۷۵ درصد از بازدیدکنندگان این وب سایت اغلب توصیه هایی را که ارائه می گردد را می بینند.

سعی عمده موتور سیستم توصیه گر نت‌فلیکس بر پایه آنکه تجربیات مشتریان خود را بوسیله شخصی سازی بیشتر بهبود بخشد استوار می باشد. این به نوبه خودش به شرکت نت‌فلیکس کمک می کند تا از رقبای مهمش مانند آمازون ، دیش نتوورک بلاک بسیار متفاوت تر باشد.

همچنین ما فکر می کنیم این خصوصیات اصلی یک توصیه گر فقط بر پایه شخصی سازی نیست، بلکه نقش مهم آن اینست که به عنوان یک ابزار مفید بتوانند با حداکثر بازدهی محتویات قدیمی که نت‌فلیکس فراهم می کند را استخراج نماید.

Forbes در تجزیه و تحلیل خود از نت‌فلیکس بیان کرد که نت‌فلیکس عموما به محتویات قدیمی خود متکی می­ باشد. اما اغلب اوقات کاربران ممکن است موردهای جدید را مورد بررسی قرار دهند و ممکن است آنها اطلاعات زیادی نسبت به محتویات قدیمی نت‌فلیکس نداشته باشند.

پس می توان گفت که سیستم توصیه گر کمک زیادی برای ارائه این محتویات در بازار و استخراج آنها می کند.  با توجه به وابستگی که نت‌فلیکس به محتویات قدیمی خود دارد این مساله باعث شد تا آنها برای حفظ درخواست های مربوط به محتویات قدیمی سخت کار کنند. چون اگر این درخواست ها متوقف شود برای آنها  خیلی سخت است که اطلاعات خود را به سیستم عامل های دیگر انتقال دهند.

توصیه و شخصی سازی باعث بهبود ارائه ویدئو در آینده می باشد. به همین دلیل Pandora توانسته فعالیت خوبی را در این زمینه داشته باشد و باعث شد تا این وب سایت رشد خوبی پبدا کند. همچنین باعث افزایش ارزش نت‌فلیکس در بین مصرف کنندگان در ایالات متحده آمریکا شده است.

امروزه با توجه به رقابت های بسیار زیادی که در بین وب سایت های الکترونیکی وجود دارد  باعث ایجاد تفاوت در بین آنها شده است. به همین دلیل نت فلکس برای حل این مسائل سعی نموده است که سیستم توصیه گر خود را بهبود دهد و حتی ممکن است او بخواهد با فیس بوک ادغام شود.

سایت forbes هزینه های بهبود سیستم توصیه گر را ۱۳۱ دلار برآورد نمود و این مساله ممکن است باعث افزایش  ۲۰ درصدی  حق بیمه در بازار گردد.

منبع: Forbes
ترجمه شده در گروه  TFE|TIMES به قلم خانم هاشمی