ایجاد ارتباط بین مشتریان و شرکت بخش مهمی از موفقیت در کسب و کار شما است. شاید دستاوردی مهم برای یک کسب و کار که همه چیز را برآورده می کند، حتی بیشتر از اینکه مشتری جدیدی را به وجود آورد، ایجاد یک مشتری مادام العمر و وفادار باشد. مشتری ای که دوست دارد آنچه را که شرکت شما انجام می دهدو از طریق شما پشتیبانی می شود تهیه کند، نه تولید کنندگان دیگر و خدمات پس از فروش شما را داشته باشد.

بنابراین، یک شرکت چگونه می تواند برای افزایش وفاداری مصرف کنندگان به برند خود به یک روش مدون و قابل اعتماد دست پیدا کنند؟ برای کمک به شما در افزایش تعداد مشتریان وفادار ما از اعضای شورای آژانس فوربس خواسته ایم تا روش های موثر خود را در زیر به اشتراک بگذارند.

برای وفاداری برنامه ریزی کنید

وفاداری نتیجه یک رابطه است و روابط از داشتن یک سری تعاملات مثبت در طول زمان تشکیل شده است. راههایی را که برند شما در طول زمان با مشتریان خود تعامل خواهد کرد، برنامه ریزی کنید. اگر مدل کسب و کار شما شامل یک سرویس در حال انجام یا خرید تکراری نیست، بنابراین برند شما نیاز به ایجاد نقطه های ارتباطی فعال برای مشتری با هدف ایجاد تعاملات مکرر مثبت دارد. – کریس فلینت، نشریه بهترین شهروند.

ایجاد وفاداری به برند با تفکیک پذیری هویت

درک آنچه مشتری می خواهد و اینکه چگونه دوست دارد با برند شما ارتباط برقرار کند موضوع مهمی است. ضروری است که برند ها زمان و تلاش خود را برای حل و فصل هویت خصوصی ایمن سرمایه گذاری کنند که این امکان را برای درک تجربه های مصرف کننده در سراسر دستگاه ها، وب سایت ها و غیره فراهم می سازد. بنگاه ها پس از آن قادر به دسته بندی بازدید کنندگان اولیه در برابر تکرار مشتریان و اشتراک محتوای مرتبط هستند. ای روش  مصرف کنندگان را به شدت جذب می کند. – پریتی وایداناتان ، نشریه تاپد.

آنها را با ارزش های اصلی خود آشنا کنید

بیان ارزش ها می تواند به ایجاد وفاداری کمک کند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما توانمند و ارزشمند باشد، باید سعی کنید از مشتریان خود دعوت کنید که در این تلاش ها مشارکت داشته باشند. در این صورت شما شروع به اتصال به بخش عظیمی از مخاطبان نه تنها در سطح حرفه ای، بلکه همچنین در سطح ارتباطی عمیق خواهید بود. مردم دوست دارند با افرادی که به کسب و کار آنها علاقمند هستند خرید و خدمت گیری را تجربه کنند، و این کمک خواهد کرد که ارتباط مستحکمی بین نام تجاری شما و مشتریان شما ایجاد شود. – برین سیترین، تبلیغات کیمیاگری.

استفاده از رسانه های اجتماعی برای انعطاف پذیری نام تجاری خود

رسانه های اجتماعی راه خاصی برای ایجاد وفاداری به نام تجاری در هنگام استفاده ایجاد می کنند. رسانه های اجتماعی به ما اجازه می دهند که علامت های تجاری خود را مانند گذشته معرفی کرده و آن را در سطحی وسیع تبلیغ کنیم. این چیزی است که به ما دسترسی مستقیم به مخاطبان را می دهد و از آن طریق مخاطبان ما نیز دسترسی مستقیم به ما دارند. هنگامی که شما قادر به محبوب کردن نام تجاریتان بین مخاطبان خود هستید، در همین زمان است که وفاداری مادام العمر و وابستگی برند آغاز می شود. – مایکل اسمیت، شرکت iTribe Social

هدف خود را بشناسید و آن را به درستی بیان کنید

مارک های با هدف معین – عموماً هدفی مشترک مبنی بر اینکه چرا در آن کسب و کار هستند – کسانی هستند که وفاداری مصرف کننده را به صورت قوی دارند. آنچه  که یک کسب و کار می تواند انجام دهد این است که سرمایه خود را به دست آورد تا آنچه را که هدف آن است به وضوح مشخص نموده و سپس آن را بیان کند. این روش یک دلیل واقعی برای خرید به  مردم می دهد. هدف باید از درون سازمان شروع شود تا کارکنان را هماهنگ کند و برای جذب استعدادهای جذاب و مورد توجه به سمت محیط  خارجی حرکت کند و در نهایت از این طریق وفاداری را تقویت کند. – ژاکلین لیبرمن، داستان در سراسر جهان.

جنبه های ارزشمند خود را به نمایش بگذارید

من به عنوان یک صاحب آژانس، همیشه در حال تحقیق و سرمایه گذاری در فن آوری های جدید هستم. یکی از دلایلی که من می خواهم از مشتریان وفادار خود قدردانی کنم، دسترسی سریع به ابزار و خدمات جدید، و تقریبا همیشه بدون هیچ هزینه ای است. قدردانی ما نسبت به مشتریان در بلند مدت کمک می کند تا روابط مان را با پیشرفت رو به جلو تقویت کنیم، با توجه به مطالعات موردی که داشته ام  می توانم هنگام استفاده از این ابزار برای مشتریان جدید از امکانات جدیدی  استفاده کنم، و این به من در ایجاد وفادای بین مشتریان کمک می کند. – آدام بیندر، رسانه خلاق کلیک

هرگز از نشان دادن نواقص و نقاط ضعف خود نترسید

بسیاری از ما اعتقاد داریم که باید همه چیز های مورد نیاز مشتری را همواره بدون کم کاست داشته باشیم و نشان دهیم که همیشه «همه چیز عالی است». در حالی که خدمت به مشتریان و تأکید بر اعتماد به نفس امری مهم است، و می تواند  امری جادویی برای وفاداری باشد. ولی از سوی دیگر، صداقت و بیان معایب گاه به گاه کلید اصلی من برای ایجاد روابط موفقیت آمیز با مشتریان بلند مدت (بر پایه صداقت و اعتماد) در  شغل من در حدود ۳۰ سال اخیر بوده است. – براون هاندریگان، Advocado

به نمایش درآوردن نتایج قابل اندازه گیری

مهم نیست اگر شما در حال تلاش برای تامین مشتریان مادام العمر، مشتریان جدید و یا با استفاده از متودلوژی C-suite تمایل دارید دست به فروش های سازمانی بزرگ بزنید. یکی از مواردی که وفاداری را در مشتری ایجاد می کند نتایج واقعی و قابل اندازه گیری است. کارهای استثنایی خود را نمایش دهید و اجازه دهید اعداد و ارقام از موفقیت ها و راندمان سازمان شما صحبت کنند. مشارکت خوب نتایج عالی  را ایجاد می کند. – لیزا آرلید پاول، مدیاساورس

ساخت مدل های ارزشمند در طول زمان ارتباط با مشتری

این کار ممکن است  دشوار به نظر برسد، اما همه مشتریان با برای اعداد و ارقام ارزش یکسانی قائل نیستند و آنطور که شما به اعداد نگاه می کنید نگاه نمی کنند. برخی از آنها تنها با وجود تخفیف خرید می کنند. برخی خرید خود را پس می دهند . برخی از آنها با ثبات ولی تحلیل بسیار زیاد خرید می کنند. یک مکان خوب برای شروع حل این پازل این است که مدل های ارزش زندگی مشتری را بسازید و تکرار کنید. نرخ بیکاری، نوسانات  پولی شاخص های خوبی برای شروع ساخت مجموعه ای از داده ها برای تقسیم بندی به بهترین فاکتور ها هستند. – یعقوب کوک، تدپول

کار با حافظه بلند مدت

ما در دنیای سرشاز از داده ها زندگی می کنیم. با داشتن یک رویکرد مدیریت مناسب برای مخاطبان مبتنی بر داده ها، در سراسر کانال ها می توانید به طور موثر تولید های خود را یادآوری کنید، به فروش برسانید یا به مصرف کننده بر اساس آنچه که قبلا به شما گفته است و خریداری شده، به فروش برسانید. بدون تداوم به یاد آوردن یک مشتری وفادار و تامین خواسته ی آنها با جوابگویی های به موقع، وفاداری آنها از بین می رود. – کایلی تیلور، گروه M

تجربه مشتری خود را شخصی کنید

با ایجاد امکان تجربه لمس کردن از نزدیک به مشتریان خود، نشان دهید که چقدر به مشتری خود بها می دهید. از آنها یادداشت هایی برامده از سلیقه و نظراتشان و همچنین دستنویس هایی از بیان احساسشان از خرید محصولات شما بخواهید و یا مجموعه ای از ویدیوهای شخصی بسازید و در ویدئو ها به آنها به طور شخصی تبریک بگویید و در آن ویدئو ها فقط اطلاعات مربوط به آن شخص را به اشتراک  بگذارید. مهمترین بخش تجربه مشتری شما این است که در مورد محصولات شما چگونه احساس می کند همچنین شخصی سازی باعث می شود مشتریان احساس خاصی داشته باشند. – آدام گیلت- پلیسپول

خودتان را به جای مشتریان تان قرار دهید

مشتریان ما در ۱۵، ۱۷ و ۳۰ سال گذشته و به طور متوسط ​​حداقل هفت سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته اند. کلید اصلی فعالانه رفتار کردن است و لزوم این که کاملا به موفقیت های مشتریان مان متعهد باشیم. ما از ثبت نام نقدی خرده فروشان در زمان مناسب، فروش زمین، پشت شمارنده ها و در مخاطبان از طریق گوش دادن و یادگیری از تجربیات آن ها استفاده می کنیم. ما این کار را انجام می دهیم زیرا هر مشتری دارای شخصیت و نام تجاری منحصر به فرد است که بهترین تجربه ها را ارائه می کند. – پت فیور، فیور

تمرکز بر احساسات

حل نیازهای مشتری بسیار مهم است، اما مشتریان دوباره و بارها به تجربیات خرید خود  باز می گردند و آن را تحلیل می کنند و این موضوع باعث بروز عکس العمل های عاطفی می شود. تمرکز بر چگونگی احساس مشتریان خود در هنگام تعامل با کسب و کارتان امری ضروریست: آیا راه حل شما آنها را راضی می کند؟ سپاسگزاری از آن ها برای خریدشان چگونه بر آن ها اثر می گذارد؟ ارتباطات احساسی بیشتر به یاد ماندنی هستند تا کسب و کاری که تنها برآمده از عوامل تجاری باشد. – دیوید کیلیمنیک، قهرمان دیجیتال

ارائه انگیزه و پاداش برای وفاداری

ایجاد وفاداری مشتری سخت است و شامل همدلی، گوش دادن و وفاداری در همه ی  زمینه های سازمان شما می شود. اما شما همچنین می توانید وفاداری بیشتری را از طریق تاسیس یک پایگاه مشتری ، با ارائه تخفیف و پاداش در کنار خدمات ادامه دهید. حتی فقط با نزدیک شدن به این حساب ها و افزایش گاه به گاه آن ها و فراتر از آن می توانید مشتریان خود را وفادارتر از قبل در کنار خود داشته باشید. – کریستوفر جونز، LSEO

 

 

 

 

 

 

 

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی