هوس مصرف قند بدترین دشمن برای هر فردی محسوب می شود. مصرف مقدار متعادل از قند پالایش شده می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم قابل پذیرش باشد. اما زمانی که بیش از اندازه قند مصرف می کنید، این می تواند تاثیری منفی بر بخش های مختلف بدن شما بگذارد.

مصرف بیش از اندازه قند با ابتلا به بیماری های بسیاری پیوند خورده است که از آن جمله می توان به چاقی، دیابت، التهاب لثه، افسردگی، مشکلات قلبی و آسیب کبدی اشاره کرد.

قند پالایش شده و همچنین غذاها و نوشیدنی های شیرین به طور معمول حاوی کالری های خالی هستند و از مواد مغذی بی بهره اند.

امروزه، افراد بسیاری در برابر هوس های قندی خود ناتوان هستند، که به معنای اعتیاد آنها به قند است. در حقیقت، اگرچه توصیه شده است زنان مصرف روزانه قند را به شش قاشق چایخوری و مردان به نه قاشق چایخوری محدود کنند، اما تقریبا ۲۰ قاشق چایخوری قند در روز مصرف می کنند. درد گرسنگی یکی از دلایل اصلی مصرف غذاهای شیرین محسوب می شود. از این رو، برای غلبه بر اعتیاد به قند باید اشتهای خود را مدیریت کرده و از تجربه درد گرسنگی پیشگیری کنید. پرهیز از قندهای فرآوری شده تنها گزینه برای غلبه بر اعتیاد به قند محسوب نمی شود، و در کنار آن باید پرهیز از شیرین کننده های مصنوعی را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

تشنگی اغلب ممکن است با گرسنگی یا هوس های غذایی اشتباه گرفته شود. در نتیجه، هنگامی که احساس نیاز به مصرف یک غذای خاص را تجربه می کنید، ابتدا مقدار زیادی آب بنوشید و چند دقیقه صبر کنید. نوشیدن آب روشی خوب برای فریب مغز است تا فکر کند شما غذا خورده اید. کمبود خواب می تواند تمایل انسان به مصرف مواد غذای ناسالم و سرشار از کالری را افزایش دهد، که به طور معمول از محتوای قند بالا برخوردار هستند.

اگر به قند اعتیاد دارید، برای ارتقا سلامت خود نیز که شده باید بر این شرایط غلبه کنید. شاید در حرف آسان به نظر برسد، اما شما می توانید با کمک یک برنامه خوب که بر یک یا دو تغییر کوچک در سبک زندگی متمرکز است، این کار را در عمل نیز انجام دهید. در اینفوگرافی زیر، این موضوع بیان شده است.

اعتیاد به قند