• بر اساس نرخ رشد مرکب سالانه، بازار رایانش ابری، طی  سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ معادل  ۲۲٫۸٪ رشد داشته و تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۲۷٫۵ دلار نیز می رسد. (برگرفته از منابع خبری)
  • هزینه های شرکت در برنامه های مؤسسه ساس نزدیک به ۳۰ درصد کل هزینه های این برنامه را شامل می شود و در حال حاضر به لحاظ نرخ رشد مرکب سالانه طی سالهای  ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸  رشدی معادل  ۱۷٫۶٪داشته است.  (برگرفته از منابع خبری)
  • تا سال ۲۰۱۸، با همراهی نیروی کار و تقویت رهبری بازار،  ۶۲ درصد از تمام نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری  مبتنی بر رایانش ابر خواهد شد.  (برگرفته از منابع خبری)

این اخبار و سایر دیدگاه های موجود، برگرفته از گزارش های بایرون بیتر، در بخش فناوری های ابری است که  از سال  ۲۰۱۵ توسط موسسه شرکای سرمایه گذار بسیمر ارائه شده است. لطفا گزارش تفصیلی الکس کانراد را نیز در این زمینه ببینید. گزارش در خصوص میزان سرمایه رایانش ابری  است که تا سال ۲۰۲۰  معادل ۵۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده و برای تجزیه و تحلیل دقیق پیامدهای مالی این گزارش شرح کاملی نیز ارائه گردیده است.

گزارش های دولتی در خصوص رایانش  ابری در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که تصویب فناروی ابری هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. “ما معتقدیم این یک تحول چند دهه ای است که ما در حال حاضر در بخش کوچکی از آن هستیم، و می توانیم به این نکته بپردازیم که در آینده این فناوری تبدیل به یکی ار اولویت های اولیه برای مردم می شود و این فناوری به مرور به عنوان صنعت ابر شناخته خواهد شد،” بایرون دیر می گوید. بسیاری از یافته ها نشان می دهد که چگونه بازار رایانش ابری گسترش پیدا خواهد کرد.

 این گزارش شامل موارد زیر است:

نرخ رشد مرکب سالانه بازار رایانش ابری معادل  ۲۲٫۸٪ در سال ۲۰۱۸ بوده است و سرمایه آن به ۱۲۷٫۵ بیلیون دلار نیز خواهد رسید. در سال ۲۰۱۴، سرمایه ی بازار رایانش ابری ۵۶٫۶ میلیارد دلار بود که بیشترین مقدار را برای ابر خصوصی اختصاص داده بود (۲۶ میلیارد دلار).

 

مؤسسه ساس به سرعت در حال پیشروی به عنوان یکی از  بخش ها در  کل برنامه است. ۳۰ درصد از کل هزینه های این فناوری، بر برنامه های ساس مبتنی است، همچنین انتظار می رود که  طی سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸  بر اساس نرخ رشد مرکب سالانه حدود ۱۷٫۶ درصد رشد کند. علاوه بر این پیش بینی می شود که هزینه های نرم افزاری نیز بر اساس شاخص نرخ رشد مرکب سالانه ۲٫۸ درصد نسبت به دوره پیش بینی کاهش یابد.

 

تا سال ۲۰۱۸ حدود ۶۲٪ از تمام نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری از طریق رایانش ابری ارائه خواهد شد. مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر ابر در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بر اساس نرخ رشد مرکب سالانه  ۱۹٫۶٪ رشد داشته است. و در خصوص نیروی کار پیش بینی می شود که در طول دوره ی پیش بینی، این فناوری به شکل رهبر در بازار به فعالیت خود ادامه دهد.

 

شاخص ابری در شرکای تجاری بسیمر تا سال ۲۰۲۰ به یک سقف ۵۰۰ میلیون دلاری در بازار خواهد رسید. این شاخص از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به ۶۴ درصد رسیده است. در زیر خلاصه ای از سناریوهای رشد مختلف ارائه شده است. بسیمر بر این باور است که  با توجه به سرعت فعلی، مقیاس و رشد شرکت های فعال در بورس اوراق بهادار  ممکن است شاهد بیش ترین سرعت نرخ رشد مرکب سالانه باشیم.

 

بیسمر شش شاخص کلیدی ارزش کسب و کار ابر را در طول زمان مشخص کرده است. دیرر در ارائه نتایج این تحقیق گفت: “شاخص های پیشرو که ما در نظر داریم، و نیز پروکسی های مربوط به آنچه که در طول زمان به عنوان ارزش در کسب و کار تبدیل می شود، در این عرصه وجود دارد.   این شش شاخص عبارتند از: درآمد ثابت سالانه ARR ، درصد رشد درآمد ثابت سالانه ARR % ، حفظ و افزایش میزان فروش ، بازپرداخت خرید مشتری CAC ،  درصد حاشیه سود ناخالص، و نرخ هزینه راه اندازی و جریان نقدی آزاد FCF.  از این تعداد، درآمد ثابت سالانه ARR ، درصد رشد درآمد ثابت سالانه ARR %  ، بهترین شاخص های پیشرو هستند. بسیمر همچنین دریافت که یک استراتژی قوی می تواند در برابر اثرات منفی تکرار شونده در مشتریان مقابله کند و این بحث را در این مطالعه روشن کرده است.

 

کسب و کارهای متمرکز بر فناوری ابری دارای ۲۵۸ میلیارد دلار سرمایه در سال ۲۰۱۵ بودند. تجربه ورود در بازار عمومی همراه با توانایی ارائه برنامه های جدید به سرعت در پلت فرم ابر باعث می شود که مشتریان سریع تر خدمت مورد نظر را دریافت  کنند، افزایش اعتبار در بازار اثرات خود را نشان داده و  در نهایت در ارزیابی بازار ارزش بالاتر را نشان می دهد.

 

تاثیر تحرک در رشد بازار ابر و توسعه برنامه در حال رشد است، سرمایه گذاری در تلفن های همراه در موسسات و ادارات دارای پتانسیل کسب درآمد بیشتری نسبت به  تلفن همراه های شخصی است. چرا که امروزه   ۸۰ درصد کارکنان در یک موسسه یا سازمان بر سر  یک میز و در جوار هم کار نمی کنند و ارتبط آنها با یکدیگر از طریق تلفن های همراه انجام می گیرد همچنین اکثر استفاده از اینترنت اکنون از طریق  دستگاه های تلفن همراه است. نفوذ جهانی گوشی های هوشمند در حال حاضر در حدود ۷۳ درصد است. دو اسلاید زیر از این گزارش، یک مرور کلی از یافته های بسیمر در زمینه این تحرک را ارائه می دهد.

 

 

 

 

 

منبع: FORBES
ترجمه شده در گروه مجله بیستک به قلم  آناهیتا قوامی