با اتصال روزافزون جامعه و وابستگی مردم به خدمات اینترنت ، پیوندهای تجاری بیشتر و بیشتری در فضای مجازی به صورت آنلاین برقرار می شوند. امروزه ، بیشتر مارک ها حداقل یک نمانیده آنلاین دارند و بیشتر آن ها چندین و چند نماینده و پایگاه در فضای مجازی دارند.

پلت فرم های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و اسنپ چت فضا های جدیدی برای انجام کار ، ایجاد پایگاه های مصرفی و محصولات تبلیغاتی هستند. با این حال ، حضور گسترده و زیاد مشاغل در این پلت فرم ها فشار زیادی را برای شرکت هایی که سعی در نزدیک کردن رقبای خود دارند ، ایجاد می کند.

خوشبختانه ، تیم های بازاریابی مجبور نیستند این تلاش را به تنهایی انجام دهند تا برندشان را به بالاترین سطح خود برساند. تعدادی از برنامه های شخص ثالث وجود دارند که می توانند ویژگی های خاصی از این پلت فرم های اجتماعی را تقویت کرده و بازاریابی رسانه های اجتماعی را تبدیل به تجربه ای پر سود و شهودی تر کنند. در اینجا ۲۵ منبع از رسانه های اجتماعی طراحی شده است تا به بازاریاب ها کمک کنند تا مارک های خود را به طور مؤثر تبلیغ کنند.

Social Drift .1

Social Drift به دلیل استفاده مک دونالد و اسپرینت از آن به عنوان ابزاری تأثیرگذار در صنعت با میلیون ها دنبال کننده ، بهترین دوست یک بازاریاب اینستاگرام است. این پلت فرم تعامل اینستاگرام را خودکار می کند ، به طوری که به افزایش ارگانیک تعداد دنبال کنندگان کمک می کند. کاربران فقط باید اطلاعات مربوط به دنبال کنندگان ایده آل اینستاگرام را در اختیار SocialDrift قرار دهند و این پلت فرم با یادگیری ماشینی از طریق لایک ها، نظرات  از هوش ماشینی استفاده می کند. به دلیل این تعامل ، کاربران در عوض مرتباً حساب های خود را دنبال می کنند.

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

با گذشت زمان ، Social Drift می تواند تعداد دنبال کنندگان با کیفیت بالا در اینستاگرام را از طریق ربات اینستاگرام این سکو ، به نام Secure bot (یک استاندارد امنیتی است که توسط اعضای صنعت رایانه های شخصی تهیه شده است) افزایش دهد.

Buffer .2

بافر برای کسب و کارهایی که باید توسط چندین حساب رسانه ای اجتماعی مدیریت شوند ، راه حلی سریع ارائه می دهد. این برنامه نوآور، بازاریابی را با اجازه دادن به افراد و مشاغل برای ارسال صفحات برای حسابهای مختلف خود ، به روز رسانی می کند. بافر علاوه بر خط منظم سیستم عامل های اجتماعی ، برای چندین پسوند شخص ثالث نیز کار می کند.

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

علاوه بر این ، این برنامه دارای بسیاری از ابزارهای قدرتمند مانند ویرایش عکس ، همکاری گروهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیق درباره عملکرد رسانه های اجتماعی است. در اصل ، بافر می تواند شماری از حساب های رسانه های اجتماعی را در دست بگیرد ، آنها را سامان دهی کند و در این فرآیند، بازاریابی را نیز کنترل کند.

Sendible .3

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

آیا شما تیمی هستید که برای بسیاری از مشتری های مختلف ، رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنید؟ Sendible یا قابلیت ارسال ابزاری مفید برای شماست. Sendible دارای صندوق ورودی های منحصر به فردی برای هر مارک است که توسط هر یک از اعضای تیم شما قابل دسترسی است ، بنابراین ارتباطات از این طریق ساده تر می شود. آنها همچنین یک موتور محتوا ارائه می دهند که مطالب جدید را بر اساس مضامین پروفایل و دنبال کنندگان به شما پیشنهاد می کند. علاوه بر این ، تقویم ها کاملاً تعاملی هستند. چه کسی گفته کار تیمی لزوماً باید سخت باشد؟

MavSocial .4

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

MavSocialابزاری مدیریتی است که بر روی گرافیک و فیلم ها برای فیس بوک ، توییتر ، LinkedIn ، یوتیوب ، اینستاگرام و Tumblr تمرکز دارد. می توانید برنامه یا پیش نمایش محتوا را برای هر یا همه این پلت فرم ها تنظیم کنید. و اگر محتوای خود را تمام نکردید ، به سادگی برنامه را مجدداً تنظیم کنید. MavSocial همچنین دارای ویژگی هایی برای تجزیه و تحلیل تعامل ، همکاری ، گالری ، پایگاه داده تصویر و ایجاد کمپین است. از میان ۵ برنامه خود انتخاب کنید تا آنچه را که برای شما بهتر است به دست آورید.

Storyheap .5

معرفی امکان انتشار Story به وسیله Snapchat در سال ۲۰۱۳ ، این ویژگی را به سرعت در دیگر رسانه های اجتماعی گسترش داد ، و بسیاری از یلت فرم های دیگر به دنبال به دست آوردن برخی از مزایا به آن پیوستند. پلت فرم Storyheap برای ویژگی Story متناسب است و به برند ها امکان می دهد Story خود را مستقیماً از طریق وب مدیریت کنند.

علاوه بر این ، Storyheap در مورد محبوبیت فعلی و پیش بینی شده از Story یک برند ، تجزیه و تحلیل های عمیق ارائه می دهد. در حال حاضر ، این برنامه محدود به اسنپ چت و اینستاگرام است ، اما پشتیبانی از پلت فرم های دیگر را نیز  در برنامه های آینده خود دارد.

Unsplash .6

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

داشتن محتوا و تصاویر با کیفیت بالا بسیار مهم است. از این گذشته ، هیچ چیز مانند کیفیت پایین موجب از دست دادن مخاطب نمی شود. Unsplash یک پایگاه داده از تصاویر زیبا و با وضوح بالا و عاری از واترپروف است که برای استفاده رایگان است. شما می توانید از موتور جستجو استفاده کنید ، یا مجموعه هایی مانند ” Still Life ” یا ” Photos for Parent Bloggers ” را مرور کنید. پس از یافتن تصویری که می خواهید از آن استفاده کنید ، می توانید آن را بارگیری کنید یا آن را در مجموعه خود برای استفاده بعدی ذخیره کنید. Unsplash به هر کسی امکان می دهد تصاویر با کیفیت و وضوح بالا داشته باشد.

Canva .7

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

عکس و فیلم بر روی پلت فرم های محبوب مانند فیس بوک ، اینستاگرام و اسنپ چت بسیار تأثیرگذار است. در نتیجه ، تیم های بازاریابی برای جلب توجه و افزایش دید برند ، اغلب برای تولید تصاویر و گرافیک های زیبا تحت فشار قرار می گیرند. Canva شامل بسیاری از ابزارهای طراحی ، آموزشها ، قالبها و موارد دیگر است ، بنابراین کاربران مواد لازم را برای ایجاد تقریباً هر چیزی که بتوانند تصور کنند ، دارند. با استفاده از Canva ، تیم های بازاریابی با تجربه محدود می توانند محتوای خیره کننده ای تولید کرده و موارد زیر را جمع کنند.

nTuitive.social .8

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

بازاریابان ممکن است هنگام صحبت از محتوای تازه ، احساس شکست و کمبود محتوا کنند ، اما الگوریتم های شخص ثالث همیشه می توانند کمک کنند. nTuitive.social ترکیبی از تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیق با انتشار و ابزار برنامه ریزی دقیق برای اطمینان از مارک ها می توانند به طور مداوم محتوای جالب ارائه می دهند.

با سازگاری در بیش از ۲۰ پلت فرم ، برنامه نظارت بر بحث در مورد نام تجاری ، تجزیه و تحلیل تصمیمات رسانه های اجتماعی و ارائه پیشنهادات برای افزایش تعامل مخاطبان. nTuitive.social به عنوان یک ابزار چند رسانه ای اجتماعی برای مشاغل در تلاش برای اصلاح استراتژی بازاریابی خود عمل می کند.

Grytics .9

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

در حالی که بسیاری از منابع موجود در این لیست بر روی پلت فرم های مختلف کار می کنند ، برخی دیگر با یکی از آن ها ارتباط بیشتری  دارند. Grytics با تمرکز بیشتر روی گروه های فیس بوک ، یکی از این برنامه هاست. برنامه اطلاعات زیادی را از پست ها و اعضای گروه های خاص جمع آوری می کند. سپس این آمار را برای شغل ها نشان می دهد تا بتوانند این گروه ها را مدیریت کنند یا راهکارهای خود را متناسب با منافع مخاطبان تنظیم کنند. مشاغل با استفاده از Grytics می توانند با موفقیت از هر گروه مرتبط با فیس بوک استفاده کنند.

Yotpo .10

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

در اینستاگرام ، مصرف کنندگان تصاویر مارک ها و محصولاتی را که با آنها مشغول کار هستند آزادانه پست می کنند. آیا برای بازاریاب ها مفید نخواهد بود که بتوانند با استفاده از محصولات خود و دنبال کردن مارک های خود ، این تصاویر مصرف کنندگان را به راحتی به اشتراک بگذارند؟

Yotpo این موقعیت  را ایجاد می کند. ویژگی Social Curation[4] ، پست های مربوط به یک مارک را جمع می کند و به این مشاغل کمک می کند تا برای استفاده از پست های خود در تبلیغات ، با کاربران تماس بگیرند. علاوه بر این ، Yotpo یک ویژگی خرید در لحظه  را در اینستاگرام پیاده سازی می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا محصولاتی را که در صفحه مشاهده می شود ، خریداری کنند. Yotpo به مشاغل کمک می کند تا حساب های اینستاگرام خود را در معرض فروش بیشتری برای مصرف کنندگان قرار دهند.

  Agorapulse . 11

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

پلتفرم AgoraPulse  یک برنامه مدیریت رسانه های اجتماعی گسترده است. این برنامه با ارائه برنامه ریزی محتوا و ردیابی پیام ، بهره وری را برای مشاغل فعال در رسانه های اجتماعی افزایش می دهد. با این حال ، تجزیه و تحلیل های عمیق و ویژگی های گزارش دهی ، AgoraPulse  را حتی موثرتر می کند. آیا کسب و کارها نیاز به سنجش عملکرد خود دارند یا فقط می خواهند در مورد ترافیک رسانه های اجتماعی خود با یکدیگر بحث کنند ،  AgoraPulse  بیش از ابزارهای دیگر کارایی دارد و خدمات متنوع تری  را ارائه می دهد.

۱۲٫ BuzzSumo

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

با توجه به جذب ترافیک رسانه های اجتماعی از سوی تیم های بازاریابی و مصرف کنندگان ، این امر برای بازاریابان بسیار مفید خواهد بود که ببینند تا چه اندازه به موضوعات خاص و انواع محتوا توجه می کنند بدون آنکه  برای این ردیابی بررسی انبوه داده ها را مورد استفاده قرار دهند. تجزیه و تحلیل داده ها در BuzzSumo  به  کاربران خود اجازه می دهد تا با حداقل دردسر ، این کار را انجام دهند. نوار جستجوی BuzzSumo کلمات جستجو را در بر می گیرد و لیستی از پیوندهای مرتبط در اینترنت و رسانه های اجتماعی را برمی گرداند. با داشتن اطلاعات بسیار آسان در دسترس ، بازاریابان می توانند به سرعت محبوبیت انواع مختلف محتوا را تعیین کرده و استراتژی های بازاریابی خود را تطبیق دهند.

Oktopost .13

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

بیشتر مشاغل که از برنامه های شخص ثالث برای تقویت بازاریابی خود استفاده می کنند ، به دنبال تقویت همه جانبه همه پلت فرم های خود هستند. ویژگی های Oktopost این کار را ممکن می سازد. این نرم افزار با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های قدرتمند ، برنامه ریزی پست ، برنامه نویسی محتوا و ردیابی بحث و گفتگو ، به کسب و کار اجازه می دهد تا بهره وری خود را افزایش دهند ، در حالی که همزمان نقاط ضعف برجسته ای را نشان می دهند. Oktopost یک منبع ارزشمند برای مشاغل در تلاش برای افزایش عملکرد رسانه های  اجتماعی است.

Quuu .14

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

بازاریابی کاملاً خودکار رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت است. با این حال ، هنوز جایی برای راهکار های دستی وجود دارد ، که می تواند بیشتر با مصرف کنندگان آنلاین و ارتباط لحظه ای برقرار شود. کوو این تجربه را به خوبی ارائه می دهد.

مشاغل با استفاده از Quuu ابتدا منافع خود را از بیش از ۳۰۰ دسته انتخاب می کنند. سپس Quuu  لیستی از توصیه ها برای ارسال انواع مطالب را برای کاربران ارسال می کند تا این علایق را نمایان کند. در آن مرحله ، مشاغل می توانند به صورت دستی مطالب را ارسال کنند یا اجازه دهند Quuu  خود این مسئولیت را به عهده بگیرد. نکته مهم این است که تمام مطالب پیشنهادی Quuu  به صورت دستی مورد بررسی قرار می گیرد ، به این معنی که شانس بهتری برای ارتباط با انسان دارد.

IFTTT .15

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

بسیاری از پلت فرم های موجود در این لیست ابزارهای مشابهی دارند ، مانند برنامه ریزی ارسال و تجزیه و تحلیل داده ها. با این حال ، برنامه هایی مانند IFTTT کاملاً متفاوت عمل می کنند. IFTTT به جای ویژگی های همه گیر ، از طریق اپلت های مخصوص پلتفرم اجرا می شود و رویکرد بسیار تخصصی تری برای بازاریابی ارائه می دهد.

برنامه برنامه های خود را به ویژگی های خاص برای سیستم عامل هایی مانند Google ، iOS ، عکاسی و موارد دیگر تقسیم می کند. به سادگی انتخاب چند مورد از این اپلت ها ، فرآیندهای خود را به صورت خودکار انجام می دهد و زمان گرانبهای افراد را برای مشاغل آزاد می کند. این ویژگی ها شامل ذخیره خودکار پیوست ها به ابزار های وابسته به Google   ، تهیه نسخه پشتیبان از متن ها و ارسال اعلان ها برای ایمیل های خاص برای شخص است. با اپلت های IFTTT ، تیم های بازاریابی می توانند بهره وری خود را افزایش داده و به خود فرصت بیشتری برای ایجاد تبلیغات بدهند.

Qwaya .16

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

برای بسیاری از مشاغل ، درآمد فقط از طریق فروش محصول و معاملات تجاری مسیرهای بیشتری را طی می کند. چندین شرکت به درآمد تبلیغی بسیار اعتماد دارند و Qwaya باعث می شود روند مدیریت تبلیغات بسیار شهودی تر شود. این برنامه به مشاغل اجازه می دهد تا برنامه های خاصی را تنظیم و اجرا کنند ، در عین حال محدود کردن محتوای خاص را امکان پذیر می سازد. همچنین از همکاری کاربر پشتیبانی می کند ، بنابراین عملکرد آگهی به راحتی قابل بحث و اقتباس است. Qwaya برای مشاغل تبلیغاتی در فیس بوک و اینستاگرام یک منبع فوق العاده قدرتمند است.

MeetEdgar .17

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

برنامه ریزی محتوا یکی از محبوب ترین ابزارهای موجود در این لیست است. در حالی که ممکن است تیم های بازاریابی برای برنامه ریزی پست های خود در هفته ها راحت شوند ، MeetEdgar یک گام اضافی اضافه می کند. به جای استفاده از به روزرسانی های یک بار ، برنامه به طور خودکار پست های خاصی را با گذشت زمان دوباره به اشتراک می گذارد ، و نیاز به لیست های طولانی از پست ها را برطرف می کند. علاوه بر این ، MeetEdgar دارای بارگذاری مستقیم فیلم و یک کتابخانه نامحدود به روزرسانی است ، و به کاربران این امکان را می دهد تا انتخاب کنند که به کدام پست ها علاقمند هستند و  آن ها را به مرور زمان ارسال می شوند.

TweetDeck .18

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

ابزارهای اختصاصی بستر های نرم افزاری این قدرت را دارند که برنامه های کاربردی را متحول کرده و آنها را به ابزارهای تجاری برای  تولید کننده تبدیل کنند. TweetDeck یکی از پیشرفت های قدرتمند توییتر در این عرصه است. این برنامه به مشاغل اجازه می دهد تا توییت را از راه دور برنامه ریزی ، نظارت و صف بندی کنند. این برنامه تضمین می کند که بازاریابان بتوانند درباره محتوای خاصی بحث کنند و سلایق مخاطبان را برای انتشار توییت هایی که به بهترین وجه برای علاقه های طرفدارانشان مناسب است ، تجزیه و تحلیل کنند. TweetDeck می تواند توییتر را به یک سکوی پر سودتر برای مشاغل تبدیل کند.

Rival IQ .19

Rival IQ قبل از هر چیز ابزاری برای تجزیه و تحلیل داده ها است. نرم افزار آنالیز داده ها، اطلاعات مربوط به فعالیت رسانه های اجتماعی یک کسب و کار را جمع آوری کرده و به طور خودکار نمایشگرهای عمیقی را تولید می کند. به عنوان مثال ، برنامه رشد مخاطب ، تعامل ، تغییر بین دوره های زمانی ، آمار مشابه برای رقبای نزدیک و موضوعاتی را که محبوب ترین مخاطب موجود است ، نشان می دهد.

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

ویژگی های ردیابی Rival IQ بسیار فراتر از این ها است ، اما حتی بخشی از عملکرد های آن برای مشاغلی که سعی در ارزیابی عملکرد کلی رسانه های اجتماعی خود دارند ، مفید خواهد بود.

Animoto .20

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

پلتفرم های بزرگ اجتماعی – فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و اسنپ چت – همگی تمایل به ویدیو دارند. در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، عکس و فیلم حالت های اصلی ارتباطات هستند و مشاغلی که قادر به ایجاد محتوای تحریک کننده بصری نیستند ، دارای  یک نقطه ضعف خواهند بود. Animoto این مسئله را قابل حل می کند. با وجود ابزارهای ویرایش عکس و ویدئو ، Animoto حتی به بازاریابان بی تجربه اجازه می دهد تا محتوا چشم نواز و تحریک کننده برای مخاطبان خود ایجاد کنند.

۲۱ . Socedo

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

Socedo حول مفهوم “داده های اهداف اجتماعی” می چرخد. این اصطلاح حاکی از اقداماتی است که نشان دهنده علاقه مردم است. Socedo همه این داده ها را برای درک بهتر روندهای سودآور و تجویز پیشنهادات بازاریابی مفید به مشاغل جمع می کند.

این برنامه با داشتن ویژگی هایی مانند کشف و تعامل مخاطبان ، راهی را برای مشاغل فراهم می کند تا به افرادی که علاقه مند به نام تجاری آنها هستند ، متصل شوند. Socedo رشد مخاطبان و افزایش دید برند را برای مشاغل با استفاده از برنامه تضمین می کند.

Narrow .22

Narrow  بر اساس اقدامات قبلی خود در بستر اجتماعی ، مشاغل را به کاربرانی که ممکن است علاقه مند به محتوای آن ها باشند ، متصل می کند.

این برنامه با ارائه تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیق و یک ابزار تحقیق مخاطبان ، به کسب و کارها اجازه می دهد تا استراتژی بازاریابی خود را متناسب با خود جذب کنند تا مواردی بزرگتر را جذب کنند. با Narrow ، تیم های بازاریابی به راحتی می توانند مخاطبان خود را در توییتر افزایش دهند.

Grum .23

Grum برنامه ای است که به طور خاص برای اینستاگرام ایجاد شده است. این نرم افزار حاوی ویژگی های تخصصی برای موثرتر کردن اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی است.

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

این برنامه با داشتن ابزاری مانند برنامه ریزی محتوا ، مدیریت از راه دور و پشتیبانی از چندین حساب ، یک مجموعه از ویژگی ها را بر روی اینستاگرام اصلی قرار داده است. با Grum ، مشاغل و تیم های بازاریابی می توانند عملکرد اینستاگرام خود را افزایش داده و زمان بیشتری را برای ایجاد محتوای تازه آزاد کنند.

Post Planner .24

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

سخت ترین بخش مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی ، به طور مداوم با مطالب جالب برای اشتراک گذاری روبرو است. Post Planner برای این موضوع یک راه حل ارائه می دهد.

این برنامه اساساً علایق مخاطبان را با الگوریتم های متنوعی برای توصیف مباحث آنالیز می کند. علاوه بر این ، برنامه شامل یک ابزار بصری بعد از برنامه ریزی برای اطمینان از اثربخشی محتوای ارسال شده در زمان های مناسب است. Post Planner به تیم های بازاریابی امکان می دهد تا  حد امکان پست هایی کارآمد تر بگذارند.

WordSwag .25

ابزار برتر رسانه های اجتماعی برای بازاریابان

گاهی اوقات هرچه برنامه ساده تر باشد ، تأثیرگذارتر است. WordSwag یک مثال عالی است. این برنامه فقط با یک ویژگی – با اضافه کردن متن سفارشی به عکس ها – کار می کند. این امکان را با شخصی سازی رنگ و قلم فراهم می کند ، و منجر به ساخت هزاران تصویر جذاب شده است. مشاغلی که به یک طراحی گرافیکی مینیمالیستی اما قدرتمند نیاز دارند ، نیاز  دارند نگاه دیگری به WordSwag داشته باشند.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی