من طی سال ها تجربه متوجه شده ام که تغییراتی در نحوه اجرای بازاریابی تأثیرگذار ایجاد شده است. این روش ابتدا ، بیشتر به وبلاگ ها متکی بود و سپس به یوتیوب منتقل شد. اکنون همه تمرکز در اینستاگرام است ، که به نظر می رسد مورد علاقه ی اینفلوئنسرها است. Quintly گزارش می دهد که نرخ رشد دنبال کننده ها بالاترین سطح روی پلتفرم است که می تواند یکی از دلایلی باشد که اینفلوئنسرها از اینستاگرام حمایت می کنند.

همین مطالعه همچنین نشان داد که میزان تعامل در اینستاگرام از هر کانال رسانه اجتماعی دیگر بالاتر است. و در نظرسنجی انجام شده توسط هاشوف ، ۹۱٫۹٪ از ۱۵۰،۰۰۰ اینفلوئنسرها اینستاگرام را به عنوان پلتفرم شماره یک خود انتخاب کردند.

بنابراین اگر می خواهید یک کمپین بازاریابی مبتنی بر  اینفلوئنسرها را اجرا کنید ، بهترین پلتفرم برای شما اینستاگرام است. برای کمک به شما در بهینه سازی نحوه اجرای کمپین بازاریابی مبتنی اینفلوئنسر در اینستاگرام ، لیستی از بهترین شیوه هایی را که می توانید استفاده کنید ، گردآوری کرده ام.

۱- هدف خود را تعریف کنید

من به چند شغل برخورد کرده ام که تصمیم گرفته اند یک برنامه بازاریابی تأثیرگذار را در اینستاگرام راه اندازی کنند بدون اینکه هدف خاصی در نظر داشته باشد. مطمئناً ، آن ها می خواهند تجارت خود را مانند هر برند دیگری ارتقا دهند. اما این برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی کافی نیست. تعیین این که موفقیت برای شما چطور به نظر می رسد بسیار مهم است ، بنابراین می توانید به راحتی کارایی کمپین خود را بسنجید.

آیا می خواهید از طریق مبارزات انتخاباتی پیروان بیشتری کسب کنید؟ یا آیا می خواهید میزان خاصی از ترافیک را به وب سایت یا صفحه خود هدایت کنید؟ شاید شما حتی بخواهید تبدیل و درآمد خود را افزایش دهید. هدف شما چه خواهد بود ، اطمینان حاصل کنید که آن را به روشنی تعریف کرده اید تا بتوانید نحوه اجرای صحیح کمپین را درک کنید یا در صورت لزوم پیشرفت هایی را انجام دهید.

۲- معیارهای عملکرد خود را تعریف کنید

اکنون که یک هدف تعیین شده در محل خود دارید ، می توانید معیارهای کلیدی عملکرد را تعیین کنید که با استفاده از آن می توانید موفقیت کمپین خود را اندازه بگیرید. کدام معیارها با هدف شما مرتبط هستند؟

به عنوان مثال ، معیارهای عملکردی  مانند رشد ، مجموع تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده در رسانه های اجتماعی (Impressions) ، میزان تعامل (engagement rate) ، میزان دستیابی(reach) و غیره ، برای هدفی که شامل افزایش آگاهی از برند باشد ، بسیار مهم هستند. و اگر هدف شما درآمد بیشتر است ، بیشتر به معیارهایی مانند نرخ کلیک ، نرخ تبدیل ، ارزش کل سبد و غیره توجه خواهید کرد.

۳- به دنبال اینفلوئنسرهای ایده آل خود باشید

چه نوع اینفلوئنسرهایی قادر خواهد بود به شما در رسیدن به هدف تان کمک کند؟ آیا می خواهید با مگا اینفلوئنسرها (فالوکننده زیاد دارند) تأثیرات گسترده ای کسب کنید؟ یا آیا می خواهید اعتماد مخاطبان کوچک اما مرتبط با این کار را از طریق میکرو اینفلوئنسرها  کسب کنید؟ قبل از اینکه به اندازه اینفلوئنسرها نگاه کنید ، ابتدا باید به مهمترین جنبه توجه کنید: ارتباط.

در حالت ایده آل ، شما باید با اینفلوئنسرهایی کار کنید که محتوایی مربوط به صنعت شما ایجاد می کنند. با این حال ، در برخی موارد ، محتوای صفحه  اینفلوئنسر ممکن است با توجه به هدف کمپین شما متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، HP استرالیا برای تبلیغ لپ تاپ جدید HP Specter با اینفلوئنسرهای مد در اینستاگرام همکاری کرد. این مهم است زیرا هدف این است که آگاهی از محصول را در بین مخاطبان جوان و دارای سبک آگاهی بالا ببریم.

علاوه بر ارتباطات ، عامل حیاتی دیگر که باید به آن توجه کنیم نرخ تعامل است. یک اینفلوئنسر با میزان تعامل زیاد نشانه این است که اینفلوئنسر در حال ایجاد محتوایی است که مخاطبان دوست دارند و با آن ها تعامل دارند. من واقعاً ابزارهایی مانند ماشین حساب Phlanx Influencer را برای اندازه گیری میانگین میزان درگیری اینفلوئنسرهای بالقوه دوست دارم.

و هنگامی که اینفلوئنسر  ایده آل خود را پیدا کردید ، مطمئن شوید که با آن ها رابطه ای اصیل برقرار کرده اید. این یک گام مهم در هرگونه فعالیت بازاریابی اینفلوئنسر برای تولید محتوا با کیفیت بالا است. در نشست کارشناسی که اخیراً  تشکیل دادم ، کارشناسانی مانند مایک آلتون ، جینی دیتریش ، هایدی کوهن و غیره نیز بر اهمیت روابط تأثیرگذار تأکید کردند.

۴- کمپین هایی را اجرا کنید که متناسب با هدف شما باشد

انواع مختلفی از کمپین های بازاریابی مبتنی بر اینفلوئنسر وجود دارد که می توانید در اینستاگرام آن ها را اجرا کنید. اگر به دنبال قرار گرفتن در معرض نمایش هستید ، می توانید از اینفلوئنسر  برای ایجاد پست های پشتیبانی شده با محصول یا خدمات خود استفاده کنید. می توانید یک نام تجاری ساده یا یک بررسی کامل از آن ها بخواهید ، هرچند که گزینه دوم گزینه بهتری می تواند باشد. این به شما کمک می کند ضمن اعتماد به نفس به خود ، به مخاطبان خود آموزش داده و آن را مطلع کنید.

حتی می توانید اینفلوئنسر را برای یک روز در اکانت اینستاگرام خود داشته باشید. این بسیار مفید است زیرا آن ها می توانند طرفداران خود را به حساب شما جذب کنند و به شما در جذب پیروان جدید کمک کنند. به علاوه ، آن ها می توانند پیروان فعلی شما را با دیدگاه تازه با محتوای جدید درگیر کنند.

گزینه ها تقریباً بی پایان است. شما فقط باید یک ایده روشن داشته باشید که کدام یک از کمپین ها برای رسیدن به هدف شما بهترین هستند.

۵- حفظ شفافیت

اینستاگرام حفظ شفافیت با پست های حمایت شده را برای اینفلوئنسر ها و برندها آسان تر کرده است. اینفلوئنسرها اکنون می توانند برچسب “مشارکت پرداخت شده با …” را اضافه کنند که در آن بتوانند مارک شما را برای پست هایی که برای شما ایجاد می کنند ، برچسب گذاری کنند. بنابراین اینفلوئنسر خود را فعال کنید تا هر زمان که لازم باشد از این برچسب نهایت استفاده را ببرید. این امر موجب می شود که شما از دستورالعمل تأیید FTC پیروی کنید و در صورت عدم افشای آن از پرداخت مجازات های سنگین خودداری کنید.

۶- نتایج خود را پیگیری کنید

این کافی نیست که شما کمپین بازاریابی مبتنی بر اینفلوئنسر در اینستاگرام را اجرا کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که این کمپین نتایج خوبی را ارائه می دهد ، بنابراین می توانید بگویید که آیا سرمایه گذاری های شما باز پرداخت می شود یا خیر. همچنین می توانید درک کنید که آیا اصلاحات یا تغییرات برای نتایج بهتر شما لازم است یا نه.

این ممکن است کمی چالش برانگیز باشد زیرا اندازه گیری ROI(بازگشت سرمایه)هنوز بزرگترین چالش بازاریابی تأثیرگذار است. آنچه من پیشنهاد می کنم این است که شما در یک ابزار بازاریابی تأثیرگذار سرمایه گذاری کنید که می تواند به شما در پیگیری عملکرد کمپین شما کمک کند و ROI را راحت تر تعیین کنید Grin یک گزینه عالی است ، و من از آن برای ردیابی معیارهایی مانند ارزش رسانه کسب شده و تعامل با همه محتویاتی که ایجاد می کنم استفاده کرده ام.

این شش مرحله برای فعالیت بازاریابی اینفلوئنسرها در اینستاگرام شما بسیار مهم است. آن ها می توانند به شما کمک کنند مراحل راه اندازی کمپین خود را بدون هیچ گونه مشکل اساسی به صورت سازماندهی شده و با موفقیت انجام دهید. پس از اندازه گیری ROI خود ، عاقلانه خواهد بود که ببینید چه چیزی به درستی کار می کند و چه چیزی سر جای خود نیست ، سپس بر این اساس تنظیمات لازم را در کمپین خود انجام دهید.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی