استوری اینستاگرام در واقع یک داستان کوتاه است. یک داستان که به کمک مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌ها روایت می‌شود و می‌تواند تمام اتفاقاتی که نهایتاً در طول ۲۴ ساعت برای یک فرد می افتد را به تصویر بکشد. در طول این ۲۴ ساعت، هر کسی که شروع به تماشای استوری شما بکند، به ترتیب زمان و از ابتدا تا انتها، این تصاویر و ویدئوها را خواهد دید و در واقع، تمام وقایع ثبت شده توسط شما را مرور می‌کند.

البته، همه‌چیز به همین ختم نمی‌شود. در استوری می‌توان تصاویر و ویدئوها را با افکت‌های مختلف جذاب کنید، شکلک‌های مختلف روی آنها بیندازید، رنگ‌آمیزی‌شان کنید و … در واقع آنقدر امکانات زیادی در اینستاگرام استوریز در اختیار شما خواهد بود که شاید احساس کنید یک کانال تلویزیونی دارید و می‌توانید هر آنچه بخواهید را به مخاطبان خود بگویید. دیگر فقط خلاقیت شماست که اهمیت دارد.

برای بسیاری از بازاریابان، استوری‌ اینستاگرام، قابلیت خاصی است که در شبکه‌های اجتماعی به وقوع پیوست. شرکت‌ها یا صفحات تجاری اینستاگرام با استفاده از این قابلیت می‌توانند محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنند. همچنین، اینستاگرام امکان مشاهده آماری از استوری اینستاگرام را در اختیار صاحبان صفحات قرار می‌دهد.

طبق گزارش eMarketer، پلتفرم تجاری جدید اینستاگرام فقط در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱.۵ بیلیون دلار درآمدزایی داشته است و انتظار می‌رود این میزان سود تا سال ۲۰۱۸ به ۵ بیلیون دلار هم برسد. این بدین معناست که برندهای تجاری باید بر استفاده تجاری از اینستاگرام تمرکز کنند.

با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. اگر تنها۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا پست‌ها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود.

البته توجه داشته باشید که نباید بدون برنامه و صرفاً از روی اجبار، محتوای خود را پست کنید. انتشار محتوای نامرتبط می‌تواند باعث از دست دادن فالوورهایتان شود. شما باید تمام تمرکز خود را بر رضایت فالوورهایتان قرار دهید تا موفق شوید.

 انتشار بیش‌ازحد یک محتوا می‌تواند تأثیر منفی زیادی بر روی شبکه ارتباطی شما داشته باشد. یکی از مزایای استوری اینستاگرام این است که می‌توانید یک محتوا را از فید حذف کنید و مجدداً آن را به فید استوری‌ها اضافه کنید.

استوری اینستاگرام، در واقع راهی است برای بهتر دیده شدن و درگیر شدن با محتوای یکتا. با مدیریت محتوای اینستاگرام خود و ایجاد تعادل بین فید و استوری‌ها می‌توانید باعث شوید دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در جایی که نیاز است از شما یاد کنند. بدین ترتیب بدون اینکه به صورت افراطی شبکه خود را تبلیغ کرده باشید، بهتر معرفی می‌شوید. در اینفوگرافی زیر چگونه کسب و کارها از استوری اینستاگرام استفاده می کنند، بررسی می کنیم.

استوری اینستاگرام