ارائه ویدئو های ابتدایی برای سایت هایی مانند فیس بوک، هرگز امری آسان و یا ارزان نبوده است. ابزارهای دسترسی آسان از قبیل بخش های تبلیغاتی و ابزارهای کشیدن و رها کردن امکاناتی را در دستان تیم های راه اندازی در همه جا قرار می دهند. اما برای فیلم های پیچیده تر – مانند فیلم های انیمیشن – هیچ چیزی به اندازه کار با یک تیم حرفه ای موفقیت را تضمین نمی کند. یک شرکت حرفه ای نه تنها به شما در ساخت جلوه های بصری برای ویدئوی بازاریابی تان کمک می کند، بلکه به تمرکز بر روی محتوا و پیام رسانی شما نیز کمک خواهد کرد.

من با ویکتور بلسکو، طراح سمعی و بصری، کارشناس بازاریابی ویدئویی و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ویدئوی Yum Yum Videos آشنا شدم. من می خواستم که اشتباهات رایج تیزر های تبلیغاتی را مرور کنم و همچنین او و یام یام به مشتریان کمک کنند تا از این قبیل اشتباهات جلوگیری کنند.

در اینجا پنج اشتباه اصلی گفته می شود:

۱. ارائه ی محتوای بیش از حد

فیلم های بازاریابی معمولا ویدیویی بسیار کوتاه هستند. برخی از آن ها به محدوده توجه کوتاه تر و مختصرتر تکیه می کنند، و برخی دیگر نسبت به اضافه بار اطلاعات که همه ما در معرض آن قرار گرفته ایم تاکید می ورزند. واقعیت این است که نزدیک به ۷۵ % از فیلم های بازاریابی زیر دو دقیقه زمان دارند و تنها در این بازه زمانی می توانید به طور موثر محتوای مد نظرتان را پوشش دهید. “تلاش برای جا دادن اطلاعات بیش از حد و اضافه نسبت به آن اندازه که شما احتمالا می توانید در یک ویدیو خاص قرار دهید اشتباه است و تقریبا از هر ده مورد نه مورد آن  منجر به شکست می شود”.  بلسکو  همچنین توصیه می کند،  “هنگامی که در تردید قرار گرفته اید، صراحت و تمرکز روشن در یک ایده تنها راه مطمئن برای ادامه دادن است. “

۲. فقدان داستانی جذاب

بلسکو  می گوید: ” من به طور پیوسته فیلم های جهت معرفی محصول در یوتیوب پیدا می کنم که هیچ حس داستان سرایی را ندارند، هر چقدر هم که محصول شما فوق العاده باشد، یا هر مقدار میزان تاثیر گذاری بر روی مخاطب در آن احساس می شود، باز هم به یاد داشته باشید اگر می خواهید مردم واقعا آن را درک کنند، آگهی شما به یک داستان خوب نیاز دارد. اما  تنها من نیستم که این حرف را می زنم؛ اینجا یک عصب شناس  هست که توضیح می دهد چرا! داستان ها برای ما راهی هستند تا از آن طریق بتوانیم آنچه را خود تجربه نکرده ایم به درستی درک کنیم و به دنیای خودمان مرتبط کنیم، لذا داستان ها برای ایجاد نزدیکی با مخاطب ضروری هستند. در حالی که محصول شما اهمیت خاص خود را دارد، هنوز هم باید یک داستان جذاب از آن، برای افراد به منظور درک این اهمیت بسازید. مخاطبین خود که سعی دارید با ویدئو خود جذب کنید را درک کنید – چه چیزی آن ها را به سمت شما سوق می دهد و آن ها را جذب می کند – حالا یک داستان با آن عناصر که شامل محصول شما نیز هست  را به تصویر بکشید. این دستور العمل واضح و ساده برای برنده شدن است.”

 ۳. نام تجاری بد

بلسکو در ادامه خاطرنشان می کند: ” زمانی که با یک شرکت تولید ویدئو برای پروژه خود کار می کنید اولین مرحله خلاقانه ، معمولا شامل ایجاد یک پالت رنگ است که با برند شما مطابقت داشته باشد. ” یک فیلم ویدئویی خوب این تضمین را می دهد که برند شما مدت ها بعد از دیده شدن نیز همچنان  در ذهن بیننده باقی خواهد ماند. ویدئو شما باید با ظاهر و احساس و هر چیز دیگری که شما ایجاد نموده و به عنوان شرکت انجام می دهید، مطابقت داشته باشد. “

یک ویدیوی معرف محصول به منزله یک فرصت منحصر به فرد برای برقراری ارتباط با مخاطبان است، در حالی که نحوه ی به اشتراک گذاری موارد ضروری در مورد محصولات و خدمات به معرفی چشم انداز شرکت شما نیز می پردازد.

“ما به تازگی با افرادی که در موسسه DocuSign کار می کردند صحبت کردیم و از یک پالت رنگی برای استفاده از کلیه ویدیوها که با برند معتبر خود سازگار بودند استفاده کردیم. نتیجه آن یک سری ویدیویی منحصر به فرد و کاملا سفارشی بود که به راحتی نام تجاری را شناسایی و آن را  به لحاظ بصری قانع کننده دانست، “بلسکو یادآور می شود. “داشتن یک پالت رنگ ثابت در تمام ویدیوهای شما، راهی قدرتمند برای رسیدن به یکپارچگی نام تجاری است. این همچنین به یکپارچه سازی هر قطعه از ویدئو با بقیه برنامه بازاریابی کمک می کند. “

۴. فراموش شدن هدف اصلی

به گفته بلسکو در مورد مخاطبان هدف اصلی خود را فراموش نکنید! “اگر می خواهید از طریق ویدیوتان با مردم ارتباط برقرار کنید، بهتر است مطمئن شوید که مردم می توانند با آن  محتوا و نحوه ارائه ارتباط صحیح برقرار کنند.  مخاطبان شما باید خود مفهوم اصلی را خود شناسایی کنند، “مشاوران بلسکو در ادامه می گویند “شخصیت های اصلی شما، نحوه صحبت کردن و طرز پوشش، مناظر و مهم تر از همه، مشکلاتی که برای آنها مطرح می شود، باید در جهت محصولی که تولید می کنید، باشد. اینها همه عناصر هستند که می توانند آشنایی ویدیویی را ارتقاء دهند و مخاطبان خود را متاثر کنند و به آنها بقبولانند که محتوای شما – و محصول شما – برای آنها اهمیت دارد. “

به عنوان مثال، این انیمیشن  با عنوان سفید تخته (https://youtu.be/4QpuwPKCjdc )که Yum Yum Videos آن را برای شرکت Spigit انجام داده است را مشاهده کنید. بلوزو تاکید می کند: “ما از ویژگی های خاص استفاده می کنیم تا ویدیوهایمان را برای بینندگان مناسب تر کنیم.”  با تمرکز روی مخاطبان هدف و نقاط حساسیت آنها را درک کنید و یک فیلم بازاریابی قدرتمند ایجاد کنید!

۵. حذف المان های کیفیت

برخی از شرکت های نوپا تنها زمانی می توانند هزینه های خود را کاهش دهند که عناصر کیفی بخش هایی مانند انیمیشن، یا داستان سرایی که موفقیت و کیفیت بخش اصلی فیلم را تضمین خواهد کرد را در تبلیغات کاهش دهند. بلوزو هشدار می دهد “آنها فکر می کنند تا زمانی که محصول شان خوب باشد، همه چیز درست کار خواهد کرد، اما این طرز فکر اشتباه است. ” به طور آنلاین،  افراد هیچ راه دیگری برای اطمینان درباره شما و محصولات شما از لحاظ کیفیت و محتوا ندارند. هیچ فروشگاه یا امکان رویایی مستقیم با افراد در این حالت وجود ندارد.

او نتیجه می گیرد که “از وب سایت شما و ویدیوهایتان، هر قطعه ای از محتوایی که در آن قرار داده اید، به عنوان بازتاب نام تجاری شما عمل می کند. چنانچه ویدیوی ضعیفی را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید هر گونه ناراحتی که ایجاد کند احتمالا به نام تجاری و محصولات شما منتقل خواهد شد “

بنابراین، اگر می خواهید زمان و پول خود را در ساخت یک انیمیشن مناسب یا ویدیوی معرف محصول یا خدمت  سرمایه گذاری کنید، مطمئن شوید که همه جنبه ها را بررسی کرده اید و از اشتباهات رایج دوری می کنید. در غیر این صورت، این مسیر  به جای پیشرفت می تواند راهی سریع به سوی هدر دادن زمان و پولتان باشد.

 

 

 

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی