کارآفرینان امروز برای  فروش راه های بیشتری نسبت به گذشته دارند. مارک ها و افراد بی شماری موفق به فروش موفق در سیستم های فروش آنلاینی  مانند Amazon ، Etsy ، eBay ، در رسانه های اجتماعی و غیره می شوند. اما بسیاری از موفق ترین مارک ها می دانند که هنگامی که این روند به درستی طی شود موفق به فروش می شوند ، وب سایت شخصی شما می تواند به بهترین کانال برای درآمدزایی آنلاین تبدیل شود.

فروش آنلاین بیشتر

البته تبدیل وب سایت شما به یک دستگاه فروش موفق آسان تر از آن است که گفته شده است. به همین دلیل من به تازگی با Jacob Elggren ، بنیانگذار شرکت Andar ، سازنده محصولات چرمی دستباف مانند کیف پول ، کیف تلفن و سایر لوازم جانبی مدرن صحبت کردم. وب سایت Elggren در سال گذشته بالغ بر ۱٫۱ میلیون دلار درآمد داشته است – و شاهد بوده است که این رقم در سال جاری تا کنون ۶۰ درصد بیشتر شده است.

با اجرای چند روش اصلی ، می توانید این پنج اصل را برای دستیابی به ارقام رشد مشابه برای وب سایت خود بکار بگیرید.

۱- برای ترافیک موتور جستجو بهینه سازی کنید

برای بهینه سازی موتور جستجو مهم نیست که در کدام صنعت کار می کنید. این درسی بود که Elggren در اوایل یاد گرفت ، حتی قبل از اینکه وب سایت وی به کانون اصلی برند وی تبدیل شود.

او این ایده را به اشتراک می گذارد ، “ما در ابتدا در آمازون راه اندازی شدیم و یک سری از ابزار های سئو آمازون را برای اطمینان از عملکرد خوب کلمات کلیدی مربوطه انجام دادیم. هنگامی که ما تمرکز خود را به سایت تجهیز شده به Shopify(یک پلت فرم تجارت الکترونیک اختصاصی برای فروشگاه‌های آنلاین و سیستم‌های فروش خرده فروشی است) تغییر دادیم ، همان اصول هنوز هم اعمال می شود. سرمایه گذاری در سئو ارگانیک و پرداخت شده برای افرادی که علاقه مند به محصول عمومی هستند ، می توانند مارک خاص خود را کشف کنند.

هنگامی که شما تلاش های بهینه سازی در سایت مانند استفاده از برچسب های مناسب عنوان ، نوشتن توضیحات متا (در واقع چکیده‌ای از محتوای سایت را ارائه میدهد) قوی و تگ Alt را با پیشنهاد قیمت در کلمات کلیدی مربوطه از طریق ابزاری مانند Google Ads ترکیب می کنید ، وب سایت شما بیشتر در معرض یافتن و دیده شدن قرار می گیرد.

فقط اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کلمات کلیدی را متفکرانه انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کلید واژه ها را با شرایط صحیحی که مشتری قبلاً به دنبال جستجوی آن ها می باشد ، در رابطه با محصولات خود اختصاص داده باشید.

۲- بازاریابی توسط اینفلوئنسر تفاوت ایجاد می کند

در طول مکالمه ما ، Elggren بخش عمده رشد فروش اخیر برند خود را به تلاش های موفق در بازاریابی رسانه های اجتماعی نسبت داد. در حالی که تبلیغات سنتی اینستاگرام ، فیس بوک و یوتیوب در طی این سال ها کارآمد بوده اند ، اخیراً برخی از بهترین نتایج آن ها از همکاری با اینفلوئنسر حاصل شده است.

او توضیح می دهد: “ما سعی کرده ایم تا روی اینفلوئنسرهایی که بین ۱۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دنبال کننده دارند تمرکز کنیم.”

وی می افزاید: “آن ها نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند ، بلکه صفحه پر مخاطب تری با قدرت اثر گذاری بیشتری دارند. پیروان آن ها به آنچه می گویند احترام می گذارند ، بنابراین وقتی توصیه ای می کنند ، مردم بیشتر به وب سایت ما مراجعه می کنند و محصولات ما را بررسی می کنند. “

در حقیقت ، همانطور که AdWeek (یک نشریه تجاری آمریکایی است) گزارش می دهد ، اینفلوئنسرهای کوچکتر با کمتر از ۳۰،۰۰۰ دنبال کننده  ۶۰ درصد بیشتر نرخ تعامل دارند دارند تا اینفلوئنیرهای بزرگتر  ، و این امر باعث می شود کمپین ها ۶٫۷ برابر کارآمدتر از آن هایی باشند که دارای اینفلوئنسرهای مشهور هستند. بنابراین ، اگر می خواهید با بازاریابی اینفلوئنسرها را آزمایش کنید – از نمونه های کوچکتر شروع کنید و احتمالاً شدیدترین بازده سرمایه گذاری خود را خواهید دید.

۳- از پیشنهادات Pop-Up برای استراتژی Push استفاده کنید

بعضی اوقات پیشنهادات پاپ آپ ممکن است تحریک کننده به نظر برسد ، اما در صورت استفاده صحیح ، می توانند به طور چشمگیری به افزایش فروش کمک کنند. این پیشنهادات راهی عالی برای اطلاع رسانی به مشتریان از پیشنهاد محدود مدت یا ترغیب آن ها به انتخاب لیست پستی شما برای دریافت تخفیف ویژه است. چنین ترکیباتی می تواند باعث افزایش فروش فوری شود ، در عین حال مخاطبین ایمیل بیشتری نیز برای استفاده در کمپین های بازاریابی در آینده به شما می دهد.

علیرغم اینکه به نظر می رسد مزاحم باشد ، با ارائه یک معامله خاص ، این پیشنهادهای پنجره ای می توانند به بخش قابل توجهی از خرید در سایت شما تبدیل شوند – تا زمانی که بیش از حد از آن غافل نشوید.

هنگامی که از کسی بخواهید برای یک برنامه وفاداری مشتری ثبت نام کند یا به یک خبرنامه بپیوندد ، یک برنامه انتخابی این امکان را برای تبدیل این مشتریان در آینده و ترغیب تکرار فروش فراهم می کند. ارزش این را دارد که حمل و نقل رایگان به بازدید کنندگان یا یک بار ۱۰٪ تخفیف به آن ها داده شود.

۴- گزینه های پرداخت بیشتر را پیشنهاد دهید

“برای اینکه مردم بتوانند از وب سایت خود بخرند ، باید موانع بالقوه ای را که مانع از تکمیل خرید آن ها می شود ، از بین ببرید. هرچه گزینه های پرداخت بیشتری به مشتریان خود بدهید ، خرید آن ها از شما راحت تر است. ” “اگر روش هایی مانند Paypal ، Apple Pay یا Google Pay را قبول دارید ، مخاطبان خود را به سمت افرادی که از کارت اعتباری خود برای خرید آنلاین استفاده نمی کنند ، گسترش می دهید.”

در حالی که کارت های اعتباری و پرداخت های نقدی ممکن است برای خرید محبوبیت بیشتری داشته باشند ، آمارها نشان داده است که محبوبیت eWallets و سایر روش های پرداخت جایگزین به سرعت در خریدهای دیجیتال در حال افزایش هستند.

گزارش پرداخت جهانی Worldpay 2018 خاطرنشان می کند که ۳۶٪ از خریداران آنلاین جهانی ترجیح می دهند از eWallets استفاده کنند ، در حالی که کارت های اعتباری ۲۳٪ عقب هستند. تا سال ۲۰۲۲ انتظار می رود که این نابرابری حتی بیشتر شود ، با حدود ۴۷٪ از خریداران ترجیح می دهند از  eWallets استفاده کنند.

۵- قدرت بازبینی مشتری را باز کنید (نظرات کاربران)

براساس داده های نظرسنجی از Podium،  نود و سه درصد از خریداران آنلاین ادعا می کنند که یک بررسی آنلاین به طور مستقیم بر تصمیم آن ها برای خرید یک محصول تأثیر می گذارد. در حقیقت ، بخشی از افزایش سطح آمازون را می توان به بررسی های ایجاد شده توسط کاربر نسبت داد ، که به مشتریان کمک می کند تا عینیت و جوانب مثبت و منفی محصولات مختلف را ارزیابی کنند.

بررسی های مشتری متعاقباً نقش بزرگی را برای Elggren ایفا کرده است. او می گوید: “از آنجا که ما به عنوان شریک آمازون به عنوان یک تکمیل کار شروع کردیم ، اما به سرعت یاد گرفتیم که چگونه بررسی های آنلاین با ارزش می تواند برای تولید فروش بیشتر کمکی بزرگ باشد”.

Elggren ادامه می دهد ، “به همین دلیل ما گزینه ای را در وب سایت خود قرار داده ایم تا مشتریان بتوانند بررسی هایی را برای هر یک از محصولات خود انجام دهند. رتبه پنج ستاره و بررسی مثبت از یک شخص واقعی ادعاهایی را که ما در سایت خود انجام داده ایم تأیید می کند. و این اطمینان به مشتریان بالقوه جدید را برای خرید می دهد. “

شکی نیست که تبدیل وب سایت شما به یک فروشگاه آنلاین فروش فرایندی است که یک شبه اتفاق نمی افتد. اگرچه ممکن است نیاز به تجدید نظر در محتوای وب سایت خود داشته باشید ، هزینه بازاریابی خود را مجدداً متمرکز کنید یا یک آزمایش عادی A / B را انجام دهید تا در صفحه صحیح  قرار بگیرید ، نتایج به طور قطع ارزش این تلاش را دارند.

بهبود نحوه استفاده و بازاریابی وب سایت خود برای  فروش می تواند منجر به رشد گسترده درآمد در دراز مدت برای تجارت شما و وابستگی کمتری به بسترهای بازار اصلی شود.

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی