امروزه بازاریابان با لیست روزافزونی از مسئولیت ها روبرو هستند. از بازاریابی در رسانه های اجتماعی گرفته تا تجربه و تبلیغات مشتری ، این می تواند یک چالش برای باقی ماندن در راس قله تجارت در میان رقبا باشد. خوشبختانه در حال حاضر، تعداد زیادی ابزار عالی رسانه های اجتماعی در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند تا در نقش خود موفق شوید و پایدار بمانید.

ابزارهایی برای محتوای محتوا ، کشف ، برنامه ریزی ، انتشار ، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر می توانند برای افزایش اثربخشی شما استفاده شوند. این هفته در The Science of Social Media ، در حال بررسی ۱۰ برند برتر ابزارهای رسانه های اجتماعی هستیم که برای موفقیت در سال ۲۰۱۹ استفاده می شود. استفاده از این ابزارها در گردش های روزانه شما به بهبود نتایج در سراسر صفحه هایتان در دنیای مجازی کمک می کند. بیایید نگاهی به این لیست بیندازیم.

۱۰ ابزار برتر رسانه های اجتماعی که در سال ۲۰۱۹ می توانید از آن ها بهره ببرید

در اینجا برخی از پرکاربردترین ابزارهای رسانه های اجتماعی مورد استفاده برخی از برند های برتر جهان معرفی شده است:

 ۱: BuzzSumo

 ۲: Google Trends

 ۳: Buffer Publish

 ۴: Canva

 ۵: Unsplash

 ۶: Animoto

 ۷: Feedly

 ۸: Buffer Reply

 ۹: Native Analytics

 ۱۰: Todoist

BuzzSumo .1

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://buzzsumo.com

قیمت گذاری: برنامه ها از مبلغ ۷۹ دلار در ماه شروع می شوند.

جزئیات:

BuzzSumo ابزاری است که به شما امکان می دهد بیشترین محتوای مشترک و تأثیرگذارترین گرایش را پیدا کنید. شما می توانید از آن استفاده کنید تا اطلاعات موجود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید کدام محتوا برای هر موضوعی بهترین عملکرد را دارد . تمام کاری که برای شروع فرآیند باید انجام دهید جستجوی یک موضوع یا یک دامنه است.

از طریق BuzzSumo همه شما می توانید درک بهتری از تأثیر خود در رسانه های اجتماعی جمع آوری کرده و با دیدن اینکه کدام یک از صفحات شخصی شما بیشترین و مفید ترین عملکرد را انجام داده است ، استراتژی های محتوای دقیق تری تهیه کنید. BuzzSumo نتایج حساب های شما را در  Facebook ، Twitter ، Pinterest و Reddit را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. این باعث می شود مزیت دیگری نصیب شما شود و آن این است که به شما نشان می دهد که کدام مقاله ها به خوبی در سطح وب کار می کنند و بدون اینکه دائماً بر روی چندین کانال اجتماعی نظارت داشته باشند ، مشاهده می شود.

ابزارهای مشابه: Ahrefs، Meltwater، Mention

Google Trends .2

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://trends.google.com/trends

قیمت گذاری: رایگان

جزئیات:

Google Trends ابزاری کاملاً رایگان است که گوگل برای کمک به هر کسی که در جستجوی موضوعات مربوط به تجارت آنلاین است ، ایجاد کرده است. برندها از آن برای نظارت بر اتفاقات قابل توجه در جهان استفاده می کنند. بسیاری از متخصصان از این به عنوان روشی برای کشف و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به آنچه اکنون محبوبیت زیادی در جامعه دارد استفاده می کنند.

شما همچنین می توانید از Google Trends برای نظارت بر کلمات کلیدی استفاده کنید تا ببینید که آیا آن ها ترند هستند یا خیر و چطور حجم فعلی آن ها با ماه ها و سال های گذشته مقایسه می شود. سپس می توانید از این اطلاعات برای آگاهی از محتوا و استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

ابزارهای مشابه: Ubersuggest ، Ahrefs ، WordStream

Buffer Publish .3

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://buffer.com

قیمت گذاری: رایگان (برنامه های پرداخت شده با ۱۵ دلار در ماه شروع می شود)

جزئیات:

بافر یک بستر بازاریابی در رسانه های اجتماعی است که به گونه ای طراحی شده است که کارها و تیم های بازاریابی را قادر به تنظیم پست ها ، تجزیه و تحلیل عملکرد و مدیریت همه حساب های خود در یک مکان می کند. به عنوان مثال ، بافر به شما امکان می دهد تا برنامه هایی را برای پروفایل رسانه های اجتماعی خود تنظیم کنید ، و پس از افزودن محتوا به صف Buffer خود ، در مواقعی که تعیین کرده اید آن را منتشر خواهد نمود.

بافر همچنین یک داشبورد تحلیلی قوی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید ببینید کدام یک از پست های شما در رسانه های اجتماعی محبوب ترین هستند و به راحتی آنها را در صف خود قرار دهید. علاوه بر برنامه های تحت وب ، برنامه های تحت سیستم عامل های  Android و iOS   هم یک افزونه خارق العاده کروم را داریم که در هنگام مرور وب یا در حال حرکت ، عالی است.

ابزارهای مشابه: Hootsuite ، Falcon.io ، Sprout Social

۴٫ Canva

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://www.canva.com

قیمت گذاری: رایگان (Canva برای کار با ۱۲٫۹۵ دلار در ماه شروع می شود)

جزئیات:

یکی دیگر از ابزارهای خارق العاده ای که در مورد همه برندها و مشاغل آنلاین حتماً باید بدانید Canva است. بسیاری اوقات مدیران و بازاریابان رسانه های اجتماعی باید قادر به ایجاد تصاویر زیبا و بدون نیاز به توانایی طراحی حرفه ای باشند. این بخشی از یک استراتژی عالی رسانه های اجتماعی است.

Canva ابزاری است که بسیاری از بازاریابان برای ایجاد سریع تصاویر رسانه های اجتماعی به سرعت به آن اعتماد می کنند. شما می توانید از قالب ها ، نمادها و تصاویر آماده استفاده کنید تا تصاویر شما بدون نیاز به انجام کارهای طراحی واقعی ، حرفه ای تر به نظر برسند. Canva دارای رابط کاربری کشیدن و رها کردن آسان به علاوه یک کتابخانه عظیم از بیش از دو میلیون عنصر گرافیکی است.

ابزارهای مشابه: Crello ، Buffer Stories Creator ، Bannersnack

۵- Unsplash

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://unsplash.com

قیمت گذاری: رایگان

جزئیات:

یکی از ابزارهای مورد علاقه ما در طراحی ، عکاسی و فضای فیلمبرداری Unsplash است. Unsplash یک کتابخانه عظیم از عکس های حرفه ای رایگان است که می توانید از آن استفاده کنید –  آن هم به صورت رایگان! عکس های Unsplash در بین بسیاری از بازاریابان رسانه های اجتماعی واقعاً محبوب هستند ، زیرا می توانند به محتوای شما ظاهری حرفه ای و بی نقص دهند. بسیاری از مجموعه های Unsplash برای استفاده در زمینه های مختلف و متنوع وجود دارد.

ابزارهای مشابه: Pexels ، Storyblocks ، Videvo

Animoto .6

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://animoto.com

قیمت گذاری: برنامه ها از ۵ دلار در ماه شروع می شوند

جزئیات:

Animoto یکی از ابزارهای رسانه ای برای ایجاد سریع فیلم های بازاریابی خیره کننده است. سازنده فیلمبرداری آنها فقط در عرض چند دقیقه عکس ها و کلیپ های ویدیویی شما را به محتوای حرفه ای تبدیل می کند. آن ها فیلم ها و عکس ها را “سریع و تکان دهنده و خیره کننده و در عین حال  ساده” توصیف می کنند – و ما با آن موافقیم. فواید بسیاری برای شما وجود دارد که می توانید به سرعت فیلم های جذاب در بازاریابی ایجاد کنید. ویدئو ها اغلب در  فرمت محتوا ارائه می شوند و ما می دانیم افراد زیادی با آن احساس راحتی نداشته و غالبا در مورد آن ها به مشکل بر می خورند ، اما Animoto به حل این شکاف کمک می کند.

ما از آن برای ایجاد بازخورد سریع از ارسال های بلاگ اخیر برای رسانه های اجتماعی ، فیلم هایی که تبلیغ اعلان بزرگی را ارائه می دهند ، و فیلم های مربوط به راه اندازی محصول استفاده می کنیم .  با استفاده از Animoto ، فرصت های زیادی برای شما وجود خواهد داشت که می توانید آن را به زندگی مخاطبان خود بیفزایید.

ابزارهای مشابه: PowToon ، Adobe Spark ، Crello

Feedly .7

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://feedly.com

قیمت گذاری: رایگان (برنامه های پرداخت شده از ۵٫۴۱ دلار در ماه شروع می شود)

جزئیات:

ابزار بعدی ما Feedly است. Feedly برای خیلی چیزها عالی است شاید شما تصمیم دارید با وبسایت های  تأثیرگذار کار کنید و می خواهید وبلاگهای آنها را دنبال کنید ، پس باید در اخبار مربوط به صنعت یا به دلایل دیگری که ممکن است به چندین وب سایت مراجعه کنید ، و این تحقیق ها را  ادامه دهید. درعوض ، می توانید تمام آن بازخوردها RSS را به Feedly اضافه کنید و آنها را در آنجا مشاهده کنید. این عمل به طرز چشمگیری موجب صرفه جویی در وقت می شود. Feedly برای ایده آل کردن محتوا نیز عالی است. می توانید چندین وبلاگ ، نویسنده و ناشر که محتوای آنها را دوست دارید در یک فید اضافه کنید و آنها را با یک نگاه اجمالی ببینید.

 این ابزار حتی دارای یکپارچگی Buffer Publish است ، بنابراین می توانید محتوای خود را برای بیرون رفتن درست از داشبورد Feedly برنامه ریزی کنید. ما همچنین می خواهیم در اینجا نگاهی اجمالی بر Flipboard نیز داشته باشیم. اگرچه این یک جمع کننده RSS مانند Feedly نیست ، می توانید موضوعاتی را در Flipboard دنبال کنید و اخبار مربوط به جهان را به شما کمک می کند تا همواره از وقایع مهم و ضروری مطلع باشید. ما از Feedly برای دنبال کردن تأثیر گذاران خاص و اخبار صنعت و Flipboard استفاده کرده ایم تا با تسهیلات بهتر به روز شوید.

ابزارهای مشابه: Flipboard ، Quora ، Pocket

Buffer Reply .8

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://buffer.com/reply

قیمت گذاری: برنامه ها از ۵۰ دلار در ماه شروع می شود

جزئیات:

ابزار بعدی یکی از موارد بسیار محبوب برای ما در بافر است: Buffer Reply. فکر می کنم چندین بار آن را در این مقاله ذکر کرده ایم اما هرگز خیلی عمیق به آن نپرداخته ایم. Buffer Reply ، تعامل رسانه های اجتماعی را برای تیم های بازاریابی و پشتیبانی که نیاز به پاسخگویی به مکالمات اجتماعی دارند ، آسان می کند. همه آنچه لازم است در یک صندوق ورودی وجود دارد.

جالب این است که از طریق این ابزار می توانید مکالمات اجتماعی را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید: در توییتر ، می توانید توییت های عمومی را مشاهده کنید که از طریق دسته بندی ، پیام های مستقیم و هرگونه جستجوی شما برای کلمات کلیدی یا هشتگ تنظیم شده است. در فیس بوک ، می توانید نظرات خود را در مورد پست ها و تبلیغات صفحه فیس بوک ، پست های بازدید کننده ، پیام های خصوصی و بررسی ها مشاهده کنید. و برای پروفایل های تجاری اینستاگرام ، می توانید در مورد پست ها و تبلیغات خود نیز نظر دهید. این یک صندوق ورودی واحد است که می توانید ببینید چگونه همه این مکالمات در حال وقوع هستند. این امر موجب صرفه جویی قابل توجهی در وقت خواهد شد. در مورد ما ، تیم پشتیبانی مشتری و مدیر رسانه های اجتماعی ، بونی ، هر روز زمان زیادی را در حال کار کردن با این ابزار می گذرانیم ، و می دانیم وقتی کسی پیام داده و یا اطلاعاتی را به عنوان ورودی بفرستند ، به بهترین نحو از ما پاسخ می گیرد.

ابزارهای مشابه: Hootsuite ، ذکر ، Sprout Social

Native Analytics .9

اگر در خصوص شبکه های اجتماعی ، اهمیت  Native Analytics  را ذکر نکنیم ، بحث مهمی را از یاد برده ایم.  (اگر چیزی پیشرفته تر را ترجیح می دهید ، دوست داریم شما این ابزار را امتحان کنید Buffer Analyze ، ابزار تجزیه و تحلیل و گزارش فیس بوک و اینستاگرام ما!)

بیایید هر چه زود تر به سه مورد برتر شبکه های اجتماعی یعنی ، Facebook ، Instagram و Twitter بپردازیم.

—تجزیه و تحلیل فیس بوک

ابزار رسانه های اجتماعی

در زیر برگه Insights در صفحه Facebook شما ، اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد. هر آنچه را که می خواستید درباره موارد مورد علاقه خود ، تعداد لایک و دنبال کنندگان ، نحوه انجام پست های شما و البته صفحات Facebook برای مشاهده بدانید و همچنین همه آنچه به شما امکان می دهد عملکرد صفحه و پست های خود را با صفحات مشابه در Facebook مقایسه کنید را به شما ارائه خواهد داد. شما همچنین می توانید بینش برای گروه های فیس بوک بدست آورید ، بنابراین اگر گروه را اجرا می کنید ، حتماً آن را بررسی کنید.

—تجزیه و تحلیل اینستاگرام

ابزار رسانه های اجتماعی

با استفاده از ابزار Insights اینستاگرام ، می توانید فعالیت های مربوط به تعامل کاربران در پست های خود را مشاهده کنید ، ببینید که پست های شما به مرور زمان چگونه بازخوردی را دریافت کرده اند و از طریق  می توانید بفهمید مخاطبان شما از کجا هستند و همچنین محدوده سنی ، جنسیت و زمان آنلاین بودن آنها چگونه است.

—تجزیه و تحلیل توییتر

ابزار رسانه های اجتماعی

با شروع کار با توییتر ، تجزیه و تحلیل های آن ها می توانند داده های ارزشمند زیادی را در مورد مخاطبان شما ارائه دهند، و نیز به شما اعلام می کند در مورد دنبال کردن موارد مهم و با اهمیت چقدر موفق عمل کرده اید و محتوای برتر و با اهمیت شما را نشان می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای ورود به سایت analytics.twitter.com به سیستم وارد شوید و شروع به یادگیری بیشتر در مورد مخاطبان خود و علایق آنها کنید.

۱۰- todoist

ابزار رسانه های اجتماعی

وب سایت: https://todoist.com

قیمت گذاری: رایگان (برنامه ها با ۳ دلار در ماه شروع می شود)

جزئیات:

به عنوان شخصی که در رسانه های اجتماعی مدیریت می کند آخرین ابزاری که امروز می خواهیم از آن یاد کنیم ، مربوط به بهره وری شما است: Todoist. به طور خاص ، در داخل Todoist ، من یک تقویم رایگان رسانه های اجتماعی توسط بافر ایجاد کرده ام که می توانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که نام تجاری و تجارت شما به طور مرتب در حساب های مهم اجتماعی ارسال می کنند.

وجود این نوع تقویم بسیار مهم است زیرا با ارسال مداوم مطالب عالی ، شما قادر خواهید بود مخاطبان خود را رشد دهید ، تعامل را افزایش داده و یک انجمن را بصورت آنلاین ایجاد کنید. این تقویم رسانه های اجتماعی مبتنی بر محتوای واقعی و زمان بندی از حساب رسانه های اجتماعی خود بافر است.

ابزارهای مشابه: Wunderlist ، Trello ، Any.Do

ذابزارهای رسانه اجتماعی بیشتر

اگرچه ما در این قسمت نتوانستیم همه ابزارهای مورد علاقه رسانه های اجتماعی خود را پوشش دهیم ، اما می خواستیم موارد دیگری از موارد مورد علاقه خود را به اشتراک بگذاریم!

مانند:

چطور با ما در ارتباط باشید و به ما بپیوندید

همه ما دوست داریم در رسانه های اجتماعی – خصوصاً توییتر – با شما در ارتباط باشیم.

 از طریق Hailley در توییتر و وب سایت Hailley

از طریق Brian در توییتر و وب سایت Brian

متشکرم که این مقاله را مطالعه کردید.  در ارتباط با تیم ما در بافر در توییتر ، بافر در فیس بوک ، صفحه اصلی پادکست ما یا با هشتگ #bufferpodcast ارتباط برقرار کنید.

—درباره پادکست علوم رسانه های اجتماعی

The Science of Social Media مجموعه هفتگی است برای داستان های رسانه های اجتماعی ، بینش ، آزمایش و مجموعه ای الهام بخش است. هر دوشنبه (و گاهی اوقات بیشتر) منتشر می شود. ما مهمترین تاکتیک های بازاریابی رسانه های اجتماعی را از برند ها و تأثیر گذاران در هر صنعت به اشتراک می گذاریم. اگر  عضو یک تیم رسانه ای اجتماعی ،  از صاحب مشاغل ، بازاریاب یا شخص دیگری هستید که به بازاریابی رسانه های اجتماعی علاقه مند هستید ، مطمئناً در هر قسمت هر چیز مفیدی را پیدا خواهید کرد. امید ما این است که شما به شنوندگان هفته ای ۲۰،۰۰۰+ iTunes ما بپیوندید و در نتیجه کانال های رسانه های اجتماعی ما را دنبال نمایید.

The Science of Social Media با افتخار توسط تیم بافر ساخته شده است.

منبع: Buffer
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی