خدمات به مشتریان به صورت سریع، قابلاعتماد، کارآمد و مؤثر میتواند تفاوت بین شرکت برنده یا بازنده در بازار بسیار رقابتی امروز باشد. ارائه خدمات مشتری عالی نهتنها پایه مشتری راضی و وفادار را ایجاد میکند بلکه میتواند قدرتمندترین ابزار بازاریابی بر اساس معرفی دهانبهدهان باشد.
ایجاد وفاداری مشتری سخت است و شامل همدلی، گوش دادن و وفاداری در همه ی زمینه های سازمان شما می شود. اما شما همچنین می توانید وفاداری بیشتری را از طریق تاسیس یک پایگاه مشتری ، با ارائه تخفیف و پاداش در کنار خدمات ادامه دهید. حتی فقط با نزدیک شدن به این حساب ها و افزایش گاه به گاه آن ها و فراتر از آن می توانید مشتریان خود را وفادارتر از قبل در کنار خود داشته باشید.
حل نیازهای مشتری بسیار مهم است، اما مشتریان دوباره و بارها به تجربیات خرید خود باز می گردند و آن را تحلیل می کنند و این موضوع باعث بروز عکس العمل های عاطفی می شود. تمرکز بر چگونگی احساس مشتریان خود در هنگام تعامل با کسب و کارتان امری ضروریست: آیا راه حل شما آنها را راضی می کند؟ سپاسگزاری از آن ها برای خریدشان چگونه بر آن ها اثر می گذارد؟ ارتباطات احساسی بیشتر به یاد ماندنی هستند تا کسب و کاری که تنها برآمده از عوامل تجاری باشد.
در این اینفوگرافی ما ۷ طرز برخورد مورد انتظار از بخش خدمات مشتریان را بیان می کنیم.