وقتی صحبت از رشد بازاریابی دیجیتال است، ضروری است که از نفوذ اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید و یک استراتژی مستحکم برای بهینه‌سازی سفر مشتری به کار بگیرید که کمک‌تان کند در زمان و پول صرفه‌جویی کنید، و به سرعت مشتریان بیش‌تری به‌دست بیاورید .

به بیان ساده، اتوماسیون بازاریابی به فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که شما را قادر می‌سازد فعالیت‌های بازاریابی، جریان کار، و استراتژی‌هایتان را به صورت خودکار درآورید و آنها را بسنجید تا سریع‌تر مشتری‌های بیش‌تری جذب کنید، و بازده سرمایه‌گذاری بالاتری تولید کنید .
اگر استراتژی بهینه‌سازی سفر مشتری‌تان را به درستی به کار بگیرید، می‌توانید بازدیدکنندگان و مشتریان راغب‌تان را پرورش دهید، و آنها را در سفری جذابی که در استراتژی‌تان طراحی کرده‌اید به گردش ببرید. سپس می‌توانید آنها را تبدیل به مشتریان همیشگی کنید، کسانی که به آسانی به سوی محصول رقیب‌تان نخواهندرفت .

اتوماتیک کردن فعالیت های بازاریابی نیازمند گستره بزرگی از فعالیت هاست که در نهایت به آن اتوماسیون بازاریابی گفته می شود. از نمونه های آن می توان به رفتار سنجی کاربران در شبکه های اجتماعی برای ارایه پیشنهادهای ویژه،استفاده از الگوریتم های خاص برای تعیین رتبه بندی برای لیدهای فروش بر اساس اطلاعاتی در مورد علایق و جدول زمانی خرید مشتری بالقوه، اتوماتیک کردن فرایند واجد شرایط کردن مشتری برای عملکرد سریع و … اشاره کرد.

اتوماسیون بازاریابی