رسانه های اجتماعی تولید شده توسط کاربر به وب سایت اصلی (یعنی به صورت یک وبلاگ) است. علاوه بر این ، اتصال محتوای رسانه های اجتماعی با کلمات کلیدی سئو می تواند در ارتباط با آن کمک کند.

۱۴- کمپین های اجتماعی خود را بر روی داده های جستجو بسازید

زیبایی داده های جستجو این است که قصد کاربر را منتقل می کند. این باعث می شود که اساساً برای هرگونه فعالیت رسانه های اجتماعی مفید باشد. بنابراین ، برنامه محتوا شما باید با یک استراتژی سئو شروع شود و عبارات و کلمات کلیدی را معرفی کند که مخاطب هدف شما را ترغیب کند. از آن استراتژی برای ایجاد مطالب مرتبط که مخاطبان شما را در کانال های فعال اجتماعی خود در بر می گیرد استفاده کنید.

۱۵- بر دستیابی ، خواندن و تعامل متمرکز شوید

سئو فقط مربوط به رتبه جستجو نیست. رسانه های اجتماعی فقط ابزاری برای ارسال مطالب نیستند. رتبه بندی و ارسال ها تاکتیکی برای رسیدن به مخاطب نیز در این مورد مهم است. آن ها مخاطب را در رسانه های اجتماعی درگیر می کنند و به محتوای خود هدایت می نمایند ، اما شما باید همواره تمرکز خود را برآورده کردن نیازهای خواننده (و فالوور ها) حفظ کنید.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی