“اینفلوئنسر مارکتینگ” (Influencer Marketing) به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک اینفلوئنسر و تبدیل ایشان به مشتری از طریق نظرات او، اینفلوئنسر مارکتینگ یا “بازاریابی  افراد تاثیرگذار” می‌گویند. در واقع در این فرآیند پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیرگذار، به تازگی وارد دنیای بازاریابی در رسانه های اجتماعی شده و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. تنها تعداد اندکی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال می توانند نتایج نزدیک یا همانند به نتایج این روش از بازاریابی داشته باشند و با آن رقابت کنند.

در مقابل روش های سنتی تبلیغات، دنیای دیجیتال مارکتینگ با انبوهی از پیشنهادهای مقرون به صرفه و تاثیرگذار وجود دارد. تبلیغات در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند با صرف هزینه معقولی به کسب و کار شما رونق بدهد و باعث شناخته شدن برند شما نزد مشتریان بالقوه شود.

افراد تاثیرگذار، چهره‌های شناخته شده‌ای در هر جامعه می‌باشند. دسته اول این افراد سلبریتی‌ها (که برای همه افراد شناخته شده‌اند) هستند و دسته دوم میکرو اینفلوئنسر نام دارند که تنها برای افراد علاقه‌ممند به یک موضوع خاص  شناخته شده‌اند.

اینفلوئنسر مارکتینگ آمده است که بماند و اگر آن را درست انجام دهید به هیچ عنوان استراتژی سختی نخواهد بود. مانند هر تصمیم تجاری دیگر، مطمئن شوید که این رویکرد مناسب برندتان است، و برآورد کنید به چه مقدار بودجه را می توانید به آن اختصاص دهید و از ابزارهای موجود استفاده کنید تا گزینه ها را فیلترکرده و بهترین مورد را برای آغاز بازاریابی افراد تاثیرگذار انتخاب کنید.

در حال حاضر اینفلوئنسر مارکتینگ مورد توجه بسیاری از برندها قرار گرفته است و بسیاری از کارشناسان آینده‌ اینفلوئنسر مارکتینگ را بسیار روشن تصور می‌کنند، به طوری که اکثر بازاریابان سعی میکنند تا بودجهی موردنظر برای این نوع از بازاریابی را افزایش دهند.

در اینفوگرافی زیر ۸۴ نکته آماری درباره بازاریابی افراد تاثیرگذار بیان شده است.

بازاریابی افراد تاثیرگذار